Gå til innhold

Skal i 50 års dag - hva er riktig beløp å gi?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Men det er ikke derfor hi velger å gi den summen, det er for å betale for maten, på en måte. For om det hadde vært spleisefest hjemme hos jubilanten så hadde gaven/donasjonen vært betydelig mindre. Så her er det å vise seg frem som er saken, ikke å donere av sitt gode hjerte. 

Anonymkode: b0627...ac0

Men ingen (utenom her inne) vet jo hvorfor folk velger beløpet de gir. Til et veldedig formål kunne jeg gitt mer enn som direkte gave.

Anonymkode: 00bf4...623

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Er det ikke litt lite å gi gave kr 500,- når man får 4 retter og drikke så mye man vil en hel kveld? Jeg tenker litt slik: Man kan ikke spise for kr 3000,- og gi gave på kr 500,-?

Anonymkode: e2d1a...a28

Jeg synes det er veldig sært å gi gaxe etter hvor mye selskapet koster. Jeg gir gave som passer min lommebok og min relasjon til bursdagsbarnet. Det er ikke min feil at jubilanten velger på ha et dyrt selskap.

Anonymkode: e3a19...e20

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke slik at jeg ikke har råd til å gå men jeg synes at når jeg er ute og spiser og betaler kr 2500,- minst, for å spise og drikke, så virker det jo som om jeg utnyttet denne jubilanten ved å få en dyr fest til en billig penge og da må jo gaven stå i forhold vel?

Fest nummer 2, der kommer jeg til å gi en flaske og mat og ingen gave utenom det. Det er vel grei gave det? Det er den andre gaven jeg er usikker på. Der kan jeg ikke gi en kurv med mat, ei heller en flaske, så hvor mye gir man da? Jeg synes at kr 2 500,- er innafor. 

Så han som har dyrt selskap blir godt premiert for det med andre ord. 2500 i gave til en 50 årsdag er helt vilt mye i mine øyne.

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Så han som har dyrt selskap blir godt premiert for det med andre ord. 2500 i gave til en 50 årsdag er helt vilt mye i mine øyne.

Jeg velger jo selv å gi det. Om du synes det er vilt, deg om det. Jeg mener at når man spiser og drikker for nærmere kr 5000,- så er kr 2500,- en beskjeden gave. 

frk Nilsen skrev (7 timer siden):

For en merkelig logikk. 

Det er en bursdag, du gir gave til jubilanten ut i fra hva han/hun ønsker seg eller du vet liker. Ikke ut i fra type fest.
Når det gjelder beløp så kommer det litt an på relasjonen til jubilanten. Fra 500 og oppover hadde vært mitt budsjett. 

Enig, mine søsken hadde f eks store bryllup. Vi valgte lite, men bare næreste familie. Fikk samme gave( verdi) fra de som kom til alle sitt bryllup.

Anonymkode: 32aa9...998

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg velger jo selv å gi det. Om du synes det er vilt, deg om det. Jeg mener at når man spiser og drikker for nærmere kr 5000,- så er kr 2500,- en beskjeden gave. 

5000 pr person, er han kongelig?

Annonse

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hvis du velger å bruke 5000 pr kuvert for å feire deg selv stikker i hvertfal ikke engasjementet for saken særlig dypt. Det finnes ikke det måltidet som er verdt så mye med mindre du er i ferd med å sulte ihjel. For min del går dmertegrensen på rundt 500 kr. Mer er jeg uke villig til å betale for en middag.

Anonymkode: ae21d...f50

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

5000 pr person, er han kongelig?

Hun er ikke kongelig nei, Men siden du nevner det: tror du at hun til Durek fikk mer i pengegaver enn om det hadde vært hvem som helst?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du velger å bruke 5000 pr kuvert for å feire deg selv stikker i hvertfal ikke engasjementet for saken særlig dypt. Det finnes ikke det måltidet som er verdt så mye med mindre du er i ferd med å sulte ihjel. For min del går dmertegrensen på rundt 500 kr. Mer er jeg uke villig til å betale for en middag.

Det er jo ikke jeg som skal feire. Jeg skal bare delta i to ulike selskaper. Det ene er veldig ekslusivt og det andre er ikke. Gjør man forskjell på gavene, det er mitt spørsmål!

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det er jo ikke jeg som skal feire. Jeg skal bare delta i to ulike selskaper. Det ene er veldig ekslusivt og det andre er ikke. Gjør man forskjell på gavene, det er mitt spørsmål!

Jeg har svart ar jeg ikke gjør forskjell ut fra hvor eksklusivt det er, men at jeg trekker fre egenbetaling for met og drikke.

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Flere med meg har svart at vi ikke gjør forskjell på gavene ut fra formen på festen. 

Ellers skal jeg si at prislappen på den beste, i dine øyner, festen varierer. 3000, 2500 og nå til slutt 5000 pr kurvert. Sitter du og finregner på prisen på mat, drikke og underholdning? 

Får / for man gave i voksenbursdag? Ikke vanlig her, annet en til familie eller bestevenn i bursdagsgave. Å invitere inn til fest skjønner jeg for de som ønsker det, men å motta penger fra venner høres spesielt ut , kanskje det er vanlig andre steder. Vi kan gi en oppmerksomhet, bilder fra ungdomstiden, er hyggelig kort eller en blomst. Men å gi eller få 1000 kroner fra en venn fordi det er rund dag ville jeg syns var ubehagelig. 

Anonymkode: 5da20...135

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Får / for man gave i voksenbursdag? Ikke vanlig her, annet en til familie eller bestevenn i bursdagsgave. Å invitere inn til fest skjønner jeg for de som ønsker det, men å motta penger fra venner høres spesielt ut , kanskje det er vanlig andre steder. Vi kan gi en oppmerksomhet, bilder fra ungdomstiden, er hyggelig kort eller en blomst. Men å gi eller få 1000 kroner fra en venn fordi det er rund dag ville jeg syns var ubehagelig. 

Anonymkode: 5da20...135

Gir dere ikke gaver når folk inviterer til feiring? Det var spesielt. 

Ellers enig med deg i at det er dårlig stil å gi gave for å vise seg, for det er kun det man gjør om man finregner på utgiftene vertskapet har for å finne ut hvor mye man skal gi.

Hi - Jeg lurer da på om man gir det dobbelte om man er invitert som par? Altså at man da gir opp til 10 000,- til en venn. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Gir dere ikke gaver når folk inviterer til feiring? Det var spesielt. 

Ellers enig med deg i at det er dårlig stil å gi gave for å vise seg, for det er kun det man gjør om man finregner på utgiftene vertskapet har for å finne ut hvor mye man skal gi.

Hi - Jeg lurer da på om man gir det dobbelte om man er invitert som par? Altså at man da gir opp til 10 000,- til en venn. 

Som par gir man det dobbelte ja.

Tror ikke vi gir det dobbelte av kr. 5000,- da det uansett ville ha vært for mye, men ja, det dobbelte som par er selvsagt.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Tror ikke vi gir det dobbelte av kr. 5000,- da det uansett ville ha vært for mye, men ja, det dobbelte som par er selvsagt.

Ok, det er en helt annen filosofi enn jeg lever etter. Jeg gir gave ut fra vår relasjon og ikke formen på feiringen. 

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Vi har fått vite menyen: De skal ha hummersuppe, indrefilet av hjort og plommer i madeira med is til dessert. Etterpå kaker, kaffe og cognac og på kjøkkenet, vil det være 2 kjendiskokker og dekket opp med Roayal Copenhagen servise, så nei, de har ikke vært i Sverige, på harry handel. D´Det blir også underholdning og eget band, i leide lokaler.

Fest nummer 2 blir avholdt hjemme og som nevnt er det ingen utgifter til vertskapet. 

😂😂😂😂😂. Informerer de gjestene om hvilket service de dekker opp med? Enten tøyser du fælt nå eller er dette mennesker som er så opptatt av status at jeg jammen er glad jeg ikke er i deres vennekrets!

Anonymkode: ec776...fb5

Anonym bruker skrev (På 14.9.2024 den 9.56):

😂😂😂😂😂. Informerer de gjestene om hvilket service de dekker opp med? Enten tøyser du fælt nå eller er dette mennesker som er så opptatt av status at jeg jammen er glad jeg ikke er i deres vennekrets!

Anonymkode: ec776...fb5

De har lagt inn lenke til cateringsselskapet som benyttes og når man trykker på lenken, kommer det opp mye informasjon. 

Anonym bruker skrev (På 14.9.2024 den 9.52):

Ok, det er en helt annen filosofi enn jeg lever etter. Jeg gir gave ut fra vår relasjon og ikke formen på feiringen. 

Vel, jeg ble invitert i 50 års dag hvor det bare stod at det skulle bli servert noe mat. Den bursdagen droppet jeg da jeg liker å vite opplegget. Samtidig synes jeg at man feirer en 50 års dag annerledes enn en 20 års dag, for man har kommet lengre i livet som 50 åring. Jeg gidder ikke lengre å delta i selskap hvor man må komme med en bærepose med øl. Det blir for harry for meg.

Anonym bruker skrev (På 14.9.2024 den 9.40):

Nei vi gir ikke dobbelt om vi er invitert sammen. Og nei, vi måler aldri -jeg måler aldri- gave og vertens utlegg mot hverandre. Jeg synes tvert om at det ensidige fokuset ditt på pengeverdien er usmakelig, vulgært og harry, for å være ærlig. 
En gave er knyttet til relasjon, ikke til penger.

Hele denne øvelsen din i finregning på vertens utlegg er ganske spesiell.

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Vel, jeg ble invitert i 50 års dag hvor det bare stod at det skulle bli servert noe mat. Den bursdagen droppet jeg da jeg liker å vite opplegget. Samtidig synes jeg at man feirer en 50 års dag annerledes enn en 20 års dag, for man har kommet lengre i livet som 50 åring. Jeg gidder ikke lengre å delta i selskap hvor man må komme med en bærepose med øl. Det blir for harry for meg.

Må nok bare konkludere med at du er rimelig spesiell.

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Dette er jo snart på høyde med hylleblomstsaften fra en av de legendariske gullalder-trådene på DiB.

amandine skrev (2 minutter siden):

Får vi gjensyn med en utvalgt tråd hver dag fra 1/12 til julaften? Det hadde vært god julekalender! 

La oss håpe. Vurderer å foreslå felles brannøvelse også. Sånn før advent STAKEN tennes første gang. Vi får se.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

De har lagt inn lenke til cateringsselskapet som benyttes og når man trykker på lenken, kommer det opp mye informasjon. 

Så du har sitter og regnet på hva festen kommer på? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...