Anonym bruker Skrevet 11. september #1 Del Skrevet 11. september Hvordan er det vanlig å løse det praktisk? At foreldrene som har de kjører dem til andre, at den andre henter? Hva med klær og utstyr? Blir det overlevert en bag med ting også for hver uke? Eller har de på seg de klærne de har hos den foreldren de er hos også legges de til vask der og blir der til de blir brukt igjen? Eller sendes "mors" klær med tilbake osv? Mistenker at hos oss vil fortsatt alle klær bli innkjøpt av meg, så da blir det dumt hvis klærne ender opp hos far så han igjen slipper gjøre en innsats. Hadde vi bidratt inn likt hadde det ikke spilt noen rolle egentlig annet enn at jeg liker å ha oversikt over hvor mye de har og hva som trengs. Vil jo da ikke se om de har masse eller lite hos far. Han kan ikke å kommunisere, og barna er litt for små til å ha oversikt selv. Herregud som jeg gruer meg til den delen her. Anonymkode: 2f9fa...871 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449690-n%C3%A5r-barnet-bytter-mellom-foreldresamv%C3%A6r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. september #2 Del Skrevet 11. september Hvor mye skal de være hos hver av dere? Om barnet skal være mest hos deg vil du få bidrag og det er meningen du skal handle inn det barnet trenger og sende det med til far. Det skal bidraget dekke, og samværsforelder skal bare betale mat og hygieneartikler når barnet er der. Om dere skal ha 50/50 er det vanlig å ha dobbelt av det meste, så da er det ikke mye som trenger pakkes ned. Da har barnet undertøy, skift, nattøy osv begge steder. Men det er ikke nødvendig å ha dobbelt av vintersko, skisko, jakker osv, så noe er det vanlig å pakke med. Så må det jo holdet orden på utstyr til skole og barnehage, så barnet har det som trengs der den er. Matteboka kan ikke ligge hos pappa når han er hos mamma. Kjenner flere som begynte med 50/50 også fulgte ikke far opp og fikk så mange telefoner fra barnehage og skole i sine uker at det endte med samvær annenhver helg. Anonymkode: 86b73...5c8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449690-n%C3%A5r-barnet-bytter-mellom-foreldresamv%C3%A6r/#findComment-150135784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. september #3 Del Skrevet 11. september Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvor mye skal de være hos hver av dere? Om barnet skal være mest hos deg vil du få bidrag og det er meningen du skal handle inn det barnet trenger og sende det med til far. Det skal bidraget dekke, og samværsforelder skal bare betale mat og hygieneartikler når barnet er der. Om dere skal ha 50/50 er det vanlig å ha dobbelt av det meste, så da er det ikke mye som trenger pakkes ned. Da har barnet undertøy, skift, nattøy osv begge steder. Men det er ikke nødvendig å ha dobbelt av vintersko, skisko, jakker osv, så noe er det vanlig å pakke med. Så må det jo holdet orden på utstyr til skole og barnehage, så barnet har det som trengs der den er. Matteboka kan ikke ligge hos pappa når han er hos mamma. Kjenner flere som begynte med 50/50 også fulgte ikke far opp og fikk så mange telefoner fra barnehage og skole i sine uker at det endte med samvær annenhver helg. Anonymkode: 86b73...5c8 Han vil ha 50/50 men pga praktiske utfordringer, jobbtider osv blir de nok mest hos meg. Jeg tjener mest da, så da får jeg nok ikke bidrag. Har det noe å si økonomisk eller praktisk om man velger delt fast bosted, eller om de har fast bosted hos ene? Anonymkode: 2f9fa...871 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449690-n%C3%A5r-barnet-bytter-mellom-foreldresamv%C3%A6r/#findComment-150135794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. september #4 Del Skrevet 11. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvordan er det vanlig å løse det praktisk? At foreldrene som har de kjører dem til andre, at den andre henter? Hva med klær og utstyr? Blir det overlevert en bag med ting også for hver uke? Eller har de på seg de klærne de har hos den foreldren de er hos også legges de til vask der og blir der til de blir brukt igjen? Eller sendes "mors" klær med tilbake osv? Mistenker at hos oss vil fortsatt alle klær bli innkjøpt av meg, så da blir det dumt hvis klærne ender opp hos far så han igjen slipper gjøre en innsats. Hadde vi bidratt inn likt hadde det ikke spilt noen rolle egentlig annet enn at jeg liker å ha oversikt over hvor mye de har og hva som trengs. Vil jo da ikke se om de har masse eller lite hos far. Han kan ikke å kommunisere, og barna er litt for små til å ha oversikt selv. Herregud som jeg gruer meg til den delen her. Anonymkode: 2f9fa...871 Her bor vi ganske nærme hverandre og barna går til og fra selv. De har litt basisklær hos begge så de trenger ikke å pakke så mye. Tar ellers med klær frem og tilbake etter behov og ønske. Anonymkode: d4244...4f3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449690-n%C3%A5r-barnet-bytter-mellom-foreldresamv%C3%A6r/#findComment-150135821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå