Gå til innhold

Sykt barn dager

Anbefalte innlegg

Hvis man har sykt barn på en fredag, og barnet er fortsatt syk på mandag og du bruker syktbarn dag. Blir det da 2 dager eller blir helgen regnet med slik at det blir 4 dager?  Egenmelding hos voksne blir helgen regnet med, men her skakker jeg om sykt barn dager

Anonymkode: 9c6ff...973

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449640-sykt-barn-dager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvis man har sykt barn på en fredag, og barnet er fortsatt syk på mandag og du bruker syktbarn dag. Blir det da 2 dager eller blir helgen regnet med slik at det blir 4 dager?  Egenmelding hos voksne blir helgen regnet med, men her skakker jeg om sykt barn dager

Fant ut av det, det går da 4 dager med sykt barn

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Fant ut av det, det går da 4 dager med sykt barn

Hvor står det? Skal være dag til dag, helg reknes ikke med i sykt barn dag der jeg jobber….. kun egenmelding

Anonymkode: e3dbb...a51

Hos oss teller ikke helgen med, alt av sykt barn gjelder bare dag og dag.

Det hender jo at barnet må være borte fra barnehagen i flere dager, da bytter jeg og mannen på med å være hjemme så jeg kan komme på jobb annenhver, eller tredjehver dag f.eks.

Vi tilpasser oss det som skjer på jobb.

Alltid fravær bare den dagen man faktisk er borte, uansett om det er helg eller jobbedager mellom hvert fravær.

Anonymkode: 37a52...29c

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

IMG_4614.png

Fant denne på nettet. Kanskje ulikt fra arbeidsgiver til arb giver? Det er jo kun 10 dager i året med sykt barn, og da ryker de fort når helg er medregnet 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du bruker bare 2 sykt- barn- dager, men arbeidsgiver kan forlange legeerklæring fra dag 3 og der teller helgen. Trykk deg inn på linken, så ser du det. 

Anonymkode: 5fd29...15c

Ok, takk. Greit å vite 

Her er det mange som misforstår:

Er du borte på fredag og igjen på mandag bruker du kun to syke-barn-dager (forutsatt at du ikke jobber helg). Men; mandag er den 4. dagen barnet er sykt. Og fra dag nr 4 må du ha legeerklæring for å fortsatt kunne bruke syke-barn-dager. 

Anonymkode: 50ffa...9ff

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Her er det mange som misforstår:

Er du borte på fredag og igjen på mandag bruker du kun to syke-barn-dager (forutsatt at du ikke jobber helg). Men; mandag er den 4. dagen barnet er sykt. Og fra dag nr 4 må du ha legeerklæring for å fortsatt kunne bruke syke-barn-dager. 

Anonymkode: 50ffa...9ff

Akkurat 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...