Gå til innhold

Bedt om å vippse/spleise i syden av familiemedlem? (Invitert bort)

Anbefalte innlegg

Synes det var kjekt vi ble invitert til middag av søskenbarn i syden (Barcelona) på middag men plutselig fikk vi melding at de 2 andre som skulle komme også skulle vippse, ca 150kr ver som blir ca 300kr i totalt 30 euro noe sånt med meg og sambo ikke noe dyrt altså men synes er litt snålt å bli invitert bort på middag for å så vippse for et måltid som var 1 burger og salat ver pers. Vi lot det gå, men hadde kostet oss mindre å spist burger en annen plass. 

Anonymkode: cdb09...d99

Fortsetter under...

Hvis invitasjonen var klar på at de betaler så er det greit, kan du ha hørt/tolket feil? Hvis ikke er der jo bare vulgært. Men jeg har fått vippskrav etter middag hjemme hos noen... dit går jeg ikke igjen.

Anonymkode: 94e92...639

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Hver. Hver med H. 

Hver gang. 

Og 30 euro er ca 355 kroner. Dere hadde det hyggelig sammen? Da er det vel ett fett om dere betalte maten selv. 

Anonymkode: 95d64...862

Vet ikke jeg. Vet bare at om det var motsatt hadde jeg ikke spurt om dem får å vippse, da jeg inviterer. 

Om dere gikk ut og spiste er det helt naturlig at alle betaler for seg selv. Om en person tar regningen vipser de andre det de spiste for. Sånn gjør da alle det...

Om dere ble invitert hjem til noen, og de laget middag på sitt eget kjøkken til dere, da er det ikke naturlig å "sende regning". Spleising på den type middag er ikke vanlig å fortsette med etter man er ferdig som student.

Anonymkode: 9d558...e52

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Om dere gikk ut og spiste er det helt naturlig at alle betaler for seg selv. Om en person tar regningen vipser de andre det de spiste for. Sånn gjør da alle det...

Om dere ble invitert hjem til noen, og de laget middag på sitt eget kjøkken til dere, da er det ikke naturlig å "sende regning". Spleising på den type middag er ikke vanlig å fortsette med etter man er ferdig som student.

Anonymkode: 9d558...e52

På restaurant er jeg enig i da betaler vi for oss selv, men trodde det var annerledes når vi ble bedt bort på middag. Pluss dette er ikke noen vi ser ofte en 1 gang i året eller mindre. Jeg hadde ikke bedt folk vipse om jeg inviterte hit utenom det var masse gjester og vi ble enige om å bruke våres hus osv osv, men nå har vi aldri så mange gjester da. Jeg hadde ikke noe i mot og vippse men synes bare var litt merkelig opplegg, For 1 cheeseburger og salat til tilbehør. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

På restaurant er jeg enig i da betaler vi for oss selv, men trodde det var annerledes når vi ble bedt bort på middag. Pluss dette er ikke noen vi ser ofte en 1 gang i året eller mindre. Jeg hadde ikke bedt folk vipse om jeg inviterte hit utenom det var masse gjester og vi ble enige om å bruke våres hus osv osv, men nå har vi aldri så mange gjester da. Jeg hadde ikke noe i mot og vippse men synes bare var litt merkelig opplegg, For 1 cheeseburger og salat til tilbehør. 

Var ikke dette på restaurant da?

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Synes det var kjekt vi ble invitert til middag av søskenbarn i syden (Barcelona) på middag men plutselig fikk vi melding at de 2 andre som skulle komme også skulle vippse, ca 150kr ver som blir ca 300kr i totalt 30 euro noe sånt med meg og sambo ikke noe dyrt altså men synes er litt snålt å bli invitert bort på middag for å så vippse for et måltid som var 1 burger og salat ver pers. Vi lot det gå, men hadde kostet oss mindre å spist burger en annen plass. 

Da har de ikke invitert dere på middag, men spurt om dere skal gå ut og spise sammen. Vanlig at man betaler hver for seg eller deler regningen.

Anonymkode: adf4f...f9a

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Da har de ikke invitert dere på middag, men spurt om dere skal gå ut og spise sammen. Vanlig at man betaler hver for seg eller deler regningen.

Anonymkode: adf4f...f9a

Vis du leser tråden igjen så ble vi invitert hjemme hos deg ikke på restaurant

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Veldig rart, men ville vippset og ikke gjort noe nummer ut av det. 

Anonymkode: 851a0...16e

Vi gjorde ikke noe ut av det, det var hyggelig da. Men synes var en del å betale for en cheeseburger pr person da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...