Gå til innhold

Hva irriterer deg mest med mannen din?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At for eksempel hvis vi skal ha gjester og skal gjøre en del i huset på en litt effektiv måte så er han HELT UMULIG å samarbeide med. Da kan han liksom begynne med å finrydde garasjen, eller støvsuge BAK maleriene når det er hybelkaniner under stuebordet og duken enda ikke er strøket. 
Det har irritert meg jevnlig i over 30 år. Jeg lever godt med det men det er så sinnsykt irriterende at jeg får kløe bare jeg tenker på det.

Egentlig ingenting. Han er fantastisk på alle måter. Er det likevel noe er det når han skal parkere bilen på park plasser. Parkerer lengst mulig fra døra, og det er mye om og men. Da koker tålmodigheten min 

Anonymkode: 3a99e...c2e

At han har ADHD. 

Han har altså energien til en duracell-kanin, og starter stadig nye prosjekter, uten å være veldig flink til å sluttføre dem....

Men det er deilig å ha en mann med så mye energi også da, han sitter aldri og later seg. Er det ikke noe å gjøre finner han på noe, så her er det alltid orden og ryddig i boder og på loft.

Anonymkode: 34de8...0ed

Alt... at han ikke dusjer, skifter klær og vasker dem ofte nok, at han går rundt og propper høylydt, at han ler som en gammel mann, at han aldri gjør ferdig noe han begynner på, om han i det hele tatt kommer igang med det ham skal gjøre. At han ikke har empati, at ingen regler gjelder for ham, at han aldri er konsekvent ovenfor barna på grenser og rutiner, at han konstant flytter på ting, så jeg alltid må gå å lete. At han aldri ser andres behov, kun sine. Osv. Finnes ikke en god side på den mannen. Og det har jeg sett først nå. Dessverre. Min også kan begynne å spyle plenen eller noe annet super "viktig" når vi får gjester om et par timer. Det første gjestene ser når de kommer er søppelposene han tok ut, men som aldri kom lenger enn til dørmatten. 

Anonymkode: 1d0a2...392

Annonse

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Alt... at han ikke dusjer, skifter klær og vasker dem ofte nok, at han går rundt og propper høylydt, at han ler som en gammel mann, at han aldri gjør ferdig noe han begynner på, om han i det hele tatt kommer igang med det ham skal gjøre. At han ikke har empati, at ingen regler gjelder for ham, at han aldri er konsekvent ovenfor barna på grenser og rutiner, at han konstant flytter på ting, så jeg alltid må gå å lete. At han aldri ser andres behov, kun sine. Osv. Finnes ikke en god side på den mannen. Og det har jeg sett først nå. Dessverre. Min også kan begynne å spyle plenen eller noe annet super "viktig" når vi får gjester om et par timer. Det første gjestene ser når de kommer er søppelposene han tok ut, men som aldri kom lenger enn til dørmatten. 

Anonymkode: 1d0a2...392

Hvordan ler en gammel mann?

Anonymkode: b7d03...4b0

Det irriterer meg at han ofte er fysisk tilstede, men mentalt er han fortsatt på jobb. Vi kan sitte rundt middagsbordet hele familien, og ungene og jeg skravler om alt og ingenting. Hvis vi slenger et spørsmål hans vei ser han helt lost ut, og fulgte ikke med i samtalen i det hele tatt. Sånt irriterer meg, fordi det hadde vært fint å kunne fokusere på kvalitetstid med familien uten å tenke jobb hele tiden.

amandine skrev (2 timer siden):

At for eksempel hvis vi skal ha gjester og skal gjøre en del i huset på en litt effektiv måte så er han HELT UMULIG å samarbeide med. Da kan han liksom begynne med å finrydde garasjen, eller støvsuge BAK maleriene når det er hybelkaniner under stuebordet og duken enda ikke er strøket. 
Det har irritert meg jevnlig i over 30 år. Jeg lever godt med det men det er så sinnsykt irriterende at jeg får kløe bare jeg tenker på det.

Ikke glem at det er da boden skal ryddes eller fugene i dusjen blir vasket med tannbørste mens speilet og vasken fortsatt er møkkete...

At han aldri kan sitte stille. Han er hele tiden i bevegelse og når han først setter seg ned for kvelden så tar det 10 min før han begynner å snorke. 

Det blir gjort mye i hus og hjem, da, jeg har vel ikke vasket et gulv på 10 år. 

Så absolutt til å leve med, men altså det som irriterer mest. Pluss at han er kongen av prokrastinering av ting han ikke syns er så viktig, så når han først kommer på ballen blir det stress.  

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Kommer an på hvor hen i syklusen jeg er. Akkurat nå nærmer det seg at pustinga hans er irriterende 😅

Anonymkode: c546f...f78

Og da tenker jeg at normal pusting er ingen problem. Jeg har en som er enormt tungpustet/ kortpustet pga hjertesvikt. Ja, vet det er synd på han. Med fy så irriterende til tider. Han blir andpusten bare av å bytte stilling i sofaen.

Anonymkode: f964a...00a

Annonse

Kira skrev (56 minutter siden):

Det irriterer meg at han ofte er fysisk tilstede, men mentalt er han fortsatt på jobb. Vi kan sitte rundt middagsbordet hele familien, og ungene og jeg skravler om alt og ingenting. Hvis vi slenger et spørsmål hans vei ser han helt lost ut, og fulgte ikke med i samtalen i det hele tatt. Sånt irriterer meg, fordi det hadde vært fint å kunne fokusere på kvalitetstid med familien uten å tenke jobb hele tiden.

Han drømmer nok om damen han har på si

Anonymkode: 152c8...fcf

At han forteller meg alt han skal  gjør når han beveger seg rundt i huset. «Jeg går en tur på do». «jeg tar meg en dusj og lager meg en brødskive når jeg er ferdig» «jeg går og skifter» etc etc 

jeg blir gal av det 🙈

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Han drømmer nok om damen han har på si

Anonymkode: 152c8...fcf

Næh. Han tenker på Romerriket. 

Min mann snorker noe jævlig. Våkner av det selv med propper i ørene. 

amandine skrev (22 timer siden):

Haha! Du er gift med samme sort som min mann.

Vi hadde 12 personer til fire retters middag nylig. Hvem tror du sørger for å brukte noen gode tiner på rake løv fra plenen (det var regnvær og vi var inne), skravle med alle naboene og rydde ved garasjen?

Jeg tror det handler om å ville hjelpe til, og så tar de fatt på arbeidsoppgaver de kjenner er «sine». Min mann kommer ikke på at oppvaskmaskinen bør tømmes, at vi ikke har preppet desserten eller at vi skulle ha strøket et duk og 12 tøyservietter. 

Anonymkode: 5849b...6eb

At han prioriterer feil, f.eks. beiser hagemøbler bare timer før hagefest..🤯

At han er et økonomisk rotehode som jeg faktisk må overvåke forbruket til. Om jeg ikke gjør det, har han plutselig 50 000,- i minus på kredittkortet, uten plan for hvordan det skal betales, og bare brukt på tull. Han har fått mange sjanser, for jeg vil virkelig ikke måtte passe på en voksen mann..

At han stadig etterlater meg med bensintom bil, som må tankes før man kan kjøre lenger enn en mil. Jeg mener det er høflig å fikse tanking om det begynner å lyse når man er ute å kjører.

At han etterlater alt ansvar for vårt sosiale liv hos meg. Ikke en eneste gang har han invitert til eller foreslått noen form for besøk eller selskap. Han hjelper heller ikke til med forberedelser med mindre han får nøyaktig beskrivelse. Dette gjelder også ellers rundt logistikk i familien as.

Jeg hadde skilt meg om jeg hadde hatt råd til det.

Anonymkode: 1f15e...99f

Han er ekstremt konfliktsky samt at han overlater til meg alle ting hvor eksterne må kontaktes. Feks ringe rørlegger, ringe elektriker, snakke med skolen, foreldremøter etc. Hvis det er problemer vedrørende barna må jeg alltid ta meg av det, Snakke med andre foreldre eller lærer, ordne avtaler hos leger og spesialister. Han tar aldri opp vanskelige temaer, heller ikke problemer som barna kan ha. Han tar aldri initiativ til å gjøre aktiviteter som familie, feks alle ferier må jeg ordne ellers så blir det ingen ferier, og alt annet vi finner på som familie må fikses av meg. Han hjelper kun til med faste avtaler som fritidsaktivitetene til barna.

Anonymkode: fde84...e78

Han er arbeidsledig å går bare hjemme hele dagen uten å gjøre noe som helst husarbeid. Ikke søker han på jobber lenger heller. Det er greit at han bidrar økonomisk uten jobb siden han er uføretrygdet, men han syns jo selv at det er lange dager når han ikke har noe å gå til. Så han ønsket seg deltidsjobb men har vel gitt litt opp etter en del avslag. Blir forbanna når jeg kommer hjem klokken 20 om kvelden etter å vært på to jobber samme dag,å han har ikke gjort en dritt i huset. Hvor vanskelig kan det være å vaske en liten leilighet eller sette inn i oppvaskmaskin og sette den på? Eller sette på vaskemaskinen og henge opp klær. Regnet jo med at han kom til å gjøre en del husarbeid når han bare er hjemme men nei. Da må heller jeg ta alt etter en lang arbeidsdag. Utrolig frustrende! 

Anonymkode: 8edce...586

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...