Gå til innhold

HPV som ikke går over, og normale celler.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gyn undersøker livmorhalsen nærmere med såkalt kolposkopi for å utelukke celleforandringer. Da ser hen i et slags mikroskop og pensler med eddiksyre og jod. Sannsynligvis blir det også tatt biopsier.

Anonymkode: fc88d...e6e

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Gyn undersøker livmorhalsen nærmere med såkalt kolposkopi for å utelukke celleforandringer. Da ser hen i et slags mikroskop og pensler med eddiksyre og jod. Sannsynligvis blir det også tatt biopsier.

Celleprøver er normal 

Anonymkode: 90ec5...0f7

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Celleprøver er normal 

Ja, du skrev så. Så spurte du hva som skjedde videre, og det svarte jeg på. Det tas altså kolpskopi og biopsi pga persisterende HPV for å være sikker på at det ikke er noen celleforandringer som en vanlig celleprøve kan ha oversett.

Ja, du skrev så. Så spurte du hva som skjedde videre, og det svarte jeg på. Det tas altså kolpskopi og biopsi pga persisterende HPV for å være sikker på at det ikke er noen celleforandringer som en vanlig celleprøve kan ha oversett.

Ja, synes legene har altfor lite kunnskap om dette. Min lege vet ikke mer enn det han kan Google seg til. Det skal sies at jeg er bekymret og redd for dette. Tok en polpskopi i fjor, og den var helt fin derfor ingen behov for videre vevsprøve, men vente et år som jeg nå har gjort.  

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ja det pensles, gjorde det i fjor også. Men hvorfor pensles det? 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ja det pensles, gjorde det i fjor også. Men hvorfor pensles det? 

Googlet det. Visste ikke dette, men det gir jo mening. Svidde gjorde det 

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Ja, synes legene har altfor lite kunnskap om dette. Min lege vet ikke mer enn det han kan Google seg til. Det skal sies at jeg er bekymret og redd for dette. Tok en polpskopi i fjor, og den var helt fin derfor ingen behov for videre vevsprøve, men vente et år som jeg nå har gjort.  

Det varierer nok fra lege til lege. En fastlege skal jo kunne litt av alt, men det er jo så utrolig mye man kan lære så alle kan ikke være like flink på alle tema.

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Da kommer ev. forandringer bedre frem.

Det er hvertfall siste gang jeg går til fastlege/ allmenne lege når det gjelder underliv. Han har ikke gjort annet enn å skremme meg siste årene. Han ringte meg  for å gi svar på celleprøven. Er du på jobb nå eller hjemme? Er du alene eller har du noen rundt deg. Kan du sette deg ned. 
Jeg fikk helt sjokk!!! Så sier han at celleprøvene er fine men at jeg fortsatt har hpv, derfor vil han hevise meg til gyn. 
Å starte en slik samtale kunne han spart seg for. Han kunne startet samtalen med at celleprøvene dine er fine, men du har fortsatt hpv. 
Når en starter en samtale slik han gjorde var jeg sikker på Jeg hadde høygradelige celleforandringer og måtte inn snarest 

Det er hvertfall siste gang jeg går til fastlege/ allmenne lege når det gjelder underliv. Han har ikke gjort annet enn å skremme meg siste årene. Han ringte meg  for å gi svar på celleprøven. Er du på jobb nå eller hjemme? Er du alene eller har du noen rundt deg. Kan du sette deg ned. 
Jeg fikk helt sjokk!!! Så sier han at celleprøvene er fine men at jeg fortsatt har hpv, derfor vil han hevise meg til gyn. 
Å starte en slik samtale kunne han spart seg for. Han kunne startet samtalen med at celleprøvene dine er fine, men du har fortsatt hpv. 
Når en starter en samtale slik han gjorde var jeg sikker på Jeg hadde høygradelige celleforandringer og måtte inn snarest 

For en opplevelse. Det kunne han spart seg for 

Anonymkode: 7e142...b6b

Oi. Da hadde jeg fryktet at de hadde mistanke om kreft. Ikke rart du ble skremt.

Oi. Da hadde jeg fryktet at de hadde mistanke om kreft. Ikke rart du ble skremt.

Trodde jeg skulle svime av, fikk skikkelig angst. Kjente jeg ble kort i praten og sa bare ja og ok. Snakket med ei venninne i dag som jobber med livmorhals programmet, og holder mye foredrag. Hun sa 90% av fastlegene har lite kunnskap om hpv og kvinnehelse generelt. Fikk hverfall svar på alt jeg lurte på i detalj, og er veldig glad jeg snakket med henne 

Anonym bruker skrev (På 10.9.2024 den 20.26):

Hjelpes, urovekkende mange som er dårlige på pasientkontakt og kvinnehelse.

Anonymkode: 104d4...9bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...