Gå til innhold

Hvor mye har du igjen etter de faste utgiftene er betalt?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Så naiv og dum jeg er. Ingen bryr seg her om jeg gjør har problemer meg penger eller hva det måtte være. Jeg er bare latter og underholdning for dere! Eller en å lekse ut på eller ignorere! 

Anonymkode: 427d6...86e

Livet mitt er bare en tragedie! 

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Privilegert og heldig! 

Tja, heldig som er frisk og kan tjene penger. Flaks som kjøpte bolig for 20 år siden da prisene var lave. Men vi har jobbet hardt, og det har vært blod svette og tårer når jeg holde på med studier, søkte jobber, renovering av huset osv. har også brukt mye penger på renovering og spart opp. Så det er først nå vi kan leve litt mer. 

Anonymkode: 73027...20e

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Eller har 4313 kr igjen nå og 19 dager igjen? 

Hva skal de pengene dekke? Er mat f.eks inkludert i de faste utgiftene? Og du må roe deg litt ned, midt på natta sover eller jobner de fleste. Kan ikke forvente en haug med svar da!

Anonymkode: 8b309...a99

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så naiv og dum jeg er. Ingen bryr seg her om jeg gjør har problemer meg penger eller hva det måtte være. Jeg er bare latter og underholdning for dere! Eller en å lekse ut på eller ignorere! 

Det er omtrent midt på natten når du skriver dette. Før det har du fått mange svar. Du får svar igjen og igjen på tråder der du legger ut de samme problemstillingene igjen og igjen.

Blir det bedre for deg om jeg forteller at vi etter faste utgifter sitter igjen med mellom 70 og 80000? Vi har nedbetalt bolig, nedbetalte biler og bare litt studielån. 

Anonymkode: cf5f3...5cc

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Privilegert og heldig! 

Det er ikke slik at man er privilegert og heldig selv om man har en god økonomi. Personlig kommer jeg fra en fattig familie, men bestemte meg tidlig at jeg skulle skape meg selv ett bedre liv. Jeg har jobbet knallhardt både med studier og med å bygge opp mitt eget selskap i 15 år hvor lønnen var på ett minimum. Nå som selskapet er 22 år gammelt og det går veldig bra så tar jeg ut lønn og utbytte på til sammen ca 2,5 millioner i året, og jeg fortjener hver krone. Hvis noen kommer å påstår at jeg er privilegert og heldig pga lønnen min så får de se på valgene de har tatt kontra valgene mine så kanskje de innser at skal man oppnå noe så må man ofre mye i lang tid. Det skal også sies at ingen ansatte tjener mindre enn 1,2 millioner så de ansatte har det relativt greit de også.

Anonymkode: 7037f...cb9

Hva skal de pengene dekke? Er mat f.eks inkludert i de faste utgiftene? Og du må roe deg litt ned, midt på natta sover eller jobner de fleste. Kan ikke forvente en haug med svar da!

Anonymkode: 8b309...a99

Det er ikke mat inkludert. 

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Tja, heldig som er frisk og kan tjene penger. Flaks som kjøpte bolig for 20 år siden da prisene var lave. Men vi har jobbet hardt, og det har vært blod svette og tårer når jeg holde på med studier, søkte jobber, renovering av huset osv. har også brukt mye penger på renovering og spart opp. Så det er først nå vi kan leve litt mer. 

Skjønner at det ikke har vært bare bare å komme der. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke slik at man er privilegert og heldig selv om man har en god økonomi. Personlig kommer jeg fra en fattig familie, men bestemte meg tidlig at jeg skulle skape meg selv ett bedre liv. Jeg har jobbet knallhardt både med studier og med å bygge opp mitt eget selskap i 15 år hvor lønnen var på ett minimum. Nå som selskapet er 22 år gammelt og det går veldig bra så tar jeg ut lønn og utbytte på til sammen ca 2,5 millioner i året, og jeg fortjener hver krone. Hvis noen kommer å påstår at jeg er privilegert og heldig pga lønnen min så får de se på valgene de har tatt kontra valgene mine så kanskje de innser at skal man oppnå noe så må man ofre mye i lang tid. Det skal også sies at ingen ansatte tjener mindre enn 1,2 millioner så de ansatte har det relativt greit de også.

Heldig og privilegert at du har hatt de mulighetene. Er ikke alle som kan det. Du er vel unt det du har jobbet for, 

Jeg har veldig dårlig kort og har hatt det siden jeg var liten og har aldri hatt de mulighetene. Ikke at det er drømmen, men kunne la det gå rundt hadde vært fint. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Heldig og privilegert at du har hatt de mulighetene. Er ikke alle som kan det. Du er vel unt det du har jobbet for, 

Jeg har veldig dårlig kort og har hatt det siden jeg var liten og har aldri hatt de mulighetene. Ikke at det er drømmen, men kunne la det gå rundt hadde vært fint. 

Å være i den alderen i livet å ha det som dette er ingen drømme situasjon og det bruker all energi egentlig. 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Om det er feil eller ei så ser jeg på andre som heldig pg privilegerte! 

Både på det med økonomi og ellers o livet. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Heldig? Man har jo jobbet hardt for det

Anonymkode: 11b26...73f

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Alle har mulighet til å ta en utdannelse og å skaffe seg ett godt liv til tross for dårlige odds. Det er tøft, det krever enormt mye jobb og man må ofre mye på veien, men det man oppnår er verdt det. Jeg kommer fra en familie som har mange uføre i familien så også min mor. Min far kjenner jeg ikke, og med en mor som hadde laveste sats på ufør og som slet veldig med depresjon så var barndommen tøff. Jeg hadde ett dårlig utgangspunkt,men jeg forsto også at det var kun jeg som kunne skape meg ett bedre liv. 

Hvorfor mener du at du aldri har hatt muligheten til å gjøre noe med livet ditt?

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Skjønner ikke helt hva du mener med privilegert. Å være privilegerte er i min mening feks å være født inn i pengene. Men de aller fleste er ikke det. De fleste som sitter greit i det har jobbet hardt for det. For vår del har mannen i mange år jobbet med eget firma og da har han jobbet 12-14 timer hver eneste dag uke og helg. Det har gjort at vi har lite lån og at vi feks kan bruke noen hundre tusen om sommeren på ferie. Men det er ikke kommet av seg selv - det er fra hard jobbing. 

Anonymkode: 6fe77...a84

Alle har mulighet til å ta en utdannelse og å skaffe seg ett godt liv til tross for dårlige odds. Det er tøft, det krever enormt mye jobb og man må ofre mye på veien, men det man oppnår er verdt det. Jeg kommer fra en familie som har mange uføre i familien så også min mor. Min far kjenner jeg ikke, og med en mor som hadde laveste sats på ufør og som slet veldig med depresjon så var barndommen tøff. Jeg hadde ett dårlig utgangspunkt,men jeg forsto også at det var kun jeg som kunne skape meg ett bedre liv. 

Hvorfor mener du at du aldri har hatt muligheten til å gjøre noe med livet ditt?

Grunnen er at når alt er tøft fra du var liten og hele livet da har man ikke kapasitet til å klare det. Klarer bare å eksistere. Da blir det sånn. 

Grunnen er at når alt er tøft fra du var liten og hele livet da har man ikke kapasitet til å klare det. Klarer bare å eksistere. Da blir det sånn. 

Jeg er ikke enig med deg. Jeg er det barnet som ingen trodde skulle klare seg i livet med ett veldig dårlig utgangspunkt. For å komme dit jeg er nå så har det krevd at jeg har ofret enormt mye, men jeg bestemte meg for at omgivelsene og de dårlige kortene jeg ble født til ikke skulle definere resten av mitt liv. Du kan gjerne gå rundt å tro at du er i en spesiell situasjon, men det er kun du som kan gjøre noe med din egen situasjon akkurat som at jeg måtte ta ett meget aktivt valg for å unngå å bli ett produkt av en dårlig barndom. Du bør bruke energien din på å løfte deg selv ut av den situasjonen du er i og ikke bruke tid her inne til å synes synd på deg selv.

Anonym bruker skrev (På 11.9.2024 den 0.49):

Jeg legger ikke ut om min privatøkonomi her, men vi har en romslig økonomi og sparer litt hver måned. Men vi unner oss også klær, utstyr, opplevelser og god mat. Kunne nok spart enda mer om vi levde stramt, men har ikke behov for det. Vi ønsker å leve også. Sitter godt i det mtp eiendom og snart nedbetalt bolig. Bilene er nedbetalte. Begge jobber og har fulle inntekter, med 2 ungdommer 

Samme her. Vi tjener godt, mye verdier i bolig, hytte og 2 biler. I underkant av 2 mill i lån og 25 mill i verdier hvis vi solgte alt. Reiser på turer og bruker penger vi ønsker å bruke. Sparer også men kunne ha spart mye mer hvis vi hadde strammet inn litt. 

Anonymkode: 26347...bab

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg er ikke enig med deg. Jeg er det barnet som ingen trodde skulle klare seg i livet med ett veldig dårlig utgangspunkt. For å komme dit jeg er nå så har det krevd at jeg har ofret enormt mye, men jeg bestemte meg for at omgivelsene og de dårlige kortene jeg ble født til ikke skulle definere resten av mitt liv. Du kan gjerne gå rundt å tro at du er i en spesiell situasjon, men det er kun du som kan gjøre noe med din egen situasjon akkurat som at jeg måtte ta ett meget aktivt valg for å unngå å bli ett produkt av en dårlig barndom. Du bør bruke energien din på å løfte deg selv ut av den situasjonen du er i og ikke bruke tid her inne til å synes synd på deg selv.

Jeg er glad for å høre at du er en fighter og har klart deg bra etter forholdene. Det er deg vel unt. 
Jeg er helt sikkert ikke like sterk som deg der, men du har rett i at jeg vel ikke bør bruke tiden til å synes synd på meg selv. Og ja jeg gjør det av og til og skulle ønsket alt var annerledes fra start. Men jeg skal prøve på det! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...