Gå til innhold

Jeg har gått ned alt for mye i vekt….

Anbefalte innlegg

…på relativt kort tid og ja, ser og er for tynn nå. Får mange kommentarer.

I går var jeg i byen i butikk og der så jeg fastlegen min. Vi hilste og sa bare noe overfladisk som «bra tilbud på disse bøkene». Så sa hun bare stille noe som «jeg vil gjerne se deg på legekontoret», helt vennlig og lavt (var heller ingen andre kunder der. Hører med til saken at jeg var hyppig hos henne i vinter pga jeg var til utredning for alvorlig sykdom (konklusjon ikke syk).

Jeg opplevde dette møtet i butikken og hennes invitasjon som omsorg og sikkert bekymring/undring over det voldsomme vekttapet mitt. Har fått time neste uke.

Hva tenker dere? Svigerinnen min ble lynende forbannet og mente dette var galt mm.

Anonymkode: b5fee...e3d

Fortsetter under...

Tenker det var veldig bra at legen sa dette. 
Samtidig var det kanskje litt uproft å si dette på en butikk. 
Hun kunne ringt deg fra kontoret neste dag og luftet sin bekymring og kalt deg inn til en legetime. 

Anonymkode: e95f3...cc1

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tenker det var veldig bra at legen sa dette. 
Samtidig var det kanskje litt uproft å si dette på en butikk. 
Hun kunne ringt deg fra kontoret neste dag og luftet sin bekymring og kalt deg inn til en legetime. 

Anonymkode: e95f3...cc1

Det er et godt poeng! 

Anonymkode: b3469...576

Annonse

Det er ingenting feil med dette så lenge hun sa det så diskret og du alt hadde anerkjent henne og hilst. Hun sa ikke «Jeg vil se deg på legekontoret ser du er pasient og jeg er din lege fordi jeg ser at du har gått drastisk ned i vekt uten at det var behov for det». Det hadde vært personvernsbrudd.

Anonymkode: 5880e...e73

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det syns jeg var bra av legen!

Har du forsøkt å gå ned i vekt, eller bare gått ned uten grunn? 

Anonymkode: b3469...576

Jeg gikk ned mye da jeg var til utredning for alvorlig sykdom rett og slett fordi jeg var pissredd og mistet all matlyst i lengre periode. Så har det nok gått litt sport i vekttapet og jeg har gått ned ytterligere. Mener selv jeg har kontroll. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gikk ned mye da jeg var til utredning for alvorlig sykdom rett og slett fordi jeg var pissredd og mistet all matlyst i lengre periode. Så har det nok gått litt sport i vekttapet og jeg har gått ned ytterligere. Mener selv jeg har kontroll. 

Du har jo ikke kontroll når du har gått ned alt for mye.

Anonymkode: ffe05...4ff

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det har du ikke, så heldig du er som har en lege som ser deg og tar tar kontakt.

Anonymkode: 59c44...4a8

Veldig uproft av legen. Hun kunne ringt i kontortid neste dag. 

En annen ting er hvor lenge kan man være i utredning for alvorlig sykdom? Hvis man er i utredning for noe alvorlig er det rart de bruker så lang tid at man greier gå masse ned i vekt. Til og med kreft oppdager de relativt kjapt. 

Anonymkode: d8928...8f4

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

En annen ting er hvor lenge kan man være i utredning for alvorlig sykdom? Hvis man er i utredning for noe alvorlig er det rart de bruker så lang tid at man greier gå masse ned i vekt. Til og med kreft oppdager de relativt kjapt. 

Fullstendig uenig!

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg har vært under utredning for sammw symptomene i ca 6 mnd. Det kan potensielt være flere alvorlige tilstander, så det er klart at man kan være bekymret over tid.  Det er svært rart at du setter spørsmål ved hi sin fremstilling av sin situasjon. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det har jo noe å si. Kanskje hun ikke er for tynn, men bare ser syk ut

Anonymkode: 7ddf4...89b

Du får jo lite kun av å vite vekten, det er flere faktorer som spiller inn om man er undervektig eller ikke. 

Anonymkode: 55f36...02b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...