Gå til innhold

Hvor mye har du igjen etter de faste utgiftene er betalt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lite. Betaler over 20 000 kr bare i boliglånsrenter i mnd, over 30 000 totalt i renter og lån.

også kommer studielån på toppen, fellesutgifter på 5000kr. Og utgifter til to biler (heldigvis begge elektriske, så «drivstoff» er ganske billig og bompenger også) Alt av ting barna trenger. 

Selv om vi egentlig har ganske gode lønninger bruker vi opp absolutt alt nå. Tar oss aldri råd til å gå ut og spise lenger. Kjøper mat på tilbud, og prøver å finne klær og sko og annet nødvendig til barna og oss selv billigst mulig.

Anonymkode: 720fc...42c

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor skal vi svare på det når du selv ikke sier hva du har igjen?

Anonymkode: d85b5...da8

Ligger på 5-7000kr igjen etter fasteutgifter. Det skal dekke alt annet. Med måndes slutt noen ganger noen hundrelapper igjen og noen ganger må jeg låne. Som blir en sirkel. 

Anonymkode: 427d6...86e

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ligger på 5-7000kr igjen etter fasteutgifter. Det skal dekke alt annet. Med måndes slutt noen ganger noen hundrelapper igjen og noen ganger må jeg låne. Som blir en sirkel. 

Hvem låner du av?

Anonymkode: 6fe77...a84

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hva har du gjort for å bryte den sirkelen da? Du har jo fått ørten råd om hva du kan gjøre, utfører du noen av de?

Anonymkode: 0536b...72b

Hva har du gjort for å bryte den sirkelen da? Du har jo fått ørten råd om hva du kan gjøre, utfører du noen av de?

Jeg klarer å bryte den av og til og da klarer jeg å legge av noen hundrelapper. Så har jeg månder med mindre lønn og uforutsette ting og da ryker det på en smell. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Fra regningskonto jeg har som jeg egentlig ikke bør låne av. 

Da låner du ikke, du flytter penger mellom kontoer. Du har vel fått råd 64637382 ganger om å øke stillingen din samt ga ekstrajobb men du vil jo ikke. Da kan du rett og slett ikke klage. Du kan og kutte ut all alkohol så er det masse penger spart bare der. 

Annonse

Da låner du ikke, du flytter penger mellom kontoer. Du har vel fått råd 64637382 ganger om å øke stillingen din samt ga ekstrajobb men du vil jo ikke. Da kan du rett og slett ikke klage. Du kan og kutte ut all alkohol så er det masse penger spart bare der. 

Kaller du det ikke å låne? Det er jo satt over der til regninger som kommer. Men ja det er min konto. 
Jeg prøver å øke stillingen min. Ikke med hell enda. Og har jobbet litt ekstra. Så forsøker, men ikke så lett.
Om jeg kuttet alkohol hadde det blitt noen hundrelapper hver månede. 

På grunn av at det ikke ble noe ferietur og fikk feriepenger har jeg klart å legge opp litt penger på en konto. Som buffer til harde tider. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Blir vel et slags lån vel. 

Ikke i mine øyne. Det er jo dine penger, du har bare satt for stramt budsjett eller bruker for mye penger. Når jeg snakker om å låne, så er det av noen andre enn meg selv.

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Ikke i mine øyne. Det er jo dine penger, du har bare satt for stramt budsjett eller bruker for mye penger. Når jeg snakker om å låne, så er det av noen andre enn meg selv.

Skjønner. Så du mener det ikke er lån da. Har for lite penger inn som gjør at det ikke går rundt. Mat er blitt veldig dyrt og trenger av og til klær, gaver osv. 

Prøver mitt beste å få det til, men får ikke helt til å trylle. 

Og å få jobb er ikke lett. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Lite spm. Om du hadde 5000 kr etter utgifter hvordan ville du disponert dem? 

Eller har 4313 kr igjen nå og 19 dager igjen? 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Herregud, hva feiler deg? 

Anonymkode: 73027...20e

Jeg legger ikke ut om min privatøkonomi her, men vi har en romslig økonomi og sparer litt hver måned. Men vi unner oss også klær, utstyr, opplevelser og god mat. Kunne nok spart enda mer om vi levde stramt, men har ikke behov for det. Vi ønsker å leve også. Sitter godt i det mtp eiendom og snart nedbetalt bolig. Bilene er nedbetalte. Begge jobber og har fulle inntekter, med 2 ungdommer 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg legger ikke ut om min privatøkonomi her, men vi har en romslig økonomi og sparer litt hver måned. Men vi unner oss også klær, utstyr, opplevelser og god mat. Kunne nok spart enda mer om vi levde stramt, men har ikke behov for det. Vi ønsker å leve også. Sitter godt i det mtp eiendom og snart nedbetalt bolig. Bilene er nedbetalte. Begge jobber og har fulle inntekter, med 2 ungdommer 

Privilegert og heldig! 

Så naiv og dum jeg er. Ingen bryr seg her om jeg gjør har problemer meg penger eller hva det måtte være. Jeg er bare latter og underholdning for dere! Eller en å lekse ut på eller ignorere! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...