Gå til innhold

Får deres barn drive med den idretten de ønsker uavhengig av kjønn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Barna får gå på det de ønsker, så lenge det ikke er alt for dyrt. Jenta holdt på med motorcross i noen år. Sønnen gikk på dans i noen år. Og ene har gått på animasjon og kunst. Her har begge fått prøve mye forskjellig, i håp om at de skal finne noe de elsker.

Anonymkode: 0aa61...2d3

De får velge selv, men jeg var ganske fornøyd da datteren sluttet på freestyle dansing. Glitter, tyll og spraytan er langt unna mitt interessefelt, så greit at hun mista interessen tidlig. Kjønn er ikke et sorteringskriterium på aktuelle idretter. 

Annonse

tante grusom master of law skrev (1 time siden):

Ja, selvsagt! Det er da ingen idretter som kun er for ett kjønn. For et merkelig spørsmål.

Er det egentlig så merkelig spørsmål? Ikke alle unger får lov til det.

Anonymkode: c661f...214

Ja. Nå har jeg bare jenter, men den ene har drevet med ridning og fotball, dem andre med kampsport og dans. Jeg tror det er veldig få idretter der kjønn skulle være en begrensning.

Anonymkode: 777fa...c69

Det er vel en selvfølge. Jeg har to jenter som begge spiller fotball. Den ene går også på dans. 

Læreren til eldste sa på foreldremøtet her om dagen at de skal arrangere gaming-kveld i november så da kan «pappaene ta med utstyr». Pappaene?? Jeg har spilt Nintendo siden jeg var 7 år. Både jeg og jentene (og pappaen, forsåvidt) elsker å spille på Switchen. Vi har spilt mange spill.

Fordommer basert på kjønn finnes kanskje andre steder, men ikke hos oss

Anonymkode: 42926...678

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Selvsagt. 

Men jeg hadde vært mer positiv om en eventuell sønn ville begynne med cheerleading eller ballett enn om datteren ville det. 

Anonymkode: 450ba...2c0

Hvorfor det? Det er motsatt problematisk.

Hva med å heie på det enkelte barnet og det DET vil, uavhengig av kjønn. Uansettt kjønn er det fint om de finner noe de liker, uansett om det er ballett eller kampsport, og du skal jo ikke smykke deg med at «jeg har oppdratt en gutt som danset ballett for så flink er jeg!»

Om sønnen din, eller dattera di, driver med, og koser seg med, ballett, eller karate, eller noe helt annet, så er jo det fint!

Anonymkode: 42926...678

Jeg selv har bare gutter, og her har det vært fotball, og speider som har vært greia. Men de står jo fritt til å spille piano, synge i kor eller gå ballett hvis de har ønsker det, men nå er de myndige og den tiden er nok forbi her. Viktig at barn får velge selv 

Anonymkode: 00cff...8be

Var ikke kjempe happy når jenta skulle begynne på turn. Hun fikk lov, men likte det heldigvis ikke.

Jeg er super allergisk mot hest, men begge to fikk store med det. Måtte tulle i meg all verdens medisiner, ordne andre som kunne være hjelper i timene og kjørte og hentet med vinduene åpne og gjerne pause i veikanten de 15 min det tok å reise hjem.

Anonymkode: 92725...8d4

Han ville begynne på drill. Fikk selvsagt drillstav til jul. Vil nå ikke begynne på drill, dessverre, da det hadde gjort underverker for koordinasjonen. 
Heia de som velger utradisjonelt. 

Anonymkode: 708b9...34b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...