Gå til innhold

Anonym likes - Delt fra "Så Mye mobbing her inne (kanskje mer en kvinneguiden)"

Anbefalte innlegg

Admin skrev (11 minutter siden):

Tråden er ryddet for brukerangrep og avsporinger.

Admin

Apropos trådens tema, minn oss på igjen, beste Adminnen vår, hvorfor vi ikke kan ha anonyme "liker"-knapper på innleggene? Hva var det som skjedde sist det ble prøvd ut?

Anonymkode: 1f3f5...044

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Apropos trådens tema, minn oss på igjen, beste Adminnen vår, hvorfor vi ikke kan ha anonyme "liker"-knapper på innleggene? Hva var det som skjedde sist det ble prøvd ut?

Nå er jeg sikkert dum, men hvorfor skal man ha anonym likerknapp? 

MissSaigon skrev (3 timer siden):

Nå er jeg sikkert dum, men hvorfor skal man ha anonym likerknapp? 

Bare så de fleste kan like sine stygge kommentarer selv

Anonymkode: 2d123...e61

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor skal vi ha det? Må vi ha det helt likt som kg? Kan du ikke like et innlegg med nicket ditt? Kan du ikke det, kan du vel bare være på KG.  Litt særegenheter må et forum få ha. 

Anonymkode: 861d2...dbf

Så lenge jeg har vært ansvarlig her har det vårt åpne likes, noe av grunnen er for at man ikke skal like sine egne innlegg, noe jeg er enig i. 

Pga en feil oppstod dette ved en oppdatering, til stor misnøye fra så og si alle brukerene her inne, ble det fort gjort tilbake til det originale. 

Admin

Annonse

Admin skrev (1 time siden):

Så lenge jeg har vært ansvarlig her har det vårt åpne likes, noe av grunnen er for at man ikke skal like sine egne innlegg, noe jeg er enig i. 

Pga en feil oppstod dette ved en oppdatering, til stor misnøye fra så og si alle brukerene her inne, ble det fort gjort tilbake til det originale. 

Admin

Men hvis man skriver som anonym, så er det jo ingenting som stopper en fra å like eget innlegg

Anonymkode: 900f2...89f

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men hvis man skriver som anonym, så er det jo ingenting som stopper en fra å like eget innlegg

Det var mye, mye mindre bruk av anonym bruker den gangen.

Admin skrev (2 timer siden):

Admin

🤔

Admin skrev (På 20.2.2023 den 17.10):

Ved en oppgradering av forumet i tidligere år ble dette prøvd ut, men det ble fort tilbakeført nettopp fordi brukerene ønsket å se hvem som hadde likt hva. Vi opplevde en økt forekomst av at nedsettende og frekke innlegg ble likt i mye større grad og det skapte ett veldig negativt miljø her inne. Vi vil derfor heller ikke denne gange gjøre om dette til anonyme likes da vi ønsker å oppfordre til at flest mulig skriver med brukernavn.

En knapp som viser begge vil dessverre ikke være mulig å få til slik programvaren er pr i dag.

Anonymkode: a8dbf...d3d

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

🤔

Ser ikke sammenhengen med disse. Innleggene som ble likt var fortsatt skrevet med brukernavn og folk flest trykket da liker istedenfor å kommentere selv. 

Admin skrev (5 minutter siden):

Ser ikke sammenhengen med disse. Innleggene som ble likt var fortsatt skrevet med brukernavn og folk flest trykket da liker istedenfor å kommentere selv. 

Sammenhengen er at i begge kommentarene skrives det om liker-knappen. I den ene kommentaren hevdes det at det ble prøvd ut en periode etter at denne nye utformingen på forumet ble lagt ut. I den andre kommentaren hevdes det at det ikke ble prøvd ut men oppsto ved et uhell da den nye utformingen på forumet ble rullet ut. Sistnevnte stemmer nok, for vi var "beta-utprøverne" før dere kjørte denne utformingen på kvinneguiden.

I den ene kommentaren hevdes det at det var helt uproblematisk å ha anonyme liker-knapper, det eneste var at brukerne ønsket å se hvem som likte hva, slik det alltid har vært. I den andre kommentaren hevdes det at det ble en del problemer med anonyme liker fordi mange likte anonymt innlegg som var nedsettende og frekke mot andre.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Sammenhengen er at i begge kommentarene skrives det om liker-knappen. I den ene kommentaren hevdes det at det ble prøvd ut en periode etter at denne nye utformingen på forumet ble lagt ut. I den andre kommentaren hevdes det at det ikke ble prøvd ut men oppsto ved et uhell da den nye utformingen på forumet ble rullet ut. Sistnevnte stemmer nok, for vi var "beta-utprøverne" før dere kjørte denne utformingen på kvinneguiden.

I den ene kommentaren hevdes det at det var helt uproblematisk å ha anonyme liker-knapper, det eneste var at brukerne ønsket å se hvem som likte hva, slik det alltid har vært. I den andre kommentaren hevdes det at det ble en del problemer med anonyme liker fordi mange likte anonymt innlegg som var nedsettende og frekke mot andre.

Det ble prøvd ut etter en oppgradering som gjorde om på innstilingen ved et uhell ja. På Kvinneguiden har det så lenge jeg kan huske vært anonyme likes, så foreldre er ikke beta utprøvere, men de små forumene (foreldre, DOL, fitnessbloggen og kryssordforumet) får alltid oppgradert programvaren først siden det er mye mindre forum med mindre sjangse for at det oppstår problemer. Noen ting nullstilles når programvaren oppdateres, som f.eks at det ble innført runde profilbilder etter en oppdatering, dette var heller ikke meningen og noe som ble gjort om kjapt etter at brukerne klagde.

Og det stemmer ja, brukerne ville se hvem som hadde likt hva, slik det alltid hadde vært, fordi ufine kommentarer ble likt mye mer enn før. 

Admin skrev (9 minutter siden):

Det ble prøvd ut etter en oppgradering som gjorde om på innstilingen ved et uhell ja. På Kvinneguiden har det så lenge jeg kan huske vært anonyme likes, så foreldre er ikke beta utprøvere, men de små forumene (foreldre, DOL, fitnessbloggen og kryssordforumet) får alltid oppgradert programvaren først siden det er mye mindre forum med mindre sjangse for at det oppstår problemer. Noen ting nullstilles når programvaren oppdateres, som f.eks at det ble innført runde profilbilder etter en oppdatering, dette var heller ikke meningen og noe som ble gjort om kjapt etter at brukerne klagde.

Og det stemmer ja, brukerne ville se hvem som hadde likt hva, slik det alltid hadde vært, fordi ufine kommentarer ble likt mye mer enn før. 

Er ikke dette en avsporing fra debatten?

Anonymkode: 14edf...7c3

Annonse

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Er ikke dette en avsporing fra debatten?

Anonymkode: 14edf...7c3

Det er det. Helt enig. Mitt poeng var Admins opprinnelige kommentar der hun forklarte at anonyme liker resulterte i en del mobbing.

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Det er det. Helt enig. Mitt poeng var Admins opprinnelige kommentar der hun forklarte at anonyme liker resulterte i en del mobbing.

Litt usikker på hvor det sporer av da jeg delte ut dette for å kunne svare.

Når en bruker postet under brukernavn med en kommentar som var på grensen var det mange fler som kastet seg på og likte den når det var anonyme likes.

Admin skrev (4 timer siden):

Litt usikker på hvor det sporer av da jeg delte ut dette for å kunne svare.

Når en bruker postet under brukernavn med en kommentar som var på grensen var det mange fler som kastet seg på og likte den når det var anonyme likes.

Når var dette? Jeg kan ikke huske anonyme likes noengang. Men kan ikke se at det er noe forumet trenger heller.

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Når var dette? Jeg kan ikke huske anonyme likes noengang. Men kan ikke se at det er noe forumet trenger heller.

Mener det var i fjor det skjedde sist, også skjedde det også for en del år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...