Gå til innhold

Barn som lyver for mor

Anbefalte innlegg

Hva gjør man med barn som lyver om alvorlige ting fordi mor ber de om det/tvinger de til det ? 

De lyver også av egen fri vilje til både mor og far. 

Dette er vanskelig og håndtere.

Og disse løgnene mor/barna finner på kan skade folk.

Noen som har vært borti lignende?

Anonymkode: 471cf...ef8

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449608-barn-som-lyver-for-mor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok ikke så vanlig, de fleste oppegående foreldre lærer jo barna sine til å ikke lyve, ikke motsatt.

Jeg ville nok også ringt barnevernet, om de kokkelerer sammen løgner som kan skade andre regner jeg med det er snakk om at andre har gjort ulovlige ting? Det må tas tak i med en gang.

Anonymkode: a1442...a33

Vel, nå vet ikke jeg hvem du er i forhold til barna. Men jeg vet at voksne som har vært slem mot barn, der barn har varslet om det ofte sier at barna og foreldrene lyver. 
Hvis du tenker at foreldrene driver omsorgssvikt mot barn der de påvirker barna til å lyve for å skade andre, bør du kontakte barnevernet. Men da må du også regne med at både barna og foreldrene forteller til barnevernet om disse påståtte løgnene, der du eller de det gjelder også kan bli etterforsket om det er noe straffbart. 

En sak her jeg bor: barn bodde i fosterhjem, der kom det frem at de har opplevd grove overgrep av begge foreldre. 
Foreldre nektet og sier at fosterforeldre har påvirket barna til å lyve. saken endte med 10 år i fengsel for disse foreldrene. 

Anonymkode: 393e2...3f7

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er nok ikke så vanlig, de fleste oppegående foreldre lærer jo barna sine til å ikke lyve, ikke motsatt.

Jeg ville nok også ringt barnevernet, om de kokkelerer sammen løgner som kan skade andre regner jeg med det er snakk om at andre har gjort ulovlige ting? Det må tas tak i med en gang.

Anonymkode: a1442...a33

Barnevernet er kontaktet for lenge siden!

De bryr seg ikke mye om at mor tvinger de til å lyve eller ber barna lyve.

Barna lyver også til barnevernet selvfølgelig og sier at mor aldri kunne gjort noe sånt.  

Så jeg tenker på hjemme, hva gjør vi her hjemme?

Ja det er alvorlige ting, de var med mor og løy til politiet når de anmeldte en uskyldig person feks.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Barna lyver også til barnevernet selvfølgelig og sier at mor aldri kunne gjort noe sånt.  

Ja det er alvorlige ting, de var med mor og løy til politiet når de anmeldte en uskyldig person feks.

Barnevernet vet jo ikke om dette er løgn eller ei. Om barna har opplevd noe straffbart fra andre blir de avhørt på barnehuset av spesialister. Hva vet du om at det er løgn? Vet du sannheten i dette? 

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Er du sikker på at barna lyver fordi de blir tvunget til det, og at du ikke tror blindt på noen du kjenner bedre?

Anonymkode: f09aa...e6b

Barn lyver seg skjelden inn i problem, de lyver seg ofte ut av problem. 
Alle som blir beskyldt for å ha tafset på barn eller skadet barn benekter det og skyller på at barna lyver eller foreldrene lyver. 

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Hvem er du i forhold til barnet og hvor ofte er du sammen med barna? Du må jo prøve å trygge dem, fortelle at det er galt å lyve uansett hvem som ber dem om det og at de kan komme til deg om det er noe de er redd for eller lurer på. 

Anonymkode: bcfd9...b20

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Barnevernet vet jo ikke om dette er løgn eller ei. Om barna har opplevd noe straffbart fra andre blir de avhørt på barnehuset av spesialister. Hva vet du om at det er løgn? Vet du sannheten i dette? 

Ja jeg er jo med barna. Så jeg ser og vet jo at det er løgn alt de sier.

Vet at det kommer fra mor.

Handler ikke om seksuelle overgrep nei!

Hvem er du i forhold til barnet og hvor ofte er du sammen med barna? Du må jo prøve å trygge dem, fortelle at det er galt å lyve uansett hvem som ber dem om det og at de kan komme til deg om det er noe de er redd for eller lurer på. 

Hvorfor svarer du ikke på denne?

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor svarer du ikke på denne?

Haha. Fordi jeg ikke forstår hvorfor det er så viktig informasjon. 

Jeg er familien til barna.

Jeg passer på de.

Jeg vil gjøre det rette her, for barna, mtp lyvingen deres.

Dette er barn som lyver om feks at naboen har stjålet veska til mamma. Mor finner det opp, så ber/tvinger hun barna til å lyve om det til politiet. 

Hun tar da med seg barna til politiet for å anmelde. 

Hun anmelder for å bruke forsikringen sin? Da er det nok med at hun legger inn anmeldelse uten at det må vitner til. 
hvis du kjenner mor godt, som du da gjør som et familiemedlem, hva er grunnen til at hun lyver? Er det for å få goder? 
kan du ikke snakke med henne? Hvorfor er bv innblandet? 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Dette er barn som lyver om feks at naboen har stjålet veska til mamma. Mor finner det opp, så ber/tvinger hun barna til å lyve om det til politiet. 

Politiet hører da ikke på barn over disken på politistasjonen. Historien din rimer ikke. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Politiet hører da ikke på barn over disken på politistasjonen. Historien din rimer ikke. 

Han har vel heller ikke skrevet det, når man anmelder blir man tatt med inn på et avhørsrom 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Barn lyver seg skjelden inn i problem, de lyver seg ofte ut av problem. 
Alle som blir beskyldt for å ha tafset på barn eller skadet barn benekter det og skyller på at barna lyver eller foreldrene lyver. 

Eller de kan være ærlige og si sannheten mens alle andre tror det er løgn.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Eller mor lyver og barna stoler på mor?

Barn blir ikke avhørt av politiet. De blir avhørt av spesialister. Artig at barna forteller deg sannheten da, mens de lyver for alle andre?

Anonym bruker skrev (På 6.9.2024 den 16.09):

det skal mye mer til for at barneværnet skal komme dem har mye mer alvårlige saker og ta så sånne små ting har dem ikke tid til

jeg tenker at du må snakke med moren om at det, få henne til og forstå at det er ganske alvårlig og få barna til og lyve

det bli vanskelig og vite hva som er sant og ikke når man lyver hele tiden og hvis det noe viktig dem skal si så blir dem jo ikke trodd og det er veldig dumt

Anonymkode: 3d6fd...c66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...