Gå til innhold

Bryllup med mine, dine, voksne barn osv

Anbefalte innlegg

Hei! Det er utallige bryllupssider på fb, men har så mange kjente der så da hører jeg med dere😊Vi er godt voksne og skal gifte oss etter 20 år sammen❤️

Vi har endel barn både sammen og hver for oss. Vi(eller jeg) har barnebarn. Jeg ønsker at alle barna skal «ta del» i vielsen på en eller annen måte. Har tenkt noe sånt: min voksne sønn følger meg opp. De to voksne døtrene våre(en hver) er hver vår forlover(vi har også et vennepar)

Barna våre og barnebarn går opp sammen med oss. Men de eldste døtrene vi har sammen er 17 og 18, er de litt store til å være brudepiker som går opp foran brudeparet kanskje? Vi har i tillegg 2 jenter på 8 og 13.

3 barnebarn alder 5-10 år. 
Hjelp meg, noen som har noen tips å komme med? Erfaringer?

Anonymkode: e559c...675

Fortsetter under...

Personlig synes jeg dette virket litt rotete. Hvorfor ikke bare ha vennene deres som forlovere? Barnebarn kan evnt være brudepiker/svenner. Utover det så ville jeg hatt resten av barna tilstede som gjester. 

Gratulerer forresten 🙂 

Jeg ble helt svett 😅med så stor familie vil det jo fort bli kaotisk om alle skal ha en rolle oppe ved alteret. Hva med å ha vennene som forlover, eldste sønn til å følge deg opp midtgangen og ha barnebarn, og ev åtteåringen, som brudepiker/svenner? 

Anonymkode: 2a481...b36

Skjønner at det kan virke rotete for dere ved å lese det slik😅Jeg har som sagt et stort ønske om at alle «er med» på dette😅Mulig jeg er overfølsom🙈
I tillegg lever min far, har fulgt meg opo en gang tidligere, men vet ikke hvor viktig det er for han å gi meg vekk til sin svigersønn gjennom 20 år. Derfor tenkte jeg på min (eneste) sønn. Tror jeg tenker dette litt uhel😅

Vil ungene dine dette da?

Begge mine foreldre er gift på nytt og har lappeteppefamilier. På pappa sin side er det 8 barn til sammen. 

Det er virkelig helt greit å bare være gjest altså. Hadde pappa kommet med et sånt opplegg, med søsken, stesøsken, halvsøsken og tantebarn hadde jeg blitt helt svett.

Veldig koselig at både mamma og pappa har funnet lykken på nytt, veldig koselig at de har giftet seg. Men jeg har som voksen virkelig ikke noe ønske om å "bidra ved alteret".

Anonymkode: 6ff2e...a0c

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vil ungene dine dette da?

Begge mine foreldre er gift på nytt og har lappeteppefamilier. På pappa sin side er det 8 barn til sammen. 

Det er virkelig helt greit å bare være gjest altså. Hadde pappa kommet med et sånt opplegg, med søsken, stesøsken, halvsøsken og tantebarn hadde jeg blitt helt svett.

Veldig koselig at både mamma og pappa har funnet lykken på nytt, veldig koselig at de har giftet seg. Men jeg har som voksen virkelig ikke noe ønske om å "bidra ved alteret".

Anonymkode: 6ff2e...a0c

Nå har vi vært sammen i 20 år, så «lykken på nytt» er vel ikke begrep om oss lenger….Alle barna har vokst opp sammen på en måte…

Jeg tenker at dette blir litt mye. Det naturlige ville vel være at faren din følger deg, og at småbarn er brudepiker/svenner. Vennene er forlovere.

Men etter 20 år sammen hadde vel en vielse på rådhuset med en enkel middag etterpå vært litt mer passende. Hvem gifter seg storslått etter 20 år...

Anonymkode: 97912...c59

Dette handler om dere to, det er ikke alle i hele familien som inngår ekteskap.

forslag:

Barnebarna kan være brudepiker/svenner og dere to kan gå opp til alteret sammen.

All annen deltakelse kan være i form av sanger, taler og tekstlesing - altså rettet TIL dere og ikke som integrert del av dere som par. 

Anonymkode: f1d75...208

Jeg tenker at dette blir litt mye. Det naturlige ville vel være at faren din følger deg, og at småbarn er brudepiker/svenner. Vennene er forlovere.

Men etter 20 år sammen hadde vel en vielse på rådhuset med en enkel middag etterpå vært litt mer passende. Hvem gifter seg storslått etter 20 år...

Anonymkode: 97912...c59

Hvem har sagt at dette blir «storslått»? Men det spiller ingen rolle om vi skal ha stort bryllup eller ikke……var ikke det jeg spurte om😊

Dette handler om dere to, det er ikke alle i hele familien som inngår ekteskap.

forslag:

Barnebarna kan være brudepiker/svenner og dere to kan gå opp til alteret sammen.

All annen deltakelse kan være i form av sanger, taler og tekstlesing - altså rettet TIL dere og ikke som integrert del av dere som par. 

Anonymkode: f1d75...208

Ja….helt ordinært går selvfølgelig, men er ikke det vi ønsker denne gang😊

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ja….helt ordinært går selvfølgelig, men er ikke det vi ønsker denne gang😊

Du spør om tips, men tar ikke mot noen. Du må sørge for å få det bryllupet dere ønsker, men da bør du ikke spør om råd du ikke vil ha. 

Anonymkode: 2a481...b36

Annonse

Koselig at sønnen din følger deg opp. 🥰 

Skal dere ha 3 forlovere hver? Går supert det! 

Foran deg og sønn kan de yngste gå først, så de eldre eller alle sammen. 

Høres fint ut syns jeg da. 

Gjør som DU har sett for deg! Jeg syns IKKE det virker styrete.  Egentlig veldig konkret og lite styrete sprø du meg. 

Anonymkode: 48502...85e

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Koselig at sønnen din følger deg opp. 🥰 

Skal dere ha 3 forlovere hver? Går supert det! 

Foran deg og sønn kan de yngste gå først, så de eldre eller alle sammen. 

Høres fint ut syns jeg da. 

Gjør som DU har sett for deg! Jeg syns IKKE det virker styrete.  Egentlig veldig konkret og lite styrete sprø du meg. 

Anonymkode: 48502...85e

Takk for det eneste svaret på det jeg spurte om😊

Jeg syns også det høres helt flott ut- eneste forutsetning er at ungene vil det selv. Gjestene kjenner jo dere og deres liv, og vil på den måten antakelig tenkte at dette er en fin og integrert familie med alle mann alle ❤️

Anonymkode: 0f1ae...10e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...