Gå til innhold

Når man melder ifra om noe til politiet

Anbefalte innlegg

Kan man da være anonym? Jeg tenker å ringe politiet for å melde ifra om at min datters eks driver og selger narkotika. Han selger mye forskjellig fra hasj til  psykedelliske opiater. Min datter kom skikkelig ut og kjøre etter forholdet med han her, men hun kom seg heldigvis bort. Nå tar han kontakt igjen for å friste henne med alt mulig han har importert og vil selge, mye fordi han vet hun er svak og fordi han vil ha henne tilbake. Jeg får rett og slett panikk! Min datter fortalte dette selv, så derfor vet jeg med sikkerhet. 

Jeg vil kontakte politiet, hadde vært fint om de tok en runde i huset hans. Men kan jeg være anonym når jeg varsler? Vil ikke at min datter skal vite at det er meg. 

Anonymkode: e3558...e7a

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

De kommer ikke til å ta deg seriøst om du nekter å si hvem du er, men de har anledning til å holde skjult hvem tipset kom fra. 

Anonymkode: 13838...9e1

Jeg kommer til å si hvem jeg er, men jeg ønsker ikke at han får vite det. For det slår tilbake på min datter. Kan han kreve å få vite hvem som har meldt ifra? 

Sånne tips er politiet veldig glad for og de kommer ikke til å si "Mammaen til eksen din ringte". De bruker den informasjonen som de ønsker, og oppsøker han ved behov. De sier aldri hvem kildene er.

Anonymkode: 61b51...550

Du kan ringe politiet og si du har kjennskap til en som selger narko, dette er politiet interessert i, og mest sannsynlig vet de om han allerede. Politiet har kontakter og de vet mer enn man aner. Da kan du også spør politiet om du kan melde inn dette anonymt eller ei. 
Tror det skal gå bra å tipse politiet om dette med ditt navn, men at det registreres som anonymt overfor den som er mistenkt. Men ved anmeldelse må ditt navn være synlig overfor mistenkte. 
For å finne ut av dette kan du kontakte politiet og si det du skriver her, men usikker på om du vil ut med ditt navn grunnet konsekvenser med datter. 
Politiet kan i slike tilfeller holde øyne oppe mot denne mannen og spane 

Anonymkode: 781c1...7f6

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Sånne tips er politiet veldig glad for og de kommer ikke til å si "Mammaen til eksen din ringte". De bruker den informasjonen som de ønsker, og oppsøker han ved behov. De sier aldri hvem kildene er.

Anonymkode: 61b51...550

Ja helt enig! Vil tro det er slik. 
Men ved anmeldelse og hvis det går til retten har advokat til mistenkt innsynsrett i alle papirer. Men ikke tips. Kun anmeldelser og etterforskningen etter 

Anonymkode: 781c1...7f6

Annonse

Takk for svar. Jeg vil bare gjerne gi fyren en skikkelig støkk. Tror ikke han aner at så mange vet om dette. Han er en skikkelig narsissist som hadde hatt veldig godt av å bli satt på plass. 

Så vidt jeg har forstått kan du bare tipse anonymt via tipssiden til politiet, da kam du la være å legge inn navnet ditt.

Om du ringer eller tar personlig kontakt vil de skrive opp navnet ditt og det vil være synlig i en straffesak.

Googlet det nå, og bekreftes vel det...

https://www.ung.no/oss/tAQDPHsI2CvaKVffhWSsPn

Anonymkode: cf881...eb9

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så vidt jeg har forstått kan du bare tipse anonymt via tipssiden til politiet, da kam du la være å legge inn navnet ditt.

Om du ringer eller tar personlig kontakt vil de skrive opp navnet ditt og det vil være synlig i en straffesak.

Googlet det nå, og bekreftes vel det...

https://www.ung.no/oss/tAQDPHsI2CvaKVffhWSsPn

Anonymkode: cf881...eb9

tusen takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...