Gå til innhold

Min venninne skadet seg foran barna sitt. Jeg ser annerledes på henne nå. Psykisk sykdom🌸

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Jeg  skjønner ikke hvorfor du tar de to opp i mot hverandre. Nei, man skader ingen når man har kreft, men et menneske som ikke ser muligheter har det vondt selv, skader seg og ønsker ikke å leve er man og syk. Det er en grusom plass å være. Jeg skjønner ikke hvorfor det er likeverd i sykdommene du sammenligner. Man støtter en som har kreft, men tar avstand fra en som er psykisk syk. Hjerterått! 

Hva ville du frem til her med spm dine? 

Anonymkode: 5c5bf...e1a

Det er ikke jeg som satt tok det opp. 

Synes det var en dårlig sammenligning, man er ikke til fare for andre når en har kreft. Det krever helt forskjellig tilnærming når det er barn i bildet. Det handler ikke om skyld, det handler om ansvar for de som ikke kan beskytte seg selv og nødvendige tiltak fra de rundt. Det er ikke hjerterått å beskytte barn mot noen som kan potensielt skade de, det er nødvendig. 

Anonymkode: cc480...691

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det er ikke jeg som satt tok det opp. 

Synes det var en dårlig sammenligning, man er ikke til fare for andre når en har kreft. Det krever helt forskjellig tilnærming når det er barn i bildet. Det handler ikke om skyld, det handler om ansvar for de som ikke kan beskytte seg selv og nødvendige tiltak fra de rundt. Det er ikke hjerterått å beskytte barn mot noen som kan potensielt skade de, det er nødvendig. 

Jeg skjønte det som at ting har forandret seg for hi i henholdt til henne. Barna hennes er tatt vare på. Så ikke ovenfor barna til vedkommende. Så jeg mente her deres vennskap. At man hadde støtte en med kreft og tar avstand fra en med psykisk lidelser. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg skjønte det som at ting har forandret seg for hi i henholdt til henne. Barna hennes er tatt vare på. Så ikke ovenfor barna til vedkommende. Så jeg mente her deres vennskap. At man hadde støtte en med kreft og tar avstand fra en med psykisk lidelser. 

Det er stor forskjell på å klikke mentalt og skade seg foran barna, enn å være fysisk syk der man er sengeliggende og ikke klarer å hjelpe barna med ting der den andre foreldren må stille opp 100%  Å skade seg selv å klikke foran barna gir barn traumer og da krysser man ei grense som er fullstendig uakseptabel og skadelig for barna. Det er stor forskjell å ligge med influensa ei uke og ikke klare å gjøre noe med barna, enn å være skremmende og uforutsigbar. 

Anonymkode: 20a86...2a1

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er stor forskjell på å klikke mentalt og skade seg foran barna, enn å være fysisk syk der man er sengeliggende og ikke klarer å hjelpe barna med ting der den andre foreldren må stille opp 100%  Å skade seg selv å klikke foran barna gir barn traumer og da krysser man ei grense som er fullstendig uakseptabel og skadelig for barna. Det er stor forskjell å ligge med influensa ei uke og ikke klare å gjøre noe med barna, enn å være skremmende og uforutsigbar. 

Anonymkode: 20a86...2a1

Men dette var etter å ha vært innlagt i 10 mnd og hun er bedre. Og jeg snakker ikke om ungene her. Jeg snakker om deres vennskap. Så en person som har vært der hun har vært kan vel bare gi opp da for personer selv når de er bedre blir snudd ryggen til og mister mennesker. 

Det du egentlig sier er at noen sykdommer støtter man og andre tar man avstand fra. Personen er like mye syk. Psykisk sykdom er ikke akseptert i samfunnet. 

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Trådstarter har ikke tatt avstand fra venninnen, men skriver hun ikke har med familien på møter og ser annerledes på foreldreråd, samt er usikker på hvordan hun skal forholde seg til vennskapet og sine egne opplevelser av det som har skjedd. 

Det er naturlig reaksjon, helt forståelig at hun også beskytter familien sin pga denne usikkerheten. Til sammenligning er man da overhodet ikke redd for at ei venninne som er «friskmeldt» etter en kreftbehandling kan klikke foran barna dine når man er samlet. Stor forskjell, med andre ord. 

Ikke ville hun hatt barna sine med med venninne (kanskje det ikke er venninne) og heller ikke høre henne snakke om oppdragelse. Og dette fordi hun har vært alvorlig syk. Så det hun gjorde før og etter er utslettet. Bare sånn hun var da er husket. Vil tippe hun har det helt jævlig selv om ikke alle rundt skal dømme og. 

Annonse

Jeg hadde kanskje tatt astand, fordi jeg er selv ganske "skjør" og takler ikke så mye rart rundt meg. Samtidig ville jeg satt pris på at en venninne ville holde seg nær og lojal dersom jeg skulle være så uheldig å oppleve det venninnen din har opplevd. Hun kan jo ikke noe for hvordan hun var og nå er hun friskmeldt. I allefall så friskmeldt at barnevern lar henne beholde barna sine. 

Har du noen gang snakket med henne om det du føler nå? Kan det være greit å la henne få vite at du sliter med hennes troverdighet nå? 

Ikke at jeg vet om det er lurt, men i noen høver kan en slik samtale knytte en sammen igjen. 

Du er jo veldig snill og lojal som forsatt er i livet hennes. Du har vært med på "reisen", og sett henne på sitt aller verste, og likevel står du støtt ved henne utad. Det du føler er det jo bare du som vet. 

La tiden gå og jobbe med sitt? Akseptere at hennes råd om barneoppdragelse ikke tas seriøst? For du trenger ikke råd fra andre uansett, du gjør med dine barn som du vil uansett. 

Anonymkode: a99d5...330

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...