Gå til innhold

Inntak, vektnedgang og stopp

Anbefalte innlegg

Jeg harvkuttet godteri alle andre dager enn lørdag og litt på søndag. Spiser også mindre porsjoner middag, ett knekkebrød med sunt pålegg til frokost/lunsj istedenfor 2 rundstykker med masse oppå. Og rørt mer på meg. Har kuttet all småspising.

På en uke gikk jeg raskt ned 6 kg. Og så stoppet det. Veid det samme i 4 dager nå med samme inntak og aktivitetsnivå. Veier meg hver dag, og så nedgang dag for dag bortsett fra søndag og mandag hvor det gikk litt opp igjen, forventer etter inntak.

Er de kg jeg gikk ned kun vann og tarminnhold som er borte eller er det noe reelt der? Er kanskje vanlig at drt flater ut innimellom? Skulle vært 14 kg til ned. 

Anonymkode: 01406...9d8

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449594-inntak-vektnedgang-og-stopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 uker på 1 uke er ikke fett. Det er vann etc. Det er ikke realistisk å gå ned masse over kort tid kun bed å kutte litt godteri og småspising. Man går ned hvis tidligere kosthold fa vedlikehold, men det tar tid før du merker store endringer. 

Anonymkode: 0a5d2...207

En kan gå ned mye i starten da tarmer blir tømt og mye væske i kroppen går ut. 
Å ta av seg fett videre tar lengre tid. 
Det er viktig å få i seg nok mat og næring når du skal ned i vekt. 
Kroppen trenger mat for å fungere. 
1 kg i uka er nok 

Anonymkode: 10802...4e5

Det er helt umulig å gå ned 7 kg fett på en uke, så mye av det er vann.

Men ellers er det helt vanlig at vekten går ned i trappetrinn, det er mye i kroppen som skal justeres etterhvert som man går nedover, hormoner, forbrenning osv. 

Så første uka er lettest, så blir det seigere og seigere. Jo nærmere du kommer matchvekt jo bedre sitter kiloene.

Jeg gikk ned 4 kg første uka, så gikk jeg ned ca 1 kg i uka til jeg nådde 13 kg ned. Da var det full stopp i fire frustrerende uker før jeg gikk ned en halv kilo.

Nå har jeg 10 kg igjen, og det går smått... Men det er helt normalt.

Anonymkode: 1e0c3...d9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...