Gå til innhold

Mandelmel i matbutkken, er alt fettredusert nå?

Anbefalte innlegg

Før sto det på mandelmelet i butikken at det ikke var fettredusert, nå står ikke det lenger...

Betyr det at alt er fettredusert og evt kaker o.l. blir skikkelig tørre?

Cøliaki i familien og bruker egentlig ganske ofte mandelmel når det bakes o.l, men i de fleste oppskrifter står det jo at man skal bruke mel som ikke er fettredusert eller male selv.

Noen som vet, er mandelmelet i matbutikken fettredusert nå? 

Anonymkode: 107ff...edb

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvilket merke har du sett på da?

Anonymkode: a73c2...3ba

Jeg har sett både på Rema, Kiwi og Meny, alle har bare en type og det står ikke fettredusert på noen av dem....

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har sett både på Rema, Kiwi og Meny, alle har bare en type og det står ikke fettredusert på noen av dem....

Jeg bruker ofte Eldorado sitt. Har ikke merket noe endring på det, dvs det er ikke fettredusert.

Anonymkode: a73c2...3ba

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Eldorado mandelmel har over 50 g fett, mens Sukrin sitt fettreduserte mandelmel har 10 g fett.

Anonymkode: 9b664...45c

Det var lurt, å sammenligne fettinnholdet med et som det står fettredusert på. Jeg er visst ikke så smart når det kommer til stykket 😅

Men ser da at både Rema og Eldorado sitt har over 50 g fett på 100 g vare, tror Rema hadde 55% jeg.

Da kan jeg fint bake med det uten at bakverket blir for tørt.

Tusen takk.

HI

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det var lurt, å sammenligne fettinnholdet med et som det står fettredusert på. Jeg er visst ikke så smart når det kommer til stykket 😅

Men ser da at både Rema og Eldorado sitt har over 50 g fett på 100 g vare, tror Rema hadde 55% jeg.

Da kan jeg fint bake med det uten at bakverket blir for tørt.

Tusen takk.

HI

😁 Bare hyggelig 😊 Det er og mer fett i mandelmelet til Eldorado, enn det er i Eldorado sine mandler.

Anonymkode: 9b664...45c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...