Gå til innhold

Har ikke advokater frister å holde?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det gir ikke mening - la oss si hans egenkapital etter leiligheten var 1mill som han har lagt inn i huset. Det har gått 13 år og det er fortsatt samme egenkapital? Du kan kreve utskrift av alle innbetalinger på boliglånet fra dag 1.  Din advokat kan også kreve kontoutskrift fra ALLE hans kontoer i alle banker i forbindelse med skilsmisseoppgjør. 

Anonymkode: 2eeb5...e0d

Ja, akkurat. HI

Anonymkode: 6b4f7...705

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Ja, akkurat. HI

Hvis han har holdt av pengene i en bank du ikke vet om, så kan du finne ut av det på skattemeldingen hans. Hvis dere fortsatt er i separasjon og ikke formelt skilt, så koster det deg kun en telefon til skattetaten - de har plikt til å gi adgang til ektefelles skattemeldinger, du trenger ikke advokat til dette. 

Hold ut, sister 😅 det blir bedre når oppgjøret er ferdig 🙌 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvis han har holdt av pengene i en bank du ikke vet om, så kan du finne ut av det på skattemeldingen hans. Hvis dere fortsatt er i separasjon og ikke formelt skilt, så koster det deg kun en telefon til skattetaten - de har plikt til å gi adgang til ektefelles skattemeldinger, du trenger ikke advokat til dette. 

Hold ut, sister 😅 det blir bedre når oppgjøret er ferdig 🙌 

👍 Ja, kanskje jeg skal gjøre det. Jeg får heldigvis igjen 17000 på skatten, han var faktisk inne på min skattemelding og forandra på tall slik at lån og renter stod som 100-0 istedenfor 50-50. Han er selvstendig næringsdrivende og derfor hadde han den tilgangen, nå har han ikke tilgang til mitt. Vi er fortsatt separert. HI

Vil ikke du kjøpe han ut? Har dere barn? Undersøk Husbanken i deres kommune, de strekker seg langt for at barna beholder bosted. Det er uansett viktig å finne ut hvor er det blitt av pengene som skulle vært på boliglånet 🤨 

ca 10 t i avdrag *12 mnd * 13 år = 1 560 000 

det lukter ekteskapssvindel 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vil ikke du kjøpe han ut? Har dere barn? Undersøk Husbanken i deres kommune, de strekker seg langt for at barna beholder bosted. Det er uansett viktig å finne ut hvor er det blitt av pengene som skulle vært på boliglånet 🤨 

ca 10 t i avdrag *12 mnd * 13 år = 1 560 000 

det lukter ekteskapssvindel 

Vi har barna 50-50. Jeg har flytta fordi huset er på hans hjemplass (gård). Jeg leier hus, ti minutt for barna å sykle mellom husa. Kan han bare ha betalt renter? Men som økonom bør han vel bite bedre...HI

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vi har barna 50-50. Jeg har flytta fordi huset er på hans hjemplass (gård). Jeg leier hus, ti minutt for barna å sykle mellom husa. Kan han bare ha betalt renter? Men som økonom bør han vel bite bedre...HI

Vite bedre

Annonse

Om han sto som eier alene på leiligheten og dere bare var samboere har du ingen krav der. Det samboere har kjøpt hver for seg eier de hver for seg.

Men huset dere kjøpte som ektefeller har dere felleseie på.

Dere har som ektefeller også 100% innsynsrett i felles økonomi, så start med å sjekke ligningene hans. Skatteetaten har oversikt over kontoer i forskjellige banker.

Du må jo bare akseptere at du har gjort en generaltabbe som lot han alene styre hele økonomien og ikke selv sjekket nedbetaling på lån, hva han tok ut i lønn osv.

Men han har ikke lov å unndra penger og verdier fra et skilsmisseoppgjør, så har han saltet ned penger andre steder skal de med i oppgjøret.

Anonymkode: fc00b...854

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...