Gå til innhold

Har dere noen turer eller opplevelser dere ser frem til?

Anbefalte innlegg

Ja, absolutt. 

I dag gleder jeg meg til å gå en lang tur i terrenget med hunden min. Det har dessverre ikke vært tid eller vær til en slik tur de siste dagene, bare vanlig tur langs veien, så det skal bli deilig å kunne gå i skog og fjell i dag 😊

Ellers gleder jeg meg til neste års ferietur. Det er første gangen på 23 år mannen min og jeg skal reise helt alene på sommerferie, og selv om jeg har storkost meg med ferieturer med barna i alle år, må jeg innrømme at det skal bli godt å være bare oss to litt også. 

Anonymkode: f8c0a...f17

Fortsetter under...

Jeg skal på livets første all inclusive charter tur i høstferien. 5 stjerners hotell, Mallorca, sykt dyrt… Helt forkastelig sikkert, men det lever jeg godt med.

Jeg har alltid hatt lyst til å prøve en slik tur. Kommer kanskje til å hate det, men er såpass gammel at jeg tenker at jeg får teste ting jeg er nysgjerrig på så jeg ikke skal sitte og lure på hvordan det ville vært når det er for seint P gjøre det. 

Anonymkode: a5039...6a5

Jeg er mer privilegert enn deg, HI, først og fremst fordi jeg har et lyst sinn. Det har gjort meg i stand til å strekke meg mot å få til ting. Min positive innstilling gjør at jeg gleder med til hyttetur med venner til helgen, til Dublin med mannen om et par uker, til midterste kommer hjem fra studier i høstferien, til kombinert jobb- og feriereise i november og til adventstiden. Og i tillegg gleder jeg meg til mørkere kvelder med fyr i ovnen og en kopp god te, til at laget jeg trener både skal vinne og tape med et smil også i ukene som kommer, og til lukten av nybakte bagels som vil spre seg i huset og glede min yngste når han kommer fra skolen om noen timer. 

Jeg elsker høsten, så jeg gleder meg til de solfylte klare dagene, til de mørke og stormfulle kveldene, fyr i ovnen, levende lys i stua, se på program jeg følger med på og ikke minst begynne å glede meg til jul.

Vi har ingen turer planlagt, heller ingen konserter eller lignende, men om jeg hadde hatt lyst til noe slikt, så hadde jeg enten hørt med noen venner eller gått alene.

Livet blir i stor grad hva man selv gjør det til (sett bort fra sykdom og traumer)

Jeg elsker høsten, så jeg gleder meg til de solfylte klare dagene, til de mørke og stormfulle kveldene, fyr i ovnen, levende lys i stua, se på program jeg følger med på og ikke minst begynne å glede meg til jul.

Vi har ingen turer planlagt, heller ingen konserter eller lignende, men om jeg hadde hatt lyst til noe slikt, så hadde jeg enten hørt med noen venner eller gått alene.

Livet blir i stor grad hva man selv gjør det til (sett bort fra sykdom og traumer)

Annonse

MissSaigon skrev (17 minutter siden):

Skal si du elsker høsten 😁

Anonymkode: b9979...e31

Høsten er nydelig! Klar og frisk luft, fine farger ute. Bare det å gå en tur på høsten er skikkelig balsam for sjelen. 

Jeg ser fram til flere ting i høst, hyttetur i fjellet med familien, ute å spise med ei venninne jeg ikke har sett på en stund, vinkveld med venninner, flere bursdagsselskap, nye strikkeprosjekt, skogsturer med bål. 

Jeg er ikke en høstperson, så jeg synes også at denne tiden av året ofte er tung. Nå skal vi på en liten hyttetur i høstferien og det blir koselig med fyring i ovnen og lesing av gamle kriminalromaner. Sånne avbrekk gjør det lettere å akseptere høsten for meg.

Anonymkode: eda5e...c93

Annonse

Ja, alle er mer privilegert enn meg og har flere planer og ting de gleder seg til og er lysere i sinnet osv osv. Jeg vet! Gjerne ikke så rart når dere slipper de bekymringene jeg har for om denne månden går rundt økonomisk og har noen å dele ting med. Den turen med mann eller venninnen. Dere som har det motsatt av meg aner ikke hvordan det er å da er det lett å glede seg til hva det måtte være! 

Anonymkode: ce7f1...bf8

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Ja, alle er mer privilegert enn meg og har flere planer og ting de gleder seg til og er lysere i sinnet osv osv. Jeg vet! Gjerne ikke så rart når dere slipper de bekymringene jeg har for om denne månden går rundt økonomisk og har noen å dele ting med. Den turen med mann eller venninnen. Dere som har det motsatt av meg aner ikke hvordan det er å da er det lett å glede seg til hva det måtte være! 

Fy faen som du gnåler. Tenk hvis du heller hadde brukt tiden på å ta tak i livet ditt

Anonymkode: 1f3d8...e0d

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Jeg har 3000 kroner å leve for frem til neste lønning om en hel måned (neste lønningsdag er 11. september). Jeg er også fullstendig alene om ansvaret for barnet mitt. Jeg velger å fokusere på det positive! 

Anonymkode: fb13c...720

Har ingen store planer fremover. Men livet smiler om dagen. Har en jobb som motiverer meg og har fine dager der. Ungdommer i hus som blomstrer, mann og hund, venner og familie. Så selv om jeg ikke har en ferie tur å se frem til, ser jeg frem til hverdager nå. 

Anonymkode: 13be1...c6c

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Alle? Alle er mer priviligerte enn deg? Det er i hvert fall ikke mulig å ha hue mer opp i egen ræv enn deg. 

Mange skriver at de ikke har noen planer, men mange skriver at de likevel ser frem til ting. Det er et valg man tar. 

Du spurte om planer og gleder, du spurte ikke om utfordringer folk har. Derfor får du jo svar om gledene. At du bruker de svarene som bevis på at ingen andre enn du er ensom eller har økonomiske bekymringer er så idiotisk at man knapt kan tro at et voksent menneske oppfører seg slik. Ta ansvar for eget liv og slutt å syt!

Anonymkode: 28cf9...504

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg vokste opp med en mor som hadde vanvittig dårlig råd og jeg er sikker på at hun følte på samme bekymring som deg. Forskjellen på deg og henne er at hun gjorde alt som kunne blitt opplevd som en krise om til et eventyr. Startet ikke bilen en dag så gjorde hun det morsomt å ta langrennski til barnehagen. Hadde vi ikke penger til ferie så teltet vi i hagen. Vi reiste på tur med tog fordi det var billig den gangen. Hun leide ut leiligheten vår mens vi selv tok ferien med sekk på ryggen og bodde gratis i telt på fjellet. Hun visste alltid hvordan man gjorde det beste ut av livet. Hun valgte å ha gode dager og jeg elsket alt hun fant på. Du kan selv velge hvordan du lever livet ditt. 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor lager du sånne tråder, bare for å plage deg selv?

Jada, alle er alltid mer priviligerte enn deg. Du ignorerer totalt at flere har sagt at de ikke har noe planlagt

Løft hodet og se rundt deg. I dag er det ett år siden jeg mistet min niese på 18 år i en fryktelig ulykke. Vi skal snart på graven å minnes henne. I et år har vi gått med indre uro, sorg og søvnvansker, vakuum i hodet. Året har gått til psykologtimer, og kjempe seg tilbake i livet så godt vi klarer. At du har 3000 kr å leve av og ingen planer i høst er ilandsproblemer. Det sitter flyktninger på akuttmottak i et fremmed land som har mistet alt de eier også familie. Det er kreftpasienter som kjemper sine kamper, ungdom som faller ut av skolen og sliter. Livet er en kamp om å overleve og skape seg et best mulig liv for å ha det bra. Hvis du sitter på Instagram og føler alle de som deler en brøkdel av livet sitt og forestiller deg at alle svever i lykkerus må du tro om igjen. Du kan gjerne fortsette å bruke tiden din på nettforum og dyrke dine mangler og synes synd i deg selv. Eller du kan ta tak i ditt eget liv. Det er helt opp til deg

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Alle? Alle er mer priviligerte enn deg? Det er i hvert fall ikke mulig å ha hue mer opp i egen ræv enn deg. 

Mange skriver at de ikke har noen planer, men mange skriver at de likevel ser frem til ting. Det er et valg man tar. 

Du spurte om planer og gleder, du spurte ikke om utfordringer folk har. Derfor får du jo svar om gledene. At du bruker de svarene som bevis på at ingen andre enn du er ensom eller har økonomiske bekymringer er så idiotisk at man knapt kan tro at et voksent menneske oppfører seg slik. Ta ansvar for eget liv og slutt å syt!

Anonymkode: 28cf9...504

Var andre som påpekte de var mer privilegert og lett sinnet enn meg og ja de er det. Det er det ikke mye av her. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (10 timer siden):

Jeg vokste opp med en mor som hadde vanvittig dårlig råd og jeg er sikker på at hun følte på samme bekymring som deg. Forskjellen på deg og henne er at hun gjorde alt som kunne blitt opplevd som en krise om til et eventyr. Startet ikke bilen en dag så gjorde hun det morsomt å ta langrennski til barnehagen. Hadde vi ikke penger til ferie så teltet vi i hagen. Vi reiste på tur med tog fordi det var billig den gangen. Hun leide ut leiligheten vår mens vi selv tok ferien med sekk på ryggen og bodde gratis i telt på fjellet. Hun visste alltid hvordan man gjorde det beste ut av livet. Hun valgte å ha gode dager og jeg elsket alt hun fant på. Du kan selv velge hvordan du lever livet ditt. 

Så godt å høre at hun var sånn. Fin holdning. Og du hadde det fint. Skulle gjerne vært sånn, men jeg har ikke fått det til. Jeg tenker og bekymrer meg om alt som skjer og kan skje og regner på økonomi alt dette så godt som hver dag. Knapt en paus. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Løft hodet og se rundt deg. I dag er det ett år siden jeg mistet min niese på 18 år i en fryktelig ulykke. Vi skal snart på graven å minnes henne. I et år har vi gått med indre uro, sorg og søvnvansker, vakuum i hodet. Året har gått til psykologtimer, og kjempe seg tilbake i livet så godt vi klarer. At du har 3000 kr å leve av og ingen planer i høst er ilandsproblemer. Det sitter flyktninger på akuttmottak i et fremmed land som har mistet alt de eier også familie. Det er kreftpasienter som kjemper sine kamper, ungdom som faller ut av skolen og sliter. Livet er en kamp om å overleve og skape seg et best mulig liv for å ha det bra. Hvis du sitter på Instagram og føler alle de som deler en brøkdel av livet sitt og forestiller deg at alle svever i lykkerus må du tro om igjen. Du kan gjerne fortsette å bruke tiden din på nettforum og dyrke dine mangler og synes synd i deg selv. Eller du kan ta tak i ditt eget liv. Det er helt opp til deg

Så trist å miste en så ung niese. Livet er sårbart. Og man vet ikke hvor lang tid man har her. Tenker på en måte at det var synd det ikke var meg som er her uten mål og mening. Hadde ikke blitt så mye tap det, men det går dessverre ikke ann. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...