Gå til innhold

Skal i 50 års dag - hva er riktig beløp å gi?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Om dere er et par som skal på festen så gir man mer enn om man går som enslig. Som par kan man gi 1000 kr tenker jeg. Går man alene er 500 nok 

Anonymkode: 41883...75e

Hi vil gi 5000 hun. Til en venn på bursdagen. Jeg lurer på å invitere henne til alle mine bursdager. 

Anonymkode: b0627...ac0

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hi vil gi 5000 hun. Til en venn på bursdagen. Jeg lurer på å invitere henne til alle mine bursdager. 

Det går til en god sak og det blir tidenes fest 🤩

Anonymkode: e2d1a...a28

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Så du har sitter og regnet på hva festen kommer på? 

NEi, jeg har regnet hva det ville ha kostet om jeg gikk på restaurant og fikk dette. Da er ikke det andre opplegget med, underholdning, dans og så videre.

Annonse

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

NEi, jeg har regnet hva det ville ha kostet om jeg gikk på restaurant og fikk dette. Da er ikke det andre opplegget med, underholdning, dans og så videre.

Du ser ikke at dette er ganske unormal oppførsel når man er invitert på fest? Du regner på hva vertskapet legger ut og takker nei der du ikke får sjansen til å sette opp regnskap. Det er helt sprøtt. 

Jeg tenker som amandine, i mine øyne er det langt utenfor dannelse å bøtte inn med penger pr kuvert, og be gjestene om å gi så mye til veldedighet. Hvis hjertet brenner så mye for en viktig sak, kan man legge lista for selskapet litt lavere, og selv gi penger til den gode saken. Jeg rynker på nesa av at alle gjestene gjøres oppmerksomme på kostnadsnivået før festen, det er i hvert fall ikke smakfullt. 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg er alene, så det blir kr 2500,-. Dersom du skal ha slike feiringer, så kommer jeg 🤩

Iiiiik skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker som amandine, i mine øyne er det langt utenfor dannelse å bøtte inn med penger pr kuvert, og be gjestene om å gi så mye til veldedighet. Hvis hjertet brenner så mye for en viktig sak, kan man legge lista for selskapet litt lavere, og selv gi penger til den gode saken. Jeg rynker på nesa av at alle gjestene gjøres oppmerksomme på kostnadsnivået før festen, det er i hvert fall ikke smakfullt. 

De har ikke bedt om å gi mye til veldedighet, det er jo et valg gjesten selv tar. 

De har ikke lagt ut hva det koster, de har lagt ut meny, opplegg og link til cateringselskap.

På andre fester, ligger lista langt lavere, det er harry klær, harry folk, ikke sitteplass. Da gir jeg lavere beløp. Men disse personene kjenner jo ikke hverandre, så de får jo ikke vite det. Så slapp av.

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

De har ikke bedt om å gi mye til veldedighet, det er jo et valg gjesten selv tar. 

De har ikke lagt ut hva det koster, de har lagt ut meny, opplegg og link til cateringselskap.

På andre fester, ligger lista langt lavere, det er harry klær, harry folk, ikke sitteplass. Da gir jeg lavere beløp. Men disse personene kjenner jo ikke hverandre, så de får jo ikke vite det. Så slapp av.

Nei, skjønner at de ikke har bedt om det eksplisitt, men ved å legge ut hvordan opplegget blir, synliggjør de hvor lista ligger. Jeg synes ikke noe om det, men er jo ikke bedt, så slapper helt fint av. 

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Men er det ikke penger til veldedighet det er snakk om? Du gir mindre til de trengende når festen er ‘harry’. Det er veldig rart. 

*Miss Marple* skrev (1 minutt siden):

Men er det ikke penger til veldedighet det er snakk om? Du gir mindre til de trengende når festen er ‘harry’. Det er veldig rart. 

Det er ikke rart å gi penger til veldedighet. Det er mye rarere å betale mer til en billig fest som går rett i lomma til jubilanten!

Annonse

Iiiiik skrev (9 minutter siden):

Nei, skjønner at de ikke har bedt om det eksplisitt, men ved å legge ut hvordan opplegget blir, synliggjør de hvor lista ligger. Jeg synes ikke noe om det, men er jo ikke bedt, så slapper helt fint av. 

Begge festene jeg er invitert til har vertskapet skrevet hvordan opplegget blir. Begge festene har grupper på FB. Er det rarere å skrive om spleisefest og hva du skal ha med, enn det er å skrive hva du skal få?

sug lut skrev (8 timer siden):

Her var det mange med mer penger enn dannelse. 

Mangler dannelse når man ønsker å gi penger til et veldedig formål? Rike mennesker skal ikke gi til veldedig formål, da mangler de dannelse? Eller - hva er det du prøver å si, sinna guri?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Mange som blir sure her fordi det er for mye å gi til et veldedig formål. Hva konkret er det som trigger dere egentlig?

Hvis du etter alle disse svarene enda ikke skjønner hva folk reagerer på så tipper jeg at ingen forklaring når inn. 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Mangler dannelse når man ønsker å gi penger til et veldedig formål? Rike mennesker skal ikke gi til veldedig formål, da mangler de dannelse? Eller - hva er det du prøver å si, sinna guri?

Mangler dannelse når du regner i kroner og øre på en invitasjon. 

Anonymkode: e23e6...fcb

*Miss Marple* skrev (9 minutter siden):

Hvis du etter alle disse svarene enda ikke skjønner hva folk reagerer på så tipper jeg at ingen forklaring når inn. 

Åja, så du er en sånn type som kritiserer uten å komme med forklaring. Nei, jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det er problematisk  å gi penger til et veldedig formål. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Mangler dannelse når du regner i kroner og øre på en invitasjon. 

Anonymkode: e23e6...fcb

Skriver du som sinna guri og med anonymkode?

Jepp, synes ikke det er ok å dra i et selskap med en vinflaske som gave og drikke 2 flasker. Da har man ikke gitt gave. Men jeg skjønner at det er slik du gjør når du går i selskap. Mulig du ble invitert i selskap bare en gang.........

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Skriver du som sinna guri og med anonymkode?

Jepp, synes ikke det er ok å dra i et selskap med en vinflaske som gave og drikke 2 flasker. Da har man ikke gitt gave. Men jeg skjønner at det er slik du gjør når du går i selskap. Mulig du ble invitert i selskap bare en gang.........

Å, det var et patetisk forsøk på hersketeknikk 😂

Anonymkode: e3a19...e20

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Å, det var et patetisk forsøk på hersketeknikk 😂

Da vet du ikke hva hersketeknikk er. Enhver diskusjon er en diskusjon men å trekke inn hersketeknikk, tyder bare på at man har sluppet opp for argumenter.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Da vet du ikke hva hersketeknikk er. Enhver diskusjon er en diskusjon men å trekke inn hersketeknikk, tyder bare på at man har sluppet opp for argumenter.

Det er helt opp til deg hvor mye du gir, og at du vil gi mer når verten har god råd enn dårlig råd. Det er også helt opp til deg å mene hva du vil om dem som ikke er enige med deg. På samme måte kan jeg tenke hva jeg vil om din vurdering av hvem som fortjener mest og minst til bursdag. Hvis du ikke er interessert i andres meninger skjønner jeg imidlertid ikke hvorfor du spør etter dem. 

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Sånne "gode argumenter" som du kommer med da eller...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Skriver du som sinna guri og med anonymkode

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mulig du ble invitert i selskap bare en gang.........

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

For min del ville jeg aldri gått på restaurant hvis jeg måtte betale så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...