Gå til innhold

Influensere- sminke

Anbefalte innlegg

Sminke er nå en ting, synes jeg. Jeg kjenner voksne damer som ikke er influensere som også bruker mye sminke.  Det jeg synes er mer skremmende er bruken av Botox og operasjoner som gjør flotte unge jenter (og enkelte gutter også) totalt mimikkløse og med lepper som ser ut som de sprekker snart. Jeg dømmer den ikke og de får gjøre som de vil, men synes det er synd å se og lurer på hvordan hva som kommer til å skje med huden når de blir eldre. Det gjelder selvfølgelig voksne damer også.  Man lager på en måte mennesker som ikke ser ut som vanlige mennesker lenger. "Voksne" har nok alltid tenkt at ungdommen bruker for mye sminke, går i for dristige klær osv - det er normalt.  Men hva konsekvensene av overdrevet bruk av Botox og andre kosmetiske inngrep er ikke like lett å fjerne som å vaske av seg sminken. Og ikke minst, hva er konsekvensen av at man "alltid" må være perfekt, eller kunstig perfekt?

Anonymkode: b123f...e9f

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sminke er nå en ting, synes jeg. Jeg kjenner voksne damer som ikke er influensere som også bruker mye sminke.  Det jeg synes er mer skremmende er bruken av Botox og operasjoner som gjør flotte unge jenter (og enkelte gutter også) totalt mimikkløse og med lepper som ser ut som de sprekker snart. Jeg dømmer den ikke og de får gjøre som de vil, men synes det er synd å se og lurer på hvordan hva som kommer til å skje med huden når de blir eldre. Det gjelder selvfølgelig voksne damer også.  Man lager på en måte mennesker som ikke ser ut som vanlige mennesker lenger. "Voksne" har nok alltid tenkt at ungdommen bruker for mye sminke, går i for dristige klær osv - det er normalt.  Men hva konsekvensene av overdrevet bruk av Botox og andre kosmetiske inngrep er ikke like lett å fjerne som å vaske av seg sminken. Og ikke minst, hva er konsekvensen av at man "alltid" må være perfekt, eller kunstig perfekt?

Anonymkode: b123f...e9f

Hvorfor legger man til grunn at man bruker mye sminke, fordi man bruker tid på å stelle seg? Jeg, og mange andre opererer med less is more, og går for et naturlig resultat. Vi bruker ikke lag på lag med tykt sparkel. Poenget er å få frem porselenshuden. Vi bruker derfor også mye tid på hudpleie, for å sikre et glødende og glatt utgangspunkt. Hud som feks ikke er skrubbet godt, har mye døde hudselker, og gir derfor et uflidd, ruglete, og tørt uttrykk, når man får på sminke.

Anonymkode: f6981...1bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...