Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gal lærer, gal lege, gal politi, gal sykepleier…samme hvilken profesjon, utdanning, yrke eller om du er mor, far, stemor eller farmor eller mormor eller alle «titler» innimellom - bakom dette er vi alle ulike personer og ulike varianter. Ja der finnes regler og lover og ditt og datt som skal følges for den ene eller andre. Men samma det, bakom er vi individer. Min venninne har verdens mest psyko- og narsissistiske eksmann, gjett hva han er? Politi! 

Anonymkode: 2b0a3...fca

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

De fleste lærere er etter min erfaring sykelige og velmenende. Noen er veldig dyktige og noen er mi dre dyktige. I tillegg er det noen som aldri burde kommet i nærheten av barn og ungdom på alle skoler. Selv om de er i mindretall gjør mine erfaringer med late, uinteressert, hevngjerrige og selvhøytidelig lærere at jeg ikke nødvendig vis tar lærerens side om barna mine klager på læreren. Jeg har sett såpass mange dårlige lærere at jeg ikke kan utelukke at ungene har helt rett når de klager.

Anonymkode: 599e5...6e7

Dette!!  Vi vil jo gjerne ha et godt samarbeid med skolen, men når lærer har en versjon og barnet noe annet OG man har snakket med andre foreldre som også klager på lærer så kan man ikke utelukke det barna kommer hjem og forteller. 
Nevøen min hadde vært med på å kaste plommer på veggen på skolen, lærer ringte min bror og var rasende, de måtte komme etter skoletid og vaske veggen. Da kom det frem at lærerens sønn også hadde vært med å kaste plommer på veggen, da ble hun stresset og benektet det. Sønnen sa han hadde gjort det og var med å vasket. Dette var et enormt nederlag for læreren. Men da ser man hvor lett det er å ta andres barn, og går i fornektelse på eget barn, da som lærer - flaut 

Anonymkode: b939d...3be

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Gal lærer, gal lege, gal politi, gal sykepleier…samme hvilken profesjon, utdanning, yrke eller om du er mor, far, stemor eller farmor eller mormor eller alle «titler» innimellom - bakom dette er vi alle ulike personer og ulike varianter. Ja der finnes regler og lover og ditt og datt som skal følges for den ene eller andre. Men samma det, bakom er vi individer. Min venninne har verdens mest psyko- og narsissistiske eksmann, gjett hva han er? Politi! 

Anonymkode: 2b0a3...fca

Jada de finnes i alle yrker. Men folk flest har respekt for enkelte titler. Som politi tror man ikke de slår kona. Vanskeligere å bli trodd. En lærer kan gjemme seg bak at eleven var frekk eller utagerende. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jada de finnes i alle yrker. Men folk flest har respekt for enkelte titler. Som politi tror man ikke de slår kona. Vanskeligere å bli trodd. En lærer kan gjemme seg bak at eleven var frekk eller utagerende. 

Og ofte stemmer set at eleven har vært frekk, utagerende og/eller rett og slett voldelig.

Anonymkode: 9a4ce...605

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og ofte stemmer set at eleven har vært frekk, utagerende og/eller rett og slett voldelig.

Nei det stemmer ikke alltid. Samme lærer klikket på et annet barn og rev han etter hettegenseren. Når hun fikk klage hadde hun en helt annen historie på hva sol skjedde. Heldigvis var det flere ungdommer som var vitne som Uavhenig av hverandre fortalte politiet om hendelsen. Lærere trekker raskt dette kortet for å få fokuset bort fra egne handlinger. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Lærere trekker raskt dette kortet for å få fokuset bort fra egne handlinger. 

Snakk om å sette allle lærere i samme bås. Det du har opplevd med den gale læreren er ikke vanlig,. Lærere generelt, er ikke småpsykopater som nyter å plage elever, for så å skylde på elevene, selv om du tydeligvis tror det.

Anonymkode: 889ed...2a2

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nei det stemmer ikke alltid. Samme lærer klikket på et annet barn og rev han etter hettegenseren. Når hun fikk klage hadde hun en helt annen historie på hva sol skjedde. Heldigvis var det flere ungdommer som var vitne som Uavhenig av hverandre fortalte politiet om hendelsen. Lærere trekker raskt dette kortet for å få fokuset bort fra egne handlinger. 

Det stemmer veldig ofte jo. Jeg blir helt matt av alle historiene barna mine forteller fra skolen. Vi burde innføre spesialskoler igjen, en del barn er ikke siviliserte nok til å omgås andre.

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Snakk om å sette allle lærere i samme bås. Det du har opplevd med den gale læreren er ikke vanlig,. Lærere generelt, er ikke småpsykopater som nyter å plage elever, for så å skylde på elevene, selv om du tydeligvis tror det.

Setter ikke alle lærere i samme bås nei, men det er enkelte lærere som ikke burde vært lærer. På lik linje med at ikke alle som jobber innen helse burde jobbe i helse. Det er viktig å snakke om og belyse denne side av skolen også. Vi har hatt flinke lærere hele veien. Men de har også hatt barn i samme alder på skolen. En elev hadde tisset i dobørste holderen på toalettet, og dette ble nevnt på lærerrommet, en av lærerene fyrte på alle plugger og ble rasende, lei drittunger som bøller.. å ble det sagt at det var hennes sønn om hadde gjort det. Det kunne hun aldri forstå, da måtte noen ha tvunget han til det. Han er ikke slik. Gutten innrømmet det. Denne læreren ble mer forsiktig i uttalelsene sine etter dette. 
De snakker om krevende foreldre, men de er jo like krevende de når egne barn gjør bøllestreker, da går de rett i fornektelse. 
Ja dette vet jeg, fordi jeg jobbet der en periode 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Setter ikke alle lærere i samme bås nei, men det er enkelte lærere som ikke burde vært lærer. På lik linje med at ikke alle som jobber innen helse burde jobbe i helse. Det er viktig å snakke om og belyse denne side av skolen også. Vi har hatt flinke lærere hele veien. Men de har også hatt barn i samme alder på skolen. En elev hadde tisset i dobørste holderen på toalettet, og dette ble nevnt på lærerrommet, en av lærerene fyrte på alle plugger og ble rasende, lei drittunger som bøller.. å ble det sagt at det var hennes sønn om hadde gjort det. Det kunne hun aldri forstå, da måtte noen ha tvunget han til det. Han er ikke slik. Gutten innrømmet det. Denne læreren ble mer forsiktig i uttalelsene sine etter dette. 
De snakker om krevende foreldre, men de er jo like krevende de når egne barn gjør bøllestreker, da går de rett i fornektelse. 
Ja dette vet jeg, fordi jeg jobbet der en periode 

Så mange lærere du har vært borti hvor deres eget barn var den skyldige da.....

Takk for at du stempler hele Norges lærerstand på bakgrunn av én lærer, HI. Tusen takk! 

Joda, det finnes "gale" lærere som aldri skulle ha fått muligheten til å jobbe i skolen, men fader heller ... Dette er ikke representativt! 

Jeg skal tenke på deg når jeg drar på jobb på mandag. 

Anonymkode: f63ca...537

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Takk for at du stempler hele Norges lærerstand på bakgrunn av én lærer, HI. Tusen takk! 

Joda, det finnes "gale" lærere som aldri skulle ha fått muligheten til å jobbe i skolen, men fader heller ... Dette er ikke representativt! 

Og takk til dere lærere som stempler alle barna i Norge som bøller, aggressive og grusomme ukentlig i media, og som også stempler foreldre som krevende og vanskelige. Det er heller ikke representativt! Men du skal vite at i alle yrker - også læreryrket så finnes det lærere som aldri burde vært lærere. Blir du fornærmet av det, så bør du gå en runde med deg selv, og se deg selv i møte med elevene dine. 
Jeg jobber også med barn, og hvis det dukker opp saker i media der min yrkesgruppe blir omtalt negativt gir det meg motivasjon for å vise hvor bra vi er. For jeg også vet det finnes folk i min yrkesgruppe som ikke er bra. De finnes overalt. 
anbefaler deg å lese innleggene mine i tråden før du går i svart 

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Så mange lærere du har vært borti hvor deres eget barn var den skyldige da.....

Vært borti 2 lærere ja. Og det finnes nok mange av de. Som forelder vil man tro det beste om sine- lærere ingen unntak! 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Vært borti 2 lærere ja. Og det finnes nok mange av de. Som forelder vil man tro det beste om sine- lærere ingen unntak! 

Hehe. Selvsagt har du det. Du finner nok ikke bare opp eksempler som liksom støtter din sak 😜

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Nå er det heller ikke sån at en lærer nødvendig vis burde slutte i jobben, er gal eller er en generelt dårlig lærer selv om de overreagerer av og til, stiller uforberedt, eller misforstår en situasjon. Selv den beste lærer kan ha en dårlig dag. De er mennesker ikke guder. Noe av problemet er at foreldre får alle disse beskjedene om at de bestandig skal snakke pent om skolen og lærerene. Man blir bedt om å late som om de er ufeilbarlig. De er jo ikke det. Som forelder kommer man da i en vanskelig situasjon når man skal støtte barnet sitt og forstå hva som faktisk har hendt. Ting eer sjelden såklart hvitt at det bare er en lærer som er "gal", men lærerene har ikke nødvendig vis helt rett heller.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nå er det heller ikke sån at en lærer nødvendig vis burde slutte i jobben, er gal eller er en generelt dårlig lærer selv om de overreagerer av og til, stiller uforberedt, eller misforstår en situasjon. Selv den beste lærer kan ha en dårlig dag. De er mennesker ikke guder. Noe av problemet er at foreldre får alle disse beskjedene om at de bestandig skal snakke pent om skolen og lærerene. Man blir bedt om å late som om de er ufeilbarlig. De er jo ikke det. Som forelder kommer man da i en vanskelig situasjon når man skal støtte barnet sitt og forstå hva som faktisk har hendt. Ting eer sjelden såklart hvitt at det bare er en lærer som er "gal", men lærerene har ikke nødvendig vis helt rett heller.

Ting er sjelden så svart hvitt. 

Du virker jo ganske sprø selv, hi. Denne aversjonen mot lærerstanden er nok ikke helt normal. 

Jeg har fire barn hvor yngste er i gang med ungdomsskolen nå, og det har aldri vært snakk om verken gale lærere eller krakilske elever i noen av barnas klasser. Om man stadig kommer i konflikt eller barna blir innblandet i konflikter så må man faktisk ta en grundig titt på seg selv, sine verdier, sin oppførsel og sin egen evne til å kommunisere. 

Anonymkode: 7c6b4...825

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hehe. Selvsagt har du det. Du finner nok ikke bare opp eksempler som liksom støtter din sak 😜

Hva skal det være godt for? Er målet ditt å vinne en diskusjon? 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du virker jo ganske sprø selv, hi. Denne aversjonen mot lærerstanden er nok ikke helt normal. 

Jeg har fire barn hvor yngste er i gang med ungdomsskolen nå, og det har aldri vært snakk om verken gale lærere eller krakilske elever i noen av barnas klasser. Om man stadig kommer i konflikt eller barna blir innblandet i konflikter så må man faktisk ta en grundig titt på seg selv, sine verdier, sin oppførsel og sin egen evne til å kommunisere. 

Har heller ikke opplevd krakilske elever, men nå Er jeg mor og jeg er ikke i klasserommet eller i gangene og ser hva som skjer med andre elever. Dette er skolens ansvar og så lenge mitt barn ikke er involvert i noe så får jeg heller ikke beskjed om at «per» har kastet en stol. 
lærere skal holde styr på egne følelser og reaksjoner. Dette klarer de ikke alltid, noen ganger kan det klikke for de også, men da reparerer man og ordner opp. Dette skjedde ikke i vår sak. Lærer nektet å ordne opp. Som jeg har skrevet har jeg møtt mange gode lærere som barna våre har likt godt. Det er to lærere gjennom 14 år med skolebarn jeg ikke har hatt sansen for. Hun ene klikket både på meg og mitt barn, samt en del andre barn. Hun andre var lat, klagete, tung og negativ. Foreldregruppen var ikke fornøyd med henne grunnet dette. Ellers har vi hatt gode opplevelser. Når man har flere barn og hatt erfaringer i over 14 år har man møtt ulike folk. 

jeg har god kontroll på meg selv, og mine reaksjoner. I møte med læreren som klikket sto jeg helt stille og svarte henne med rolig stemme at nå må hun roe seg ned, nå avslutter vi så kan vi heller ta et møte på det. Så tok jeg barnet mitt å gikk. 
Andre hadde nok kommet til å mistet grepet og skreket tilbake eller det som verre er. Når en voksen står over deg rødsprengt i ansiktet og kaller barnet ditt for stygge ting. Jeg klarte å forlate situasjoen rolig og kontrollert utad i tide. Hadde jeg stått der 1 min til hadde jeg mistet det fullstendig. Hun lot seg selv miste det, og klarte på ingen tidspunkt å hente seg inn igjen. Jeg fikk 100% støtte og medhold fra andre instanser og skoleeier. Er nok en samlet grunn til at hun ikke fikk fortsette i jobben sin. 

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Har heller ikke opplevd krakilske elever, men nå Er jeg mor og jeg er ikke i klasserommet eller i gangene og ser hva som skjer med andre elever. Dette er skolens ansvar og så lenge mitt barn ikke er involvert i noe så får jeg heller ikke beskjed om at «per» har kastet en stol. 
lærere skal holde styr på egne følelser og reaksjoner. Dette klarer de ikke alltid, noen ganger kan det klikke for de også, men da reparerer man og ordner opp. Dette skjedde ikke i vår sak. Lærer nektet å ordne opp. Som jeg har skrevet har jeg møtt mange gode lærere som barna våre har likt godt. Det er to lærere gjennom 14 år med skolebarn jeg ikke har hatt sansen for. Hun ene klikket både på meg og mitt barn, samt en del andre barn. Hun andre var lat, klagete, tung og negativ. Foreldregruppen var ikke fornøyd med henne grunnet dette. Ellers har vi hatt gode opplevelser. Når man har flere barn og hatt erfaringer i over 14 år har man møtt ulike folk. 

jeg har god kontroll på meg selv, og mine reaksjoner. I møte med læreren som klikket sto jeg helt stille og svarte henne med rolig stemme at nå må hun roe seg ned, nå avslutter vi så kan vi heller ta et møte på det. Så tok jeg barnet mitt å gikk. 
Andre hadde nok kommet til å mistet grepet og skreket tilbake eller det som verre er. Når en voksen står over deg rødsprengt i ansiktet og kaller barnet ditt for stygge ting. Jeg klarte å forlate situasjoen rolig og kontrollert utad i tide. Hadde jeg stått der 1 min til hadde jeg mistet det fullstendig. Hun lot seg selv miste det, og klarte på ingen tidspunkt å hente seg inn igjen. Jeg fikk 100% støtte og medhold fra andre instanser og skoleeier. Er nok en samlet grunn til at hun ikke fikk fortsette i jobben sin. 

Men det er jo utrolig rart at denne ene personen har fått deg til å revurdere hele lærerstanden. 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Men det er jo utrolig rart at denne ene personen har fått deg til å revurdere hele lærerstanden. 

Har jeg skrevet det? Da foreslår jeg at du leser tråden på nytt 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Rar kommentar på innlegget mitt da jeg skriver at vi har hatt og har mange positive opplevelser med skolen og lærere. 

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Rar kommentar på innlegget mitt da jeg skriver at vi har hatt og har mange positive opplevelser med skolen og lærere. 

Dette skrev du i hi: Nå har jeg både sett og opplevd slem lærer og mitt syn på lærere er forandret

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Dette skrev du i hi: Nå har jeg både sett og opplevd slem lærer og mitt syn på lærere er forandret

Ja mitt syn på lærere og tilitt til skolen er forandret, dette fordi vår opplevelse er relativ fersk. Det er vel ganske normalt.  Det tar tid å bygge opp igjen tillit til skoleledelsen igjen etter en slik opplevelse. Dette er jo konsekvensen av hva de har gjort. Man kan ikke som lærer klikke på elever og foreldre og ha en ledelse som prøver å dekke ryggen til lærer, samtidig som de forventer full tillit fra foreldre etter dette 

Anonym bruker skrev (På 7.9.2024 den 17.16):

Skal være kortfattet. Inspirert av en annen tråd. Man kan gjerne si at lærere er perfekte og elever vanskelig og umulig. Jeg opplevde et hespetre av en lærer som klikket og mistet kontrollen mot mitt barn og meg. Jeg meldte inn sak, og fikk medhold hos både statsforvalteren og det ble konsekvenser for denne læreren. Skolen prøvde selvsagt å dekke over. 
Plutselig etter flere måneder blir jeg innkalt til politiet der lærer har anmeldt meg og krevde besøksforbud. Jeg måtte inn på avhør. Besøksforbud fikk hun avslag på da jeg hverken har sett henne eller snakket med henne siden den dagen hun klikket. Hun har også løyet i avhør om div som jeg kunne bevise, da jeg hadde skriftlige rapporter fra skolen som  viste til dette. Saken ble henlagt. Hun var sykmeldt i mange måneder, så det har nok tippet over for henne på et vis etter jeg meldte inn sak. Hun evnet ikke å be om unnskyldning og ordne opp med oss, så skoleeier måtte gjøre dette på vegne av skolen. Vi har skriftlig beklagelse fra kommunen. Jeg har møtt mange fine lærere gjennom skoletiden til mine barn, og noen helt fantastiske. Denne saken her er relativ fersk, og jeg har nå et traume av hele situasjonen som jeg har fått hjelp for. 
Nå har jeg både sett og opplevd slem lærer og mitt syn på lærere er forandret. 

Har du fått et traume etter å hatt en uoverenstemmelse med ditt barns lærer?? 

Noe sier meg at saken her har to sider......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...