Gå til innhold

Noen som har reist til Australia med hele familien?

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst å ta med familien til Australia på sommerferie neste år. Vi har tre ungdommer med oss. Jeg er så usikker på hvilken sum man kan tenke seg et budsjett på. Noen som har gjort noe slik? Tenker det går sikkert 250.000,- men holder det eller er jeg langt unna?

Anonymkode: 9c318...4d5

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

På sommeren er det vinter der da.

Anonymkode: 55275...9e2

Hvis man holder seg i nord i landet spiller det ingen rolle, det er godt og varmt. F eks Queensland og Northern Territory. 

Anonymkode: 93d60...73b

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

På sommeren er det vinter der da.

Anonymkode: 55275...9e2

Klar over det men kommer til å reise nord i landet. Varmere der da enn sommeren her hjemme 😃 HI

Så spennende, hvor i Australia tenker dere reise? Det har nok litt å si på budsjettet. Finn flyreise og overnatting først. Vi brukte ca like mye på mat, opplevelse, shopping som fly og overnatting. Da gjorde vi en ganske grundig jobb med å finne både rimelig fly og god standard bolig til god pris. Men vi reiste med to barn, hvor ene var baby, så flyet blir nok en del dyrere for dere med tre ungdommer.

Det er i utgangspunktet lavere pris på restaurant osv, men valutaen er jo så dårlig at det drar opp prisen en del, selv om den ikke har økt like mye der som USD. 

For 250 000 kan dere oppleve mye gøy. Anbefaler å grille i parker eller ha piknik ute. Det er så mange, fine strender og parker der. Utvalget i matbutikken er noe HELT annet, både grillmat og grønnsaker/frukt, rimelig mat også, kunne gått der en hel dag 😅. Kan like gjerne leie en leilighet med kjøkken som hotell når du reiser med ungdom, ha en god sekk med en liten kjølebag i til matpakke. Der kan dere spare inn litt uten at det går utover opplevelsen. 

Anonymkode: 1a2bb...ea2

Annonse

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Regner ikke med 250 000 skal dekke fly og hotell også?

Anonymkode: 53005...85e

Hva tenkte du? 250.000,- til opplevelser?

100.000,- til fly og så 150.000,- til overnatting og mat tenkte jeg. En av ukene blir i leilighet resten på diverse hotell eller bed and breakfast. 

Har en jeg kjenner som er fra Australia og de skal reise og bruker 120.000 på fly, de er 4 stk. Så skal de leie Airbnb for 90.000 i 4 uker. Så det er svindyrt! Mat og drikke er billig, men ikke å bo. 

Anonymkode: c6568...7b4

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg sjekket fly på Finn.no og der kom det opp fly Oslo-Sydney for mellom 50’-60’ for fire voksne. Hvor får man 100’-120’ fra?

Anonymkode: ffd11...4b5

For det første, ikke alle skal til Sydney. For det andre er det helt avhengig av tidspunkt man drar. 

mannen og Jeg skal dra i januar og besøke venner. Jeg orker ikke fly økonomi så langt så blir business hele veien. 

Anonymkode: 6fbf8...eb1

• 3 uker senere...

Annonse

Jeg tenker at skulle jeg brukt 250 000 på en ferie, uansett hvor, så skal det være ferie, med god mat på restauranter, gode senger på et ok hotell (trenger ikke være luksus, skal bare sove der, men senga må være god), bading i hav eller basseng, ren avslapning og kule utflukter.

Ev. leie hus via Airbnb med eget basseng en uke (men jeg må ha lokale folk som vet hvordan man håndterer alle skumle dyr som er der, tror helt ærlig ikke jeg hadde turt å reise til Australia etter å ha sett videoer med slanger og edderkopper 😄).

Kunne grillet i parken og andre lokale aktiviteter, men da for opplevelsen, ikke for å spare penger. Vi er ikke ofte på dyre ferier, og budsjettet vårt er uansett en brøkdel av deres, men vi skal ikke tenke på sparing, og unne oss utflukter og hygge.

Anonymkode: 68134...0b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...