Gå til innhold

Barnet mitt er innlagt på sykehus.

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Tenker du det er verre for mor, så hun trenger pauser? Verre enn for barnet som et sykt og kanskje redd/har smerter osv. Det får ingen pauser. Men mor skal ut å more seg for det er så synd på henne? Altså, da bør du ikke ha barn. 

Anonymkode: 41a7b...ba9

Jeg tenker ikke hvem som har det verst og hvem som har rett. Jeg tenker at begge parter må ivaretas. Hi skriver om hun kan stikke ut et par timer å ha det gøy. Alle skjønner at hun trenger å lufte seg og se noe annet enn sykehusbygget, og at det ikke er party hun tenker på. 

Anonymkode: 9a01b...787

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg er selvsagt sammen her med hin. Innlagt sammen. Jeg er her for barnet mitt. Er noen uker vi skal være her.

Hva tenker dere om at jeg reiser å besøker venniner. Finner på noe med kjæresten? Altså. At jeg går fra et Innlagt barn for å "ha det gøy"? Hva vil personalet tenke? 

Anonymkode: 4b91e...485

Kjenner barnet kjæresten din og er trygg på han? Har du besteforeldre eller søsken i nærheten? Du kan absolutt få kjæresten din til å være litt med barnet mens du møter en venninne - hvis de har et ok forhold og kjenner hverandre. 
Personalet vil nok ikke tenke så veldig mye på det, så lenge barnet ikke ligger full i smerter eller har angst og er veldig redd. 

For en tanke😳🙈 tragisk foreldre generasjon som kun tenker på seg selv. Stakkars unge som skal ligge alene på sykehus for «mor» synes det er kjedelig🤮🤮🤮
Tror ikke du vil vite hva personalet tenker..

Anonymkode: 6c6dc...8b7

Det er jo som de andre skriver, avhengig av årsaken blant annet. Jeg var innlagt sammen med eldstemann i noen uker da han var 11 år. I hans tilfelle var i forbindelse med BUP og for blant annet observasjon, og da gikk han noen timer for dagen på sykehusskolen. De timene han var der, forlot jeg sykehuset og gjorde andre ting. Hadde han vært skikkelig syk hadde jeg neppe gjort dette, med mindre jeg visste med sikkerhet at han ville sove i noen timer og det ikke var fare for livet. Litt luft kan være godt, og å møte andre voksne for å ventilere litt er sunt, men en må se an forholdene. 

Anonymkode: b69b0...d86

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Det er jo som de andre skriver, avhengig av årsaken blant annet. Jeg var innlagt sammen med eldstemann i noen uker da han var 11 år. I hans tilfelle var i forbindelse med BUP og for blant annet observasjon, og da gikk han noen timer for dagen på sykehusskolen. De timene han var der, forlot jeg sykehuset og gjorde andre ting. Hadde han vært skikkelig syk hadde jeg neppe gjort dette, med mindre jeg visste med sikkerhet at han ville sove i noen timer og det ikke var fare for livet. Litt luft kan være godt, og å møte andre voksne for å ventilere litt er sunt, men en må se an forholdene. 

Hadde du gjort det på ettermiddagen og?

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Hadde du gjort det på ettermiddagen og?

Nei, da var jeg sammen med ham. Han var litt engstelig for å være der alene, så da gikk jeg ikke fra ham. Derimot fikk vi besøk på ettermiddagen et par dager av resten av familien, så det er jo en mulighet?

Annonse

Jeg tenker at barn i dag er veldig heldige som får lov til å ha foreldrene der.
Jeg hadde en større ryggoperasjon i -84, dag var jeg 9 år.
Foreldrene min fikk lov til å besøke meg 1 time om dagen de månedene jeg lå på sykehuset.

Selv i dag er det heller ikke alle foreldre som kan være med barnet sitt hele tiden mens det ligger på sykehuset.

Jeg tenker at når det er snakk om at barnet skal ligge på sykehuset i flere uke er det helt greit at mor tar seg et par timers fri en sjelden gang for å lade batteriene. Det er vel også anbefalt.

Om mor bruker den tiden på å ta seg en løpetur, eller kaffe med venninner er totalt irrelevant. 

Anonymkode: f69cb...50f

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det er så kjedelig å være inne på dette forumet med mennesker som skriver slike ting. Er dømmende og forutinntatt. Du har veldig lite informasjon til å skrive som du gjør. Å skrive til en mor som er på sykehus med barnet sitt at hun ikke burde hatt barn?? Det du ikke hadde turt å si ansikt til ansikt til et menneske skal du heller ikke lire ut av deg på nett. 

Det er tøft å være 100% alene med et barn, og være på sykehus i ukesvis uten å trekke frisk luft. Viktig at mor også passer på seg selv, hvem har barnet å støtte seg på hvis mor er utslitt? 
Det finnes barn som har bodd på sykehus i månedsvis. Tenker du at foreldrene der også ikke skal forlate rommet et par timer? Når barnet til hi er 12 år kan det både se på tv, spise godteri eller leke med andre barn på lekerommet. Det kommer helt an på grunnen til innleggelsen og barnets form. Da vårt barn var lagt inn var vi to foreldre, der vi tok oss en pause av og til der den ene dro ut å fikk litt luft, men det var alltid en tilstede hele tiden. Hi har ingen mulighet til avlasting av far. Det er umulig å gi råd i en slik situasjon da vi ikke vet eller kjenner til hverken mor eller barn. Men jeg opplevde at personalet var veldig på at vi foreldre måtte sove og spise og få frisk luft. Vi er jo den største ressursen til barnet som er innlagt. 

Amen! Trist å se hvor dømmende og forutinntatt enkelte her kan være. Tenker man alltid skal legge til grunn at man ikke vet alt om personen man svarer, og ikke lire av seg sånt dritt. Å ha barn på sykehus er tøft, iallfall om man som voksen må stå i det alene.

Tipper personalet fort vil oppmuntre deg til å ta noen pauser, snarere enn å dømme deg, dersom det er mulig å få til da.

Anonymkode: 014a4...a9d

Selvfølgelig kan du ta deg en tur ut.  Jeg ville nok ikke "dratt på byen på fest", men å få en liten pause en time eller to enten for å være litt alene eller for å prate med en venninne eller et annet familiemedlem er helt ok.  Det er en tolvåring vi snakker om her, ikke en toåring. Snakk med personalet sånn at de vet at du tar ut tur ut og utstyr eventuelt "barnet" med noe lesestoff, eller lydbok eller noe annet. Det er vel tv på rommet også?   

Jeg blir helt sjokkert når jeg hører at en tolvåring ikke kan være alene en liten stund. 

Anonymkode: 9f7d9...0ba

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

For en tanke😳🙈 tragisk foreldre generasjon som kun tenker på seg selv. Stakkars unge som skal ligge alene på sykehus for «mor» synes det er kjedelig🤮🤮🤮

Du vet ikke hva du snakker om i det hele tatt. Personalet er heldigvis mye mer oppegående enn det du er, og vet at foreldre trenger å lufte seg litt av og til.

Anonymkode: 9e5ab...724

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

I alle dager. Det er eventuelt snakk om en luftetur på 2 timer. Mor skal ikke dra på heisatur hele helgen.

Anonymkode: e2a42...660

Jeg lå på sykehus noen uker som 10-åring. Mamma og pappa jobbet, så jeg var alene på dagtid. Mamma sov hos meg første natta og de besøkte meg på ettermiddagene. Har absolutt ikke fått traumer av det. Dette var på 90-tallet, tror ikke det var vanlig at foreldre var på sykehuset hele tiden, hvis det ikke var alvorlig sykdom da. Jeg var inne til utredning og observasjon. 

Anonymkode: 177da...47f

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Fra hvilken generasjon er du som snakker om nåtidens foreldregenerasjon som tragisk?

Basert på måten du uttrykker deg på, ser du ut som du er fra den generasjonen da man stappet alle fire barna i baksetet uten sele og kjørte avgårde med røyken i kjeften. Da var det vel heller ikke aktuelt å være på sykehuset sammen med barnet sitt hele døgnet heller så vidt jeg har fått det fortalt. 

Man kan si mye om oppdragelse og generasjoner, men å si at dagens foreldre ikke følger opp barna sine, da bommer du vil jeg påstå.

PS! Du kan sikkert vinne litt på å droppe spyemojier og oppføre deg som folk på nett også. 

Anonymkode: 014a4...a9d

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Selvfølgelig forlater du ikke barnet ditt!

Anonymkode: 15dbe...952

Du fikk med deg at der er en 12 åring? Selvsagt skal mor lufte seg! Hvor uselvstendig og porøse barn oppdrar du om en 12-åring ikke kan være et par timer der det er personale som ivaretar dem uten mor? Er det rart livsmestring er blitt det nye mantraet i skolen? Foreldrene gjør den jo ikke i stand til det med slike holdninger!

ulenissen skrev (49 minutter siden):

Du fikk med deg at der er en 12 åring? Selvsagt skal mor lufte seg! Hvor uselvstendig og porøse barn oppdrar du om en 12-åring ikke kan være et par timer der det er personale som ivaretar dem uten mor? Er det rart livsmestring er blitt det nye mantraet i skolen? Foreldrene gjør den jo ikke i stand til det med slike holdninger!

Enig med deg. Hva med fedre som får bli med på fødsel, og må reise hjem igjen etterpå.. mor ligger alene og mørbanket av smerter, og far er borte fra både kone og sitt eget nyfødte barn. 
Eller hva med babyer på 9 mnd som blir levert i barnehage fordi foreldrene er avhengig av å jobbe og få mat på bordet. Dette i norske barnehager som er driftet på sykemeldinger, dårlig bemannet og vikarer. Barnet klarer seg helt sikkert noen timer sammen me pleiere når mor får luftet hode og sinn. 
her inne er det om og gjøre å knuse hverandre mentalt, tenk hvor godt dere hadde følt det om dere var raus og snill 

ulenissen skrev (52 minutter siden):

Du tror sykepleierne sitter inne med barnet?

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Du tror sykepleierne sitter inne med barnet?

Over hode ikke. Men det tror jeg heller ikke en 12-åring har behov for. De kan dermed ringes etter dersom det skulle bære noe. Det kan forøvrig mor også ettersom de aller fleste 12 åringer har og kan bruke en mobiltelefon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...