Gå til innhold

Greit å dra ungene i ørene (assistent på skolen)😬

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Klarer du ikke diskutere eller være uenig uten å spy ut sånne nedrige svar? Det er flaut. Kanskje du skal jobbe litt med egen impulskontroll? 

Anonymkode: 15eb8...ff2

Kanskje du skal jobbe litt med å være mindre bitchy?!

Fortsetter under...

Østerdølen skrev (5 minutter siden):

Kanskje du skal jobbe litt med å være mindre bitchy?!

Snakk om å bevise …ff2 sitt poeng. Du er jo en gavepakke for underholdningsverdien her inne. 

Anonymkode: 08ce3...975

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Snakk om å bevise …ff2 sitt poeng. Du er jo en gavepakke for underholdningsverdien her inne. 

Ingen håp om å nå inn 😅

Hensikten var uansett å vise at en ikke anerkjenner den form for debattering, å slenge ut nedrige påstander om motdebattantenes barn er ikke noe jeg ønsker dagens ungdom skal lese på nett som akseptert oppførsel når en er uenig i en sak. Man bør ha bedre verktøy som voksen enn det. 

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Tenkte jeg det ikke, det gjelder andre regler for dine gullunger enn de andre snørrungene. 

Det er ingen i denne tråden som har hevdet at man ikke skal kunne holde barn som utagerer, diskusjonen går på når man bruker makt fordi man som voksen ikke klarer å hanskes med barn som er urolige og forstyrrer. Når du ikke etter fem sider har fått med deg det, så må man få lov å stille litt spørsmål ved leseforståelsen…

Det er jo du som sliter med leseforståelsen. Du klarer åpenbart ikke å få med deg det jeg skriver, så du finner opp ting du tror jeg har skrevet. Du kan jo prøve å motbevise meg: Nøyaktig hva i det jeg har skrevet tilsier at andre regler gjelder for mine barn? Jeg skriver jo veldig rett frem at dersom fysisk makt hadde vært nødvendig, så hadde jeg brukt fysisk makt?

Du finner jo opp en uenighet som ikke finnes i tråden.

Anonymkode: f394f...6db

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ingen håp om å nå inn 😅

Hensikten var uansett å vise at en ikke anerkjenner den form for debattering, å slenge ut nedrige påstander om motdebattantenes barn er ikke noe jeg ønsker dagens ungdom skal lese på nett som akseptert oppførsel når en er uenig i en sak. Man bør ha bedre verktøy som voksen enn det. 

Men vedkommende jeg svarte påsto at jeg måtte bruke vold mot barna mine,siden jeg viste forståelse for at læreren måtte fysisk flytte et barn. Men det er kanskje grei måte å debatere for dere,eller?

Uansett er dette et debattforum, og hva noen mener om meg her inne er revnende likegyldig.  

Østerdølen skrev (Akkurat nå):

Men vedkommende jeg svarte påsto at jeg måtte bruke vold mot barna mine,siden jeg viste forståelse for at læreren måtte fysisk flytte et barn. Men det er kanskje grei måte å debatere for dere,eller?

Uansett er dette et debattforum, og hva noen mener om meg her inne er revnende likegyldig.  

Det skrev faktisk ikke vedkommende. 

Annonse

Østerdølen skrev (3 minutter siden):

Regnet ikke du skulle bry deg, det er også riv ruskende likegyldig. Det er en tråd om oppførsel og hva som er ok reaksjon når noen ikke oppfører seg. Når dagens unge surfer på det store internettet møter de enten voksne mennesker som gir aksept eller ikke for drittslenging. 

Du velger selvfølgelig helt selv hva slags budskap du vil bidra med på et åpent forum. 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Regnet ikke du skulle bry deg, det er også riv ruskende likegyldig. Det er en tråd om oppførsel og hva som er ok reaksjon når noen ikke oppfører seg. Når dagens unge surfer på det store internettet møter de enten voksne mennesker som gir aksept eller ikke for drittslenging. 

Du velger selvfølgelig helt selv hva slags budskap du vil bidra med på et åpent forum. 

Og så?Ingen vet hvem noen er her inne.

Men kanskje flere skulle feie for egen dør,før man retter pekefinger på andre?For jeg hører det skingrer i glass så det ljomer etter....

Anonym bruker skrev (På 7.9.2024 den 8.13):

Det gjør hun da ikke. Tror du ikke at lærer hadde fortalt meg det? Men jeg skjønner at det er vanskelig for deg å skjønne at man kan ha barn som ikke oppfører seg som bøller  

Og tror du at de eneste konsekvensene barn skjønner er fysisk makt? Det et smått utrolig. 

Dette skrev jeg⬆️som du svarte dette på⬇️

Østerdølen skrev (På 7.9.2024 den 9.15):

Ja,bra du er så perfekt da. Men jeg kan nok tenke meg at du er en av foreldrene som andre foreldre snakker om bak ryggen din, som tror hun vet alt og tror selv at barnet sitt er en liten engel som aldri gjør noe galt.Når sannheten faktisk er noe helt annet....

Så vedkommende (jeg) skrev slett ikke det du hevder her⬇️

Østerdølen skrev (32 minutter siden):

Så jeg har helt rett i mitt svar her⬇️

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Det skrev faktisk ikke vedkommende. 

Og du fortsetter å lyve her⬇️

Østerdølen skrev (6 minutter siden):

Jo,det gjorde hun.

Er det dette som kalles å bli tatt med buksa nede? Eller rumpa bar? Eller rett og slett bevis på at man ikke er så nøye med sannheten når man føler at det brenner på dass? 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det som er helt utrolig i denne tråden et at alle er enige om at fysisk inngripen ovenfor barn kan være nødvendig og riktig. Ingen har påstått at det er greit å bruke fysisk makt ovenfor barn uten at det er nødvendig. 
Uenigheten består i hvorvidt det er riktig å gå ut i fra at en lærer har brukt unødvendig makt ovenfor en elev bare fordi en bruker, som ikke kjenner foranledningen, «får vondt» når hun ser en elev blit trukket ut av klasserommet. I min verden er det rimelig fordomsfullt å anta at en lærer bruker unødvendig makt bare fordi hun har lyst.

Så er det veldig ugreit å parere med «å ja, så du bruker fysisk makt ovenfor barna dine du da?!?» bare fordi man mener at det å bruke fysisk makt i noen tilfeller kan være nødvendig (noe alle synes å være enige om…). Men igjen, når man mangler gode argumenter og er på dib…

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Dette skrev jeg⬆️som du svarte dette på⬇️

Så vedkommende (jeg) skrev slett ikke det du hevder her⬇️

Så jeg har helt rett i mitt svar her⬇️

Og du fortsetter å lyve her⬇️

Er det dette som kalles å bli tatt med buksa nede? Eller rumpa bar? Eller rett og slett bevis på at man ikke er så nøye med sannheten når man føler at det brenner på dass? 

Herregud!Få deg et liv,da.For dette er jo rett og slett bare patetisk!

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Det som er helt utrolig i denne tråden et at alle er enige om at fysisk inngripen ovenfor barn kan være nødvendig og riktig. Ingen har påstått at det er greit å bruke fysisk makt ovenfor barn uten at det er nødvendig. 
Uenigheten består i hvorvidt det er riktig å gå ut i fra at en lærer har brukt unødvendig makt ovenfor en elev bare fordi en bruker, som ikke kjenner foranledningen, «får vondt» når hun ser en elev blit trukket ut av klasserommet. I min verden er det rimelig fordomsfullt å anta at en lærer bruker unødvendig makt bare fordi hun har lyst.

Så er det veldig ugreit å parere med «å ja, så du bruker fysisk makt ovenfor barna dine du da?!?» bare fordi man mener at det å bruke fysisk makt i noen tilfeller kan være nødvendig (noe alle synes å være enige om…). Men igjen, når man mangler gode argumenter og er på dib…

Jeg har ikke debattert selve saken i denne, gikk inn i tråden og oppdager fort at det er bortkastet når jeg ser oppførselen her inne. Noe som er ganske ironisk mtp temaet i tråden. 

Som sagt, det mener jeg 100 %, man velger selv hva man synes skal få stå seg som akseptert oppførsel på det store internett, anonym eller ikke. Jeg håper ikke ungdom plukker med seg innspill til hva som er greit å si i en diskusjon på forum i tråder som dette i hvert fall. 

Annonse

Østerdølen skrev (39 minutter siden):

Herregud!Få deg et liv,da.For dette er jo rett og slett bare patetisk!

Ja, ikke sant! Det er patetisk når noen blir beskyldt for å lyve og så beviser at det er du som er løgneren. Klart det er jeg som har problemer. 

Man lurer på hvorfor mobbing oppstår? så leser man tråden her inne av voksne mennesker. Hva lærer barna av dette? 

Voksne i møte med barn må ha kontroll på egne følelser og reaksjoner i møte med barn som utfordrer oss. Barn som har problemer med å regulere sinne og adferd hva trenger de? 
Hva trenger du som voksen når du ikke klarer å regulere følelsene dine, og reagerer uhensiktsmessig i en situasjon? Der andre rister på hodet og sier «det var da voldsomt»? Hva trenger du som voksen da? Kjeft og irettesettelse? Eller forståelse omsorg og hjelp til å regulere deg ned? 
tenk litt over dette

Anonymkode: cd2a7...c9b

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Man lurer på hvorfor mobbing oppstår? så leser man tråden her inne av voksne mennesker. Hva lærer barna av dette? 

Voksne i møte med barn må ha kontroll på egne følelser og reaksjoner i møte med barn som utfordrer oss. Barn som har problemer med å regulere sinne og adferd hva trenger de? 
Hva trenger du som voksen når du ikke klarer å regulere følelsene dine, og reagerer uhensiktsmessig i en situasjon? Der andre rister på hodet og sier «det var da voldsomt»? Hva trenger du som voksen da? Kjeft og irettesettelse? Eller forståelse omsorg og hjelp til å regulere deg ned? 
tenk litt over dette

Hvorfor kommer det så mange irrelevante selvfølgeligheter i denne tråden…? Er der noen som har påstått at voksne ikke må ha kontroll på følelsene og reaksjonene sine…? Det virker som om noen diskuterer med seg selv her inne.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor kommer det så mange irrelevante selvfølgeligheter i denne tråden…? Er der noen som har påstått at voksne ikke må ha kontroll på følelsene og reaksjonene sine…? Det virker som om noen diskuterer med seg selv her inne.

Du må skjønne at ting ikke trenger å bli sagt ordrett for at man skal få et inntrykk av noens mening. Man får inntrykk av at noen mener at det er helt greit at lærene mister tålmodigheten med ‘snørrunger’. Da er det sikkert helt greit å slepe dem ut av klasserommet.

Så nei, ingen har sagt direkte at det er greit at voksne ikke har kontroll, det er en slutning man tar på bakgrunn av uttalelser.

Værsågod, dagens voksenopplæring. 

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Du må skjønne at ting ikke trenger å bli sagt ordrett for at man skal få et inntrykk av noens mening. Man får inntrykk av at noen mener at det er helt greit at lærene mister tålmodigheten med ‘snørrunger’. Da er det sikkert helt greit å slepe dem ut av klasserommet.

Så nei, ingen har sagt direkte at det er greit at voksne ikke har kontroll, det er en slutning man tar på bakgrunn av uttalelser.

Værsågod, dagens voksenopplæring. 

Dette er jo bare en vill tolkning fra din side. Det er ingen i denne tråden som har gitt uttrykk for at det er ok å utøve fysisk makt mot barn når det ikke er nødvendig.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Når ord som snørrunger, krakilske unger blir brukt så tolker man mellom Linjene at det er barnet som blir pekt mot som er feil, og ikke den stakkars læreren som bare må «redde en situasjon» 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Dette er jo bare en vill tolkning fra din side. Det er ingen i denne tråden som har gitt uttrykk for at det er ok å utøve fysisk makt mot barn når det ikke er nødvendig.

Ja. Tolkning på samme måte som tolker at jeg mener at man ikke skal ta i barn som utagerer og er til fare for seg og andre. Ikke sant? 

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Ja. Tolkning på samme måte som tolker at jeg mener at man ikke skal ta i barn som utagerer og er til fare for seg og andre. Ikke sant? 

Du må tolke deg frem til en egen mening…? Ok.  Men du kan ikke tolke deg frem til at andre mener noe de aldri har uttrykt at de mener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...