Gå til innhold

Skal i 50 års dag - hva er riktig beløp å gi?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Til de som lurte på hvorfor jeg spurte her inne. Jo, jeg har fått gode tips, takker for det. Jeg tok tipset om kr 500,- og gir det med fradrag for maten og vinen jeg tar med. Dersom man bare ville ha samlet venner, trengte man ikke å ha nevnt at det var bursdag.

Anonymkode: e2d1a...a28

Med fradrag? Hvor vulgær er du? Hva om verten ender med å skylde deg penger? 

Fortsetter under...

Vi var nettopp i en 50 års dag, der det var invitert mange gjester. Da ga vi en sum hver, slik at vedkommende som sendte ut invitasjonen kunne kjøpe en stor gave som jubilanten ønsket seg. Det var mulighet for spleise-gave og det synes vi var helt topp. Så var det en symbolsk sum for noe av maten. Helt ok det 🙂 

Har vært på bursdagsfester der alt er blitt dekket av arrangøren selv, på fester der alle gjestene har dekket hele selskapet, og også  fifty-fifty ordninger. Alle har vært koselige sammenkomster, og de som har invitert har nok hatt ulike økonomiske situasjoner som har vært årsaken til hvordan de har valgt å feire. 

Jeg synes uansett hvordan festen er, så bør man jo gi en gave. 

sug lut skrev (1 time siden):

Med fradrag? Hvor vulgær er du? Hva om verten ender med å skylde deg penger? 

Verten kommer selvfølgelig ikke til å skylde meg penger. Jeg tar med Toro tomatsuppe.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Verten kommer selvfølgelig ikke til å skylde meg penger. Jeg tar med Toro tomatsuppe.

Det er vel ingen som forventer noe annet. 

Anonymkode: b0627...ac0

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Til de som lurte på hvorfor jeg spurte her inne. Jo, jeg har fått gode tips, takker for det. Jeg tok tipset om kr 500,- og gir det med fradrag for maten og vinen jeg tar med. Dersom man bare ville ha samlet venner, trengte man ikke å ha nevnt at det var bursdag.

Pokker altså, jeg gikk på dette. Jeg har trodd du var oppriktig, og at du faktisk hadde en reell utfordring du ville ha innspill på. Nå virker det mer som om du terger oss, eventuelt at du er så far out at innspill uansett ikke treffer. Shame on me. 

Iiiiik skrev (3 timer siden):

Pokker altså, jeg gikk på dette. Jeg har trodd du var oppriktig, og at du faktisk hadde en reell utfordring du ville ha innspill på. Nå virker det mer som om du terger oss, eventuelt at du er så far out at innspill uansett ikke treffer. Shame on me. 

Spørsmålet var reelt. Svarene jeg mottok, kom godt med og fikk meg til å konkludere. 

Det er rart med det - noen forventer gratis selskap og om man da tar med noe Toro tomatsuppe, er det ikke godt nok det?

Det blir mange krav til gjestene og null krav til jubilantene. Merkelig innfallsvinkel, men nå har jeg lært etter å ha lest alle kommentarene.

Skal gifte meg snart - forventer mange gaver og samme gaver selv om jeg inviterer 300 mennesker på suppe! Smart!

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Spørsmålet var reelt. Svarene jeg mottok, kom godt med og fikk meg til å konkludere. 

Det er rart med det - noen forventer gratis selskap og om man da tar med noe Toro tomatsuppe, er det ikke godt nok det?

Det blir mange krav til gjestene og null krav til jubilantene. Merkelig innfallsvinkel, men nå har jeg lært etter å ha lest alle kommentarene.

Skal gifte meg snart - forventer mange gaver og samme gaver selv om jeg inviterer 300 mennesker på suppe! Smart!

Selvsagt får du samme gave. Folk er jo ikke sosiale amøber. 

Anonymkode: b0627...ac0

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Du har muligens forsøkt å gå fra "reelt spørsmål" til sarkastisk troll, men du er ikke særlig flink til det. For gaven henger fremdeles ikke sammen med serveringen, og du faller flatt på ansiktet som alltid. Selvsagt får du samme gave om du serverer suppe - som alle oppegående har fortalt deg gjennom hele tråden - så kjør på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...