Gå til innhold

Far nekter å betale

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

De har jo ikke begynt på nye fritidsaktiviteter, det er de samme som før, er bare at nå ser jo han kostnaden det er og må være med på å dele den. Og dette er ikke dyre aktiviteter som ridning. 

Nei, jeg handler stort sett på HM, gjerne på salg. Aldri merkeklær. Ytterklær og sko kjøper jeg i bedre kvalitet slik jeg alltid har gjort, også på salg. Sko Viking i goretex så de er tette og kan vaskes i maskina. Yttertøy på Xxl, men ikke merker ala Bergans. Han klaget ikke på dette mens vi var sammen. Men da måtte han jo ikke betale for noe. 

Anonymkode: b7a36...96e

Men før var dette tatt fra et budsjett med to inntekter, nå har dere begge bare en inntekt, og da må man kanskje skrenke inn på noe for å ha råd til å leve

Anonymkode: 1bda8...1dc

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Men før var dette tatt fra et budsjett med to inntekter, nå har dere begge bare en inntekt, og da må man kanskje skrenke inn på noe for å ha råd til å leve

Anonymkode: 1bda8...1dc

Ja, samme for meg det da? Før betalte jeg for alt. Nå må han være med å dele, det er jo forskjellen da. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Så lenge de har fler overnattinger hos deg enn far pr mnd så søker du bidrag via NAV og dokumenterer dette.

Regulering skal dere dele på, det kan du også søke om via NAV. Utover det MÅ de ikke har merkeklær, og de MÅ sikkert ikke ha nytt i eininga. Det de har behov for kan dere jo selvsagt dele på, men klær bare for gøy syns jeg ikke at han skal trenge å dekke

Anonymkode: 951e6...321

Dette

Anonymkode: bd47e...815

Få det riktig med tanke på antall netter hos hver av dere, om de er mest hos deg skal selvfølgelig du ha barnetrygden pluss den ektra barnetrygden også. Han skal selvfølgelig ikke ha barnetrygdene når han ikke er med å betaler noe som helst.

Ikke sikkert han må betale så mye bidrag om han tjener mye mindre enn deg, men tjener han ok så må han betale litt. 

Regulering må han faktisk etter loven betale halvparten av, det kan du søke om via nav

https://www.nav.no/bidrag-utgifter

Anonymkode: 7aae1...405

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Få det riktig med tanke på antall netter hos hver av dere, om de er mest hos deg skal selvfølgelig du ha barnetrygden pluss den ektra barnetrygden også. Han skal selvfølgelig ikke ha barnetrygdene når han ikke er med å betaler noe som helst.

Ikke sikkert han må betale så mye bidrag om han tjener mye mindre enn deg, men tjener han ok så må han betale litt. 

Regulering må han faktisk etter loven betale halvparten av, det kan du søke om via nav

https://www.nav.no/bidrag-utgifter

Anonymkode: 7aae1...405

Han har varierende inntekt, men der skiller bare 50000 til 100000 per år. 

Ok, da får jeg brette opp ermene å prøve å ordne opp litt.

Jeg ville sagt at han får ordne med klær og utstyr hos seg selv. Så kjøper du inn hos deg. Sender barna til han i klær du ikke er redd for å miste. De kommer tilbake til deg i de samme klærne eller klær han har kjøpt inn, så sender du de til han igjen i de samme klærne neste gang. Sørg for å få hele barnetrygden selv. Fritidsaktiviteter dekker du. Dessverre lite annet du får gjort med dette

Anonymkode: 152d8...b8a

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...