Gå til innhold

Gi tilbake gaver? Vil ikke

Anbefalte innlegg

Min sønn har blitt dumpet av kjæresten sin. 
Mannen min og jeg har kjøpt fine gaver til henne som jeg har brukt enormt mye tid på å finne og bestille. Smykke, ring og armbånd og øredobber i samme serie som hun digger. Dette til jul, bursdag osv. 

Nå lurer hun på om hun skal gi tilbake smykkene. 
Denne jenta har vi blitt så utrolig glad i, og disse gavene er noe vi vil hun skal ha med seg for alltid. 
Men hun ønsker ikke ha de, da hun valgte å gjøre det slutt med sønnen vår, og vil gå videre. Gavene minner henne på han og oss, og jeg skjønner godt hva hun tenker. 
Det har kostet oss 8000 til sammen, og jeg har spart til denne serien til henne og hun har vært så takknemlig og glad. 
Jeg ønsker ikke å få tilbake disse gavene. 
Men heller ikke at hun kaster det eller selger det. For jeg vil hun skal ha det. 
Flere som har opplevd samme? 

Anonymkode: 3207f...60d

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449568-gi-tilbake-gaver-vil-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten tar dere i mot og selger det, eller så gir hun det videre eller så selger hun det. Sånn er livet. Du kan ikke kreve noen ting som helst i dette. Men om du ikke vil ha det igjen, må du tåle at det blir borte fra hennes hender ganske raskt. 

Anonymkode: f26ba...430

Dette er gave så det er smålig å ta de tilbake. Jeg hadde sagt til henne at jeg har forståelse for at hun ikke ønsker gavene, men at det da er bedre å selge det Finn å at hun kan ta pengene. Fint gjort av henne å ønske å gi de tilbake, men en gave er en gave uansett. 

Annonse

FrkKværner skrev (11 minutter siden):

Dette er gave så det er smålig å ta de tilbake. Jeg hadde sagt til henne at jeg har forståelse for at hun ikke ønsker gavene, men at det da er bedre å selge det Finn å at hun kan ta pengene. Fint gjort av henne å ønske å gi de tilbake, men en gave er en gave uansett. 

Hun har hatt disse smykkene lenge. 
Ønsker denne jenta alt godt i livet. Vi har blitt så utrolig glad i henne. 
Klart ungdommen ikke holder sammen til de blir gamle, det er jo naturlig. Men de hadde så mange planer og de var så fine sammen

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Klart ungdommen ikke holder sammen til de blir gamle, det er jo naturlig. Men de hadde så mange planer og de var så fine sammen

Skjønner det godt. Husker min mor sørget veldig den gangen det ble slutt mellom meg og min x, jeg var vel 17. var sammen i 2,5år. Ble en liten sorg for henne også selv om hun forsto vi var unge osv. 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Be henne selge gavene på Finn og gjør hva hun vil med pengene dersom hun ikke ønsker å beholde smykkene. Forstår henne godt!

Er det vanskelig for deg? Virker jo litt slik.....sett utenfra!

Anonymkode: f2a9e...2d7

Hun har hatt smykkene lenge? Lenge? Et år eller to? Er det lenge? 

Enten tar du bare imot smykkene siden hun ikke vil ha dem, og selger dem. Eller be henne selge dem selv og beholde pengene. 

Eller du kan velge den råeste løsningen: Få smykkene tilbake og gi dem til sønnens neste utvalgte kortvarige kjæreste. 

Anonymkode: 28c8f...30f

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Enten tar du bare imot smykkene siden hun ikke vil ha dem, og selger dem. Eller be henne selge dem selv og beholde pengene. 

Eller du kan velge den råeste løsningen: Få smykkene tilbake og gi dem til sønnens neste utvalgte kortvarige kjæreste. 

De har vært sammen ett år, så neppe så lenge.

Anonymkode: d0635...387

Annonse

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Det er lenge for ungdommer ja. 
Er ikke verdien det handler om, men at hun ikke vil beholde de, å ha en ekstra ungdom i huset så mye hun har vært her gjør at man blir fryktelig glad i de. 
At hun nå vil avslutte dette kapittelet er jo helt klart hennes valg. 
Jeg synes det er sårt og vondt. 
Mest selvfølgelig fordi min sønn har hjertesorg. Veldig vondt å se de gå gjennom dette. 
Det er helt lov å skrive at det må føles vondt, unødvendig å være frekk og nedlatende. Kanskje føler du at du vokser du litt på å være kjip, men i lengden gjør du deg bare liten 

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Er ikke verdien det handler om, men at hun ikke vil beholde de, å ha en ekstra ungdom i huset så mye hun har vært her gjør at man blir fryktelig glad i de. 
Mest selvfølgelig fordi min sønn har hjertesorg. Veldig vondt å se de gå gjennom dette. 
Det er helt lov å skrive at det må føles vondt, unødvendig å være frekk og nedlatende. Kanskje føler du at du vokser du litt på å være kjip, men i lengden gjør du deg bare liten 

Himmel, hun er da ikke kjip.

Anonymkode: d0635...387

Jeg tenker at dette er helt opp til henne, hennes valg. 

Jeg hadde foreslått at hun kunne selge dem og ta pengene selv, hvis hun heller ikke ønsker det, hadde jeg bare tatt imot smykkene og gjerne solgt dem selv. Gi evt sønnen din pengene da. 

Hun kan jo ikke tvinges til å beholde noe hun ikke vil ha.

LillaGorilla♥♥ skrev (3 timer siden):

Jeg tenker at dette er helt opp til henne, hennes valg. 

Jeg hadde foreslått at hun kunne selge dem og ta pengene selv, hvis hun heller ikke ønsker det, hadde jeg bare tatt imot smykkene og gjerne solgt dem selv. Gi evt sønnen din pengene da. 

Hun kan jo ikke tvinges til å beholde noe hun ikke vil ha.

Jeg kommer jo ikke med forslag om Finn, og hva hun skal gjøre med pengene da. 
Men kanskje hun føler på at hun har fått så fine gaver, og nå gjort det slutt og at det kanskje er en forventning å gi tilbake det hun har fått? Jeg vet jo ikke hva hun tenker der. Når vi sier at hun kan beholde det, så er det jo opp til henne hva hun gjør, og ikke noe jeg trenger å vite eller tenke på 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men kanskje hun føler på at hun har fått så fine gaver, og nå gjort det slutt og at det kanskje er en forventning å gi tilbake det hun har fått? Jeg vet jo ikke hva hun tenker der. Når vi sier at hun kan beholde det, så er det jo opp til henne hva hun gjør, og ikke noe jeg trenger å vite eller tenke på 

Her motsier du deg selv. Sitat deg selv i hovedinnlegget: «Men heller ikke at hun kaster det eller selger det. For jeg vil hun skal ha det.»

Anonymkode: f26ba...430

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har hun, eller har hun ikke tilbudt dere gavene tilbake? Det virker som det er to personer som skriver som hi her. 

Anonymkode: 574db...276

Hun kommer jo aldri til å bruke dem....

Jeg hadde en kjæreste fra jeg var 18 til 23 år gammel, og smykkene og gavene jeg fikk den gangen ligger i et skrin i en skuff. Føles ikke riktig å bruke dem nå.

Ser det samme med sønnen min. Han hadde en kjæreste fra han var 19 til 21 år og gavene han fikk av henne og foreldrene hennes er lagt vekk. Nå er han 23 år og har en annen kjæreste, da bruker han ikke f.eks slipsnåla han fikk av eksens foreldre lenger altså.

Anonymkode: eb068...45c

Anonym bruker skrev (På 5.9.2024 den 0.22):

Det skal neimen ikke mye til for å være kjip i din verden, skjønner jeg! 

Utover det - I rest my case. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...