Gå til innhold

Mannen min tar meg ikke seriøst når jeg sier at jeg vil ut av forholdet

Anbefalte innlegg

Jeg har forsøkt å snakke med han og da vært direkte om at jeg ikke ønsker å fortsette forholdet. Vi har vært sammen i 14 år, ikke felles barn. Men hjemmeboende barn fra tidligere forhold. 

Han prøver å planlegge fremtiden med meg og barna. Prøver seg på intimitet og går rundt og oppfører seg som om vi er kjærester. 

Jeg har sagt tydelig i fra, jeg leter etter bolig og har begynt å sortere og pakke noen ting. 

Han må jo være i fornektelse. 

Anonymkode: ca86f...05d

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har forsøkt å snakke med han og da vært direkte om at jeg ikke ønsker å fortsette forholdet. Vi har vært sammen i 14 år, ikke felles barn. Men hjemmeboende barn fra tidligere forhold. 

Han prøver å planlegge fremtiden med meg og barna. Prøver seg på intimitet og går rundt og oppfører seg som om vi er kjærester. 

Jeg har sagt tydelig i fra, jeg leter etter bolig og har begynt å sortere og pakke noen ting. 

Han må jo være i fornektelse. 

Har det likt her. Vi har felles barn. Han virker ikke til å forstå det uansett hvor mange ganger jeg snakker med ham om det. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få ham til å planlegge litt for dette, feks se på økonomien sin og se hva han kan ha råd til. Jeg har jo vært i banken og har "alt" klart.

Anonymkode: db22a...efc

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Har det likt her. Vi har felles barn. Han virker ikke til å forstå det uansett hvor mange ganger jeg snakker med ham om det. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få ham til å planlegge litt for dette, feks se på økonomien sin og se hva han kan ha råd til. Jeg har jo vært i banken og har "alt" klart.

Nettopp! Jeg har også alt klart og leter nå etter objekter. Han vil neppe klare å sitte igjen med utgiftene "sine" (båt, bil, campingvogn osv) som er hans. Men jeg tenker at jeg kan ikke ta ansvar for dette. Lurer på om han ikke kommer til å forstå det før jeg faktisk flytter ut? 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nettopp! Jeg har også alt klart og leter nå etter objekter. Han vil neppe klare å sitte igjen med utgiftene "sine" (båt, bil, campingvogn osv) som er hans. Men jeg tenker at jeg kan ikke ta ansvar for dette. Lurer på om han ikke kommer til å forstå det før jeg faktisk flytter ut? 

Det tror jeg faktisk. At først når man tar sakene og drar skjønner de det, kanskje. Mulig de bruker et par dager på å skjønne at en ikke kommer tilbake også. Jeg føler på litt ansvar da siden han tross alt skal ha barna deler av tiden der han skal bo. 

Det er nok fornektelse ja. Det er alt for vondt for dem å ta det innover seg. 

Kanskje du kan ta han med til en familieterapeut eller familievernkontoret. Ikke for å prøve å «redde» forholdet, men for å få hjelp til å få han til å ta dette på alvor og forstå at det er slutt 

Anonymkode: 02181...182

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...