Anonym bruker Skrevet 14. september #1 Del Skrevet 14. september Dere som er gradvis uføretrygdet og jobber litt ved siden av... hvordan fungerer dette med barnetillegg? Jeg fikk innvilget barnetillegg da uføresøknaden min ble godkjent, men det ble aldri utbetalt da samboeren min tjente for mye. Nå flytter jeg fra ham og har fortsått at barnetillegget da automatisk blir utbetalt/begynner å gjelde så snart jeg forandrer adresse for meg og barnet, stemmer dette? ( jeg stoler ikke heeeelt på ham jeg pratet med fra NAV) Eller må jeg søke om det? Og hvordan er det med jobbing og barnetillegg? Jeg kan pr dags dato tjene 138000 kr i tillegg til uføretrygden min, dette er inkludert de kronene som "alle uføre" kan tjene i tillegg til trygden sin. Kan jeg fortsatt tjene 138000 kr og få utbetalt barnetillegget, eller må jeg justere inntekten min ned for ikke å miste barnetillegget? Anonymkode: 243bc...b13 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449738-uf%C3%B8retrygd-og-barnetillegg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. september #2 Del Skrevet 14. september Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Dere som er gradvis uføretrygdet og jobber litt ved siden av... hvordan fungerer dette med barnetillegg? Jeg fikk innvilget barnetillegg da uføresøknaden min ble godkjent, men det ble aldri utbetalt da samboeren min tjente for mye. Nå flytter jeg fra ham og har fortsått at barnetillegget da automatisk blir utbetalt/begynner å gjelde så snart jeg forandrer adresse for meg og barnet, stemmer dette? ( jeg stoler ikke heeeelt på ham jeg pratet med fra NAV) Eller må jeg søke om det? Og hvordan er det med jobbing og barnetillegg? Jeg kan pr dags dato tjene 138000 kr i tillegg til uføretrygden min, dette er inkludert de kronene som "alle uføre" kan tjene i tillegg til trygden sin. Kan jeg fortsatt tjene 138000 kr og få utbetalt barnetillegget, eller må jeg justere inntekten min ned for ikke å miste barnetillegget? Anonymkode: 243bc...b13 Jeg stoler ikke på nav angående dette. Min samboer er 100 % ufør og har barnetillegg. Han skulle jobbe litt for en kamerat og fikk svar fra nav at det var greit og at det ikke gikk utover trygden. Han jobbet ikke mye og tjente det som var under grensen.Men de sa ikke at det gikk utover barnetillegget. Så plutselig fikk han brev fra nav om at han hadde fått for mye utbetalt og måtte betale tilbake Anonymkode: 07625...572 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449738-uf%C3%B8retrygd-og-barnetillegg/#findComment-150136762 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. september #3 Del Skrevet 14. september Dette med barnetillegg er det nesten umulig å forstå seg på, de har noen regnestykker hos nav med så mange variabler at man aldri kan vite 🙈 Når skatteoppgjøret er endelig, i oktober, går nav gjennom inntektene for forrige år, og justerer barnetillegget. Jeg har aldri opplevd at summen de betalte ut året før er riktig, som regel må jeg betale noe tilbake for jeg har fått for mye. Så du kan dessverre aldri stole på utbetalingene fra nav på dette, og justeringene blit gjort året etter. Hvor mye man får i barnetillegg kommer også an på hvor mange barn man har. Da eldste ble 18 år tenkte jeg barnetillegget ble litt mindre, det ble det ikke, det ble helt borte. For å ha tre barn under 18 har de en sats på, og når jeg da hadde bare to barn under 18 ble satsen så mye lavere at jeg ikke hadde krav på det lenger (jeg er gift da, så mannens lønn kom med i regnestykket). Anonymkode: 99009...2ce Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449738-uf%C3%B8retrygd-og-barnetillegg/#findComment-150136806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå