Gå til innhold

Bare dumt eller uetisk?

Anbefalte innlegg

Jeg har en jobb hvor jeg kommer tett på, til dels sårbare mennesker. Noen kjenner jeg til fra 20 år tilbake, men vi har aldri kjent hverandre. Vi har nok vært på én og annen fest sammen. 

Det har seg sånn at det er skikkelig kjemi og gnist mellom én av disse personene og meg og det begynner å bli "altfor kjekt" å se ham når jeg er på jobb. Det er helt klart gjensidig.

Jeg skal slutte om drøye 2 uker og har da planer om å be ham på kaffe etter jeg har sluttet. 

Er det bare utrolig dumt (noe jeg kan leve med) eller er det også uetisk mtp jeg møtte ham "igjen" via jobb?

Anonymkode: ce236...ccd

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449595-bare-dumt-eller-uetisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er uetisk mens du er på jobb. Det er ikke lenger uetisk hvis det ikke lenger er gjennom jobb. Da er det ikke noe "pasient-pleier"-forhold mer (eller hva det kalles i deres tilfelle, noen steder sier de "bruker" i stedet for pasient).

Anonymkode: 24aff...37f

Uetisk nå. Men har du slutta så har du lov. 
Jeg ble forelska i legen min. 😂 Han var vikar for fastlegen min da hun hadde etterutdanning. Jeg var mye hos han pga utredning for en kronisk lidelse. Vi hadde skikkelig kjemi. Møtte han på byen og vi klina litt, han sa han ikke kunne fordi det var uetisk. Da min egen lege var tilbake så begynte vi å date. Var sammen i to år før han reiste videre i verden og jeg ikke ville reise i samme verden. 

Anonymkode: 77287...d1e

Det kommer an på hvilken stilling du har. Dersom maktubalansen er veldig skjev i nåværende relasjon til hverandre, eller om du f.eks er psykiateren hans, kan det være problematisk også fremover. Ville drøftet det med lederen din.

Anonymkode: 246da...f98

Annonse

Skal selvfølgelig "holde meg" til jeg har sluttet. 

Vi har nå brukt 3 år på å bli kjent og det siste året har det vært litt mer flørting. Men jeg er helt tydelig på at ikke noe skjer så lenge jeg jobber der. Vet han har lyst på meg, det gir han uttrykk for. 

Så da er det bare å vente et par mnd til da, så er det i hvertfall ikke uetisk. 

Anonymkode: ce236...ccd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...