Gå til innhold

Hvilke hudprodukter trenger en gutt på 12 år?

Anbefalte innlegg

Har en 12 åring som så vidt begynt å få litt kviser, så har kjøpt ett produkt som ble anbefalt på apoteket som skal hjelpe. Men hvor mye andre hudprodukter trenger han? Har kjøpt en rensekrem som skal være god,men er det hver morgen og kveld den skal brukes? Å så har jeg kjøpt en god krem han skal smøre på før han legger seg. Er det noe mer han trenger da?

Anonymkode: d017b...0fb

Fortsetter under...

CeraMed såpe i dusjen så han kan vaske ansiktet når han dusjer.

CeraMed fuktighetskrem om huden er tørr.

Vi har denne stående i dusjen, har to tenåringer.

https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/akne/cerave-blemish-control-cleanser,5032897?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwiuC2BhDSARIsALOVfBKD2P4gWUnEUwAlqqXHLSynelyRkFcJEq4FH1__XjRwqUfdSJ6pyZYaAuyCEALw_wcB

Hormonelle kviser kommer innenfra, får ikke fjernet det med produkter. Blir det veldig ille har legen midler som hjelper, men de fleste må bare "stå den av".

Anonymkode: 2aac7...c1e

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har en 12 åring som så vidt begynt å få litt kviser, så har kjøpt ett produkt som ble anbefalt på apoteket som skal hjelpe. Men hvor mye andre hudprodukter trenger han? Har kjøpt en rensekrem som skal være god,men er det hver morgen og kveld den skal brukes? Å så har jeg kjøpt en god krem han skal smøre på før han legger seg. Er det noe mer han trenger da?

Min gidder ikke drive å rense annet enn når han dusjer. Men jeg kjøpte sånne små kvise klistremerker på normal. De kan sitte på 8 timer og tørker ut og behandler kviser. Han setter på slike på kvelden når han legger seg og de virker bra. Han har en vanlig dusj rens til ansiktet i dusjen. 

Anonymkode: e1d93...595

Min er 16 , men har brukt hudprodukter i flere år. Han bruker daglig fuktighetskrem morgen og etter dusj utover dagen. Dusjer minst 2 ganger daglig så det er viktig å tilføre fuktighet. Han bruker også ansiktsrens kjøpt for ung hud på apoteket. Han bruker også masker innimellom og det er gjerne for fuktighet eller de som er ment mot urenheter. Huden blir fort tørr da det dusjes ofte og det kan ikke dusjes sjeldnere. Hi; på apoteket får du gode råd ang produkter for ung hud! Lykke til😊

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Et barn trenger ikke hudpleieprodukter, uansett om det er gutt eller jente.

Anonymkode: a3601...00d

Vel, puberteten kommer tidligere og tidligere for hver generasjon, og med den kviser....

Så greit å vaske huden litt, så du får vekk forurensning og fett som tetter porene og kan gjøre problemet verre.

Men legene og hudlegene er ganske klare på at det er helt bortkastet å bruke en formue på apoteket, for kvisene kommer av hormoner innenfra og ingen spesialsåper og produkter hjelper på det.

Vi har som sagt en såpe for ansiktet stående i dusjen, som er mildere og renser litt annerledes enn den de bruker under armene, men noe mer avansert enn det trenger det ikke være.

mamma til adhd gutt<3 skrev (16 minutter siden):

Det der er jo helt tydelig bare for å selge. .Et barn skal ikke surre med en haug sånne produkter, vask med mild ansiktsåpe, og solkrem er mer enn nok.

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Et barn trenger ikke hudpleieprodukter, uansett om det er gutt eller jente.

Så de med tørr hud skal bare flasse og få åpne sår?

Anonymkode: 291ca...6dd

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så de med tørr hud skal bare flasse og få åpne sår?

Anonymkode: 291ca...6dd

Nå var det ikke snakk om alvorlig eksem i denne tråden da 😂

Ingen flasser og får åpne sår av litt hormonelle kviser....

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

CeraMed såpe i dusjen så han kan vaske ansiktet når han dusjer.

CeraMed fuktighetskrem om huden er tørr.

Vi har denne stående i dusjen, har to tenåringer.

https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/akne/cerave-blemish-control-cleanser,5032897?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwiuC2BhDSARIsALOVfBKD2P4gWUnEUwAlqqXHLSynelyRkFcJEq4FH1__XjRwqUfdSJ6pyZYaAuyCEALw_wcB

Hormonelle kviser kommer innenfra, får ikke fjernet det med produkter. Blir det veldig ille har legen midler som hjelper, men de fleste må bare "stå den av".

Har Cerave noe uten syrer, ceramider o.l da. Det er jo frarådet at barn bruker det.....

Anonymkode: 11a24...856

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Nå var det ikke snakk om alvorlig eksem i denne tråden da 😂

Ingen flasser og får åpne sår av litt hormonelle kviser....

Hvor setter du grensen for at hudlidelser skal behandles da? Siden du har fasit så regner jeg med at du har tydelige kilder på dette. 

Alvorlig eksem kan altså behandles. Hva med moderat eksem? De som er plaget i perioder? Samme med kviser/akne - når er det greit å starte behandling? 

Anonymkode: c98e6...f9e

Mine barn( gutter og jenter) har begynt å vaske ansiktet med mild rensekrem fra 12 års alder. Jentene pga de fikk ikke begynne med sminke før god hudpleie rutine, guttene for at det hjelper på huden å vaske med andre ting en vann og vanlig såpe( den tørker ut huden)

Høst/vinter brukes krem til ansikt i tilligg, sommer brukes solkrem.

Rutiner er viktig tidlig, på lik måte som vaske seg under armer og bruke deo

Anonymkode: dbf40...043

Skincare-bransjen gnir seg jo i hendene av denne generasjonen her. 
Hadde bare kjøpt en skrubb og vanlig fuktighetskrem. Vi har hatt spenol i skapet og en skrubb i dusjen. 
Selv om sønnen hadde småkviser i tidlig tenårene har han aldri brukt noe for det. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Min gidder ikke drive å rense annet enn når han dusjer. Men jeg kjøpte sånne små kvise klistremerker på normal. De kan sitte på 8 timer og tørker ut og behandler kviser. Han setter på slike på kvelden når han legger seg og de virker bra. Han har en vanlig dusj rens til ansiktet i dusjen. 

Anonymkode: e1d93...595

Ja de har også jeg kjøpt,bare ikke prøvd enda. Spent på hvordan det vil se ut på.

Twinntippen skrev (49 minutter siden):

Skincare-bransjen gnir seg jo i hendene av denne generasjonen her. 
Hadde bare kjøpt en skrubb og vanlig fuktighetskrem. Vi har hatt spenol i skapet og en skrubb i dusjen. 
Selv om sønnen hadde småkviser i tidlig tenårene har han aldri brukt noe for det. 

Ja jeg søkte jo litt på dette temaet før jeg skrev her,men føler jeg bare finne masse reklame for alt vi bør kjøpe. Derfor var det lettere å spørre her om andre sin erfaring.

Nei det er kanskje ikke nødvendig,men skader ikke ha litt liggende tilfelle han vil bruke det :)

Så lengexdu smører blir du ikke kvitt problemet. Det er som med kaffe. Hvis du begynner å drikke kaffe om morgenen ødelegger du kroppens egen evne til å danne stoffer som gjør deg våken. Da "må" du ha kaffe for å våkne. På samme måte ødelegger smøring kroppens evne til å lage stoffer som smøre huden selv. 

Det er noen få mennesker som har sykdommer eller tilstander som gjør at kroppen ikke klarer jobben selv, men det gjelder bare noen helt få.

Anonymkode: f449e...af9

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Så lengexdu smører blir du ikke kvitt problemet. Det er som med kaffe. Hvis du begynner å drikke kaffe om morgenen ødelegger du kroppens egen evne til å danne stoffer som gjør deg våken. Da "må" du ha kaffe for å våkne. På samme måte ødelegger smøring kroppens evne til å lage stoffer som smøre huden selv. 

Det er noen få mennesker som har sykdommer eller tilstander som gjør at kroppen ikke klarer jobben selv, men det gjelder bare noen helt få.

Dette er helt feil. Jeg har god hud som trenger minimalt med pleie, men noen ganger, av ulike grunner, så trenger huden min ekstra fukt. Den er ikke vant med det i det daglige, men noen ganger så er behovet der. 

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Og så lenge folk insisterer på å rense ihjel huden med masse produkter - selv på morgenen når huden har produsert masse fine, naturlige greier gjennom natta - så er det jo ikke rart de føler de må tilføre huden oljer og kremer og what not. Mange skaper problemene selv med denne overdrevne rensingen.

Anonymkode: e1408...57c

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Dette er helt feil. Jeg har god hud som trenger minimalt med pleie, men noen ganger, av ulike grunner, så trenger huden min ekstra fukt. Den er ikke vant med det i det daglige, men noen ganger så er behovet der. 

Det går som regel fint av og til, men ikke som daglig vane.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...