Gå til innhold

Influensere- sminke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det har jo med interesser å gjøre.

Jeg har voksne venninenr som overhodet ikke bruker sminke, og jeg har voksne venninner som bruker lang tid på badet hver morgen på sminke og hår.

Hun som vel bruker lengst tid, mest sminke, krøller håret og allverdens, hun er utdannet sosionom og jobber hos nav.

Influensere er dagens modeller, de viser seg selv på sosiale medier som om det er et glossa magasin. Dagens unge sjekker sosiale medier som vi leste Det Nye da jeg var ung. Selvfølgelig forventes det at de som følges der bruker litt tid på utseende sitt.

Jeg personlig bruker ikke sminke overhodet.

Anonymkode: cb910...292

Jeg blir satt ut av mengden de bruker, noen av de lager jo et helt nytt ansikt med alle lagene de legger på, kan ikke skjønne at det kan være noe behagelig. Det kommer jo selvfølgelig fra ei som nesten aldri bruker sminke 😆

Anonymkode: bc555...a5a

Annonse

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Herregud så mye tid de bruker, hver dag. Til å sminke seg og ordne håret.

Er det noe alle gjør? Jeg hiver på meg litt maskara jeg og grer håret.

Anonymkode: 923d0...966

Men du er sikkert ikke 20 år og opptatt av sminke?  Vi vokste opp i en annen tid. Dagens unge vokser opp med skjerm. 

Da jeg var yngre brukte jeg flere timer på badet. 

Nå er jeg 40, bruker to minutter. Sånn er det bare. 😊

Anonymkode: 89b2f...41d

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men du er sikkert ikke 20 år og opptatt av sminke?  Vi vokste opp i en annen tid. Dagens unge vokser opp med skjerm. 

Da jeg var yngre brukte jeg flere timer på badet. 

Nå er jeg 40, bruker to minutter. Sånn er det bare. 😊

Anonymkode: 89b2f...41d

De jeg tenker på er i 30 årene. Nærmer seg 40.

Skulle gjerne sminket meg mer, men jeg har ikke tid. 

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

De jeg tenker på er i 30 årene. Nærmer seg 40.

Skulle gjerne sminket meg mer, men jeg har ikke tid. 

Det er snakk om prioriteringer. Jeg er 43 og prioriterer å se plettfri ut hver dag. Jeg legger alltid inn tid om morgenen til dusj, sminke og hårstell.

For meg er det viktig å se bra ut og å føle meg vel. Jeg elsker når jeg får komplimenter om at "du ser så fin ut alltid". Og nei, jeg er ikke overfladisk for det. Jeg er et varmt menneske med mye humor, i en travel og utfordrende jobb.

Anonymkode: f6981...1bb

Det verste, synes jeg, er å se hvor mange lag de legger på. Jeg tror det er bra for huden "å få puste", det får den jo ikke under lag-på-lag-på-lag. Dessuten synes jeg det er trist at flotte mennesker må gjemme sitt egentlige ansikt. 

Anonymkode: 038a6...d9f

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Det verste, synes jeg, er å se hvor mange lag de legger på. Jeg tror det er bra for huden "å få puste", det får den jo ikke under lag-på-lag-på-lag. Dessuten synes jeg det er trist at flotte mennesker må gjemme sitt egentlige ansikt. 

De jeg ser på - som er skjønnhetsinfluensere - bruker overhodet ikke lag på lag. De, slik som meg, bruker en lett cc-cream, blush og muligens litt kontur. 

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Herregud så mye tid de bruker, hver dag. Til å sminke seg og ordne håret.

Er det noe alle gjør? Jeg hiver på meg litt maskara jeg og grer håret.

Herregud, er ikke du for gammel til å følge influensere! 

Anonymkode: b7cc4...33c

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det er snakk om prioriteringer. Jeg er 43 og prioriterer å se plettfri ut hver dag. Jeg legger alltid inn tid om morgenen til dusj, sminke og hårstell.

For meg er det viktig å se bra ut og å føle meg vel. Jeg elsker når jeg får komplimenter om at "du ser så fin ut alltid". Og nei, jeg er ikke overfladisk for det. Jeg er et varmt menneske med mye humor, i en travel og utfordrende jobb.

Men føler du deg egentlig vel når du må bruke så mye tid på å fikse ansiktet ditt? Er du ikke pen nok fra før?

Anonymkode: c35ec...6d1

Influensere lever jo av å selge seg selv, og da er det jo klart de bruker mye tid på sminke og utseende. Jeg selv bruker også tid på å sminke meg og ordne håret før jeg drar på jobb. Jeg liker å være velstelt og føler meg bedre. Men kan også gå uten sminke og håret inen hestehale. Man presterer bedre og utstråler mer når man føler seg fin og velstelt 

Anonymkode: aa3a0...bd1

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men føler du deg egentlig vel når du må bruke så mye tid på å fikse ansiktet ditt? Er du ikke pen nok fra før?

Å dusje og sminke seg og fikse håret før man fyker ut dørene er noe de fleste gjør. Man er pen uten sminke, men enda penere med. Hun skriver jo at hun føler seg vel, hvorfor kikke på det? Kan du ikke bare gi en tommel opp og heie på de som føler seg bra? 

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Men hva er poenget med "å se plettfri ut"? 

Jeg er overbevist om at du ville blitt oppfattet som et langt mer ekte og varmt menneske hvis du ikke var plettfri hver eneste dag. Du bærer jo maske, det er ofte ganske ubehagelig å forholde seg til mennesker med maske. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Vet du hvor gammel jeg er?

Man har vanligvis ferdig utviklet hjerne i midten av tyveårene, men det er ikke alle som blir voksene av den grunn. Tipper du er 19 år iom at du er så interessert i influensere. Det går over noe du blir voksen. Da interesserer du deg for ting som er litt viktigere enn hvor lang tid en dum influenser bruker på å sminke seg. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Man har vanligvis ferdig utviklet hjerne i midten av tyveårene, men det er ikke alle som blir voksene av den grunn. Tipper du er 19 år iom at du er så interessert i influensere. Det går over noe du blir voksen. Da interesserer du deg for ting som er litt viktigere enn hvor lang tid en dum influenser bruker på å sminke seg. 

Når blir du voksen da? Voksne folk har ikke behov for svare som du gjør.

Anonymkode: bc555...a5a

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg er overbevist om at du ville blitt oppfattet som et langt mer ekte og varmt menneske hvis du ikke var plettfri hver eneste dag. Du bærer jo maske, det er ofte ganske ubehagelig å forholde seg til mennesker med maske. 

Plettfri er bare et uttrykk. Å sminke seg og føle seg fresh betyr ikke at man bærer på store traumer og en fasade. Skjønner her inne at på seg selv kjenner man andre. Å rakke ned på de som fikser livet sitt og liker å ordne seg. De som sitter i sofaen med fett hår uten sminke er de varmeste menneskene 🥴

Anonym bruker skrev (På 13.9.2024 den 11.51):

Stor respekt for det. Jeg er jevngammel med deg og litt for lat til å orke. Men synes damer som gjør en liten innsats ser smashing ut. 

Anonymkode: 68654...809

Anonym bruker skrev (På 14.9.2024 den 1.36):

Jeg bærer da virkelig ikke en maske - hvor har du det fra? Og folk oppfatter meg som et ekte og varmt menneske, det merket jeg blant annet på hvordan de søker til meg og betror seg til meg. 

Anonym bruker skrev (På 13.9.2024 den 22.52):

De færreste er like pene uten sminke som med. Jeg ser ok ut uten sminke, men ser vesenlig bedre ut med. Og jeg føler meg derfor penest og mest vel med sminke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...