Gå til innhold

Greit å dra ungene i ørene (assistent på skolen)😬

Anbefalte innlegg

Min sønn og en annen gutt gikk bort og snakket til ei jente på skolen i dag. Så kom venninna hennes løpende bort å sa «hvorfor snakker du med de guttene der». Hun venninna har vært i konflikt med den andre gutten tidligere. De fortsatt å prate å venninna ble sur å løp til den strengeste assistenten å sa at min sønn og han andre gutten slo henne. Assistenten tok da guttene i ørene å dro de inn. Kontaktlæreren til gutta så alt å fulgte etter. Hun hadde i følge min sønn sagt at det assistenten gjorde var ikke greit , å hun har ikke lov til å rope å dra barn etter ørene. Læreren hadde også sagt at guttene slo ikle denne jenta slik hun hevdet.

Nå er jeg litt usikker på om jeg skal kontakte læreren å høre med henne om dette stemmer? Hva tenker dere? Syntes det er ugreit å rope og dra to 9åringer etter ørene, hvis dette stemmer.

Anonymkode: 6c6a7...36a

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nå har vel læreren tatt tak i det, så det er ryddet opp i?

Anonymkode: 730fb...7bc

Hun har det, men syntes kanskje det bør være noe rektor hører noe om hvis dette stemmer. Slik at han kan snakke med assistenten for å synliggjøre at det ikke går ubemerket hen.

hi

Jeg tror ikke du forstår, hi, jenter føler seg truet av gutter. Gutter er nemlig fysisk større og er voldeligere enn jenter. Han kanskje har slått henne før? Kontaktlæreren kjente vel til hvordan det er å være ung jente og føle seg truet av gutter.

Anonymkode: 87bba...d7d

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Jeg tror ikke du forstår, hi, jenter føler seg truet av gutter. Gutter er nemlig fysisk større og er voldeligere enn jenter. Han kanskje har slått henne før? Kontaktlæreren kjente vel til hvordan det er å være ung jente og føle seg truet av gutter.

Ro ned på alkoholen nå kvinne..

Annonse

Meld inn 9a5 sak på assistenten der lærer krenker elev og utøver fysik vold. 
Rektor er da pliktet til å kontakte skoleeier etter loven. saken vil da bli undersøkt og denne assistenten får nok en kraftig advarsel og i verste fall oppsigelse. Hadde gjort dette tvert

Anonymkode: cd2a7...c9b

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ofte er jentene litt større enn gutta i den alderen. 

Anonymkode: 00294...d68

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Skal man da dra alle gutter i ørene som voksen fordi de er større? Selv om de bare sto der?

gi deg. Det blir for dumt.

Hva lærer kjenner på av egne traumer av sin barndom er en ting, men når man er fysisk mot barn og drar de etter ørene så er det oppsigelsesgrunn. Jeg jobber også med barn, hadde noe slikt skjedd på min arbeidsplass hadde man fått sparken 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ok.. det har vel ingenting med hvordan lærer reagerer å gjøre

Nei, det er ikke greit at en ansatt tar ungene i ørene, men her ser det jo ut til at saken er ryddet opp i. 

Videre et lite tips: Det har kommet ny opplæringslov. Opplæringslova kapittel 9 handler nå om skoleskyss, overgang fra u-skole til vgs o.l. 

Det er kap. 12 som handler om elevenes skolemiljø. 

Anonymkode: 343ef...816

Jeg hadde anmeldt både skole og assistent! 

Hadde et barn kommet på skolen å sagt at de ble dratt i øret hjemme , så hadde hadde skolen sendt bekymringsmelding til barnevernet tvert!!

Vold mot barn er ikke lov! 

Annonse

Jeg var i utplassering på en barneskole og såg jeg et barn bli dradd etter begge armene ut til gangen. Der måtte han være hele timen. Jeg ble helt dårlig når jeg så dette. Jeg var akkurat begynt, så jeg ble helt satt ut når jeg såg det.

Det ble at på til gjort av den "populære mannlige læreren på skolen" "Han var så flink", fikk jeg høre. Så jeg turde ikke si noe, siden jeg var på tiltak i skolen for å sjekke hvor mye jeg kunne jobbe. Så jeg hadde ingenting med skolen å gjøre. Men det der var ikke greit. Gutten gikk i 3 eller 4 klasse. 

Anonymkode: fab1c...df5

Ingen får være voldelig mot mitt barn, så her hadde det blitt anmeldelse både til rektor og politi. Dere som sier at skolen tar tak og at det da er i orden, står dere ikke opp for barna deres? Hi har tydligvis ikke hørt noe fra skolen enda, så at de tar tak er i tillegg helt feil. 

Anonymkode: 08ce3...975

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Meld inn 9a5 sak på assistenten der lærer krenker elev og utøver fysik vold. 
Rektor er da pliktet til å kontakte skoleeier etter loven. saken vil da bli undersøkt og denne assistenten får nok en kraftig advarsel og i verste fall oppsigelse. Hadde gjort dette tvert

Heter ikke 9a lenger....

Anonymkode: 65947...505

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Heter ikke 9a lenger....

Anonymkode: 65947...505

Så flink du er som vet det! Det var nok hele poenget med uttalelsen, og ingen skjønte hva som menes med det🙃

Anonymkode: 08ce3...975

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Jeg var i utplassering på en barneskole og såg jeg et barn bli dradd etter begge armene ut til gangen. Der måtte han være hele timen. Jeg ble helt dårlig når jeg så dette. Jeg var akkurat begynt, så jeg ble helt satt ut når jeg såg det.

Det ble at på til gjort av den "populære mannlige læreren på skolen" "Han var så flink", fikk jeg høre. Så jeg turde ikke si noe, siden jeg var på Oi skolen for å sjekke hvor mye jeg kunne jobbe. Så jeg hadde ingenting med skolen å gjøre. Men det der var ikke greit. Gutten gikk i 3 eller 4 klasse. 

Og vet du bakgrunnen for dette? Hvor mange ganger eleven eventuelt fikk beskjed om å gå ut i gangen FØR læreren tok med eleven?

Jeg tenker du ikke skal overkomplisere dette. Ring til læreren og fortell hva sønnen din har fortalt og om det stemmer. 
Så kan du bestemme deg for hva som skal gjøres med det.

Anonymkode: 48a3c...028

Jeg hadde blitt forbannet. Er historien bekreftet av voksne eller gjenfortalt av barna?

Først verifisere at historien stemmer. Og stemmer den hadde ikke den assistenten jobbet mer der. I tillegg hadde jeg bedt de følge opp den løgnaktige jenta. Det er helt ok å disiplinere egne barn innenfor skolens rammer. Men å bli dratt i øret er ikke innenfor disse rammene, og når de også er uskyldig. 
Drøy historie. Jeg hadde ikke latt den ligge. 

Anonymkode: cc4a1...e2f

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Milde Jesus. Du kan ikke mene alvor. Hun kan juge fordi hun er redd, eller blitt slått før? Hvilke verdier gir du egne barn?

Dessuten, har du sett fjerde/femteklassinger? Som oftest er jentene større enn gutta ved denne alderen. 

Og til slutt, det er ok at en voksen utøver vold mor gutter så lenge det er en kvinne som vet hvordan det er å være redd gutter?

Min datter er ikke redd gutter. Tror du skal revurdere hvordan du oppdrar barn, for tankesettet ditt er hinsides all fornuft. 

Det ble at på til gjort av den "populære mannlige læreren på skolen" "Han var så flink", fikk jeg høre. Så jeg turde ikke si noe, siden jeg var på tiltak i skolen for å sjekke hvor mye jeg kunne jobbe. Så jeg hadde ingenting med skolen å gjøre. Men det der var ikke greit. Gutten gikk i 3 eller 4 klasse. 

Å dra et barn som ikke vil høre etter armene er da helt ok og innenfor det en lærer kan gjøre for å skåne resten av klassen for rabiate bråkunger som ikke vil høre.

Anonymkode: f394f...6db

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde blitt forbannet. Er historien bekreftet av voksne eller gjenfortalt av barna?

Først verifisere at historien stemmer. Og stemmer den hadde ikke den assistenten jobbet mer der. I tillegg hadde jeg bedt de følge opp den løgnaktige jenta. Det er helt ok å disiplinere egne barn innenfor skolens rammer. Men å bli dratt i øret er ikke innenfor disse rammene, og når de også er uskyldig. 
Drøy historie. Jeg hadde ikke latt den ligge. 

Men det er jo ikke du sol bestemmer hvorvidt assistentne skal jobbe der mer, det er prosesser for sånt.  Det er heller iklende som bestemmer hvem skolen skal følge opp og for hva.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Å dra et barn som ikke vil høre etter armene er da helt ok og innenfor det en lærer kan gjøre for å skåne resten av klassen for rabiate bråkunger som ikke vil høre.

Det er forskjellige måter å dra/håndtere umulig barn på. Meg bekjent (uten å kunne reglene) så har de vel ikke lov til det heller. Åpen for at reglene er endret. Man kan fysisk holde de igjen HVIS de kan være til fare for seg selv. Ellers skal man ikke være fysisk med de. Jeg er enig i at å lempe en umulig unge vekk fra klassekamerater er ok, men det er flere måter å gjøre det på. Brått, brutalt, sinna forflytning kan se voldsomt ut. Så kan jo være at rammene rundt var voldsomme. Jeg kan reagere på hvordan andre behandler barna i en situasjon og i en annen der handlingen egentlig er den samme så reagerer jeg ikke i det hele tatt. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men det er jo ikke du sol bestemmer hvorvidt assistentne skal jobbe der mer, det er prosesser for sånt.  Det er heller iklende som bestemmer hvem skolen skal følge opp og for hva.

Det er vold mot et uskyldig barn. Så det gir ikke rom for at vedkommende fortsetter i jobben. Det er udiskutabelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...