Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er problemet? Vil han ikke legge seg eller får han ikke sove? 

Jeg hadde en periode hvor jeg la meg sammen med barnet. Valget mellom å miste kvelden for egen del var enkelt når alternativet var frustrasjon både hos meg og barnet. Da leste vi bok i sengen og han sovnet tett inntil. Det var invanderende og jeg følte meg kvelt i perioder, men plutselig var det over. 

Anonymkode: 43292...dc3

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei💙 sliter på skolen dessverre, men aldri sur ❤️

Anonymkode: e6a0b...18f

Barn med så mye tankekjør i hodet at de ikke får sove om kvelden, og i tillegg konsentrasjonsproblemer på skolen har gjerne adhd eller noe, er han utredet for det?

Det kan være sykt vanskelig, men man må jo prøve huske på at barn ikke er onde og plager oss med vilje, de har det jo vanskelig selv på en eller annen måte.

Jeg ville bestilt en ny legetime, kanskje må han ha sovemedisiner en periode. Det er forskjell på søvnbehovet til barn også, men dette høres ekstremt lite ut.

Krysser fingrene for bedre dager, for dette høres veldig slitsomt og altoppslukende ut, både for deg og barnet.

Anonymkode: 40cc7...28b

Yngste mi har alltid slitt med sovingen men vi har nå en avtale om at hun ikke MÅ sove, men hun SKAL ligge i sengen. Så puster jeg med magen og ignorerer om hun leser eller leker der oppe. Men hun skal ikke ut av rommet for å fortelle meg tusen ting. Lydbok pleier også å funke om hun har mye tanker. 

Men du sier at han er relativt blid selv om han ikke sover og at han ikke bråker og nekter legging. Er problemet det at han ligger rolig våken eller noe mer?

Anonymkode: fbc50...98a

Om han har negativt forhold til legging, kan dere omdøpe det Egentid istedenfor legging? Da minsker det presset om at han må sovne og kanskje det gjør det lettere å slappe av og sove. Da uten tekniske greier på rommet (spilling ol)

Anonymkode: fbc50...98a

Annonse

Jeg kjenner følelsen. Har ikke så mange, gode råd, annet enn at jeg kan fortelle deg at det går over en dag ❤️

Frem til den dagen hjelper det veldig om dere er to om det, ta annenhver kveld hvis det er mulig slik at dere begge får litt pause innimellom. 

Anonymkode: 22825...333

Jeg hadde virkelig pratet med legen angående melatonin sprayen på apoteket. Reseptfri og funker som fjell. Har en venninne med en datter på 9 år som de brukte over 1 time for å få til å sovne hver kveld. Legen anbefalte denne sprayen og sa det er en myte at man produserer mindre melatonin ved å tilføre ekstra. To spray under tunga og legging er nå helt uproblematisk. 
min datter på 16 år bruker denne på skoledager da hun ikke klarer å koble av hjernen pg blir liggende våken og får for lite søvn. Hun sovner nå innen 20 min. Jeg bruker den selv på dager hvor det er viktig med mye søvn slik at jeg sovner kvikt. 

Anonymkode: 53e8c...c77

Har aldri angret på barnet, men ofte kjent på at vårt valg om et barn nummer to har gått hardt ut over barn nummer en. Barn to har mye strev.

Vi brukte 3-4 timer på legging i en del år. Melatonin tok oss ned i en halvtime de fleste dager. 

Anonymkode: 589e4...782

For å endre andre, må man endre seg selv først. Måten en sier eller gjør ting på, har mye å si. Det er ikke barnets ansvar å opprettholde ro og harmoni ved legging. Det er de voksne som har ansvar for.  Å bryte sirkelen dere er inne i, er ditt ansvar.  At dere ikke reiser på tur i høstferien, er ditt ansvar og ditt ansvar alene.  Du må gjøre noe med situasjonen. 

Anonymkode: 7d105...419

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Takk for støtte, måtte jo komme en bedrevitere som vet alt om oss uten at jeg har skrevet noen detaljer engang. Takk❤️

Og takk til alle dere andre. Fælt å høre hvor ille mange har det. Men takk for at dere deler. 

Anonymkode: e6a0b...18f

Vi som har mer eller mindre «enkle» barn er raske med å gi oss selv kred og ære for at det er slik. Garanterer at det er aller mest flaks! 

Om du har muligheten få noen andre til å ta legginga minst en kveld i uken og gjør noe kjekt for deg selv. Om du ikke har noen og bor i nærheten av meg så stiller jeg. 

Du har lov å ha lyst å kaste ungen i bosset, men du har ikke lov å gjøre det. 

All respekt og medfølelse fra meg. Du er tøff! 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

For å endre andre, må man endre seg selv først. Måten en sier eller gjør ting på, har mye å si. Det er ikke barnets ansvar å opprettholde ro og harmoni ved legging. Det er de voksne som har ansvar for.  Å bryte sirkelen dere er inne i, er ditt ansvar.  At dere ikke reiser på tur i høstferien, er ditt ansvar og ditt ansvar alene.  Du må gjøre noe med situasjonen. 

Anonymkode: 7d105...419

Emmmm… så fint at du er så perfekt! Tror du dette hjelper HI? ICDP er fine greier om du klarer å være konkret, det var du ikke så god til her… 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...