Gå til innhold

Hvor møtes dere med venner med små barn?

Anbefalte innlegg

Vi har en vennepar med en 8 måneders gammel baby. Tingen er at baby er begynt å krabbe så mye liv i den minste, og vi har pleid å ha det hjemme hos kjæresten min (middags besøk osv)  mens hun fortsatt var gravid eller har vi vert hjemme hos dem 2 ganger etter baby var født og møtes ute uten mannfolka.  Jeg vet ikke hvordan det blir med baby hjemme hos kjæresten da han er redd for tinga sine og at baby skal gå rundt å ta ting som den ikke burde. Og så har vi heller ikke ting til baby som den trenger som stol osv. det har vert lettest å besøke dem da de har alt tilgjengelig  til baby i hus. Jeg vil heller ikke si rett ut at partner ikke er så gira på baby i hans leilighet. Jeg har prøvd at vi kanskje kan gå ut i cafe/barnevennlig restaurant vi to men hun vil helst alle oss 4 fordi det er kos men min manne er ikke så interessert i å dra på restaurant med baby, noe jeg kanskje skjønner da det blir litt mye skriking og grining for han sin del.

Hvordan er lettest å omgås? Først tenkte jeg at om vi går til dem kan vi være med å spleise for middag, eller dra dit om kvelden? 

Anonymkode: b7250...449

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor sparer du på h’ene dine?

Hvor mange problemstillinger med andre sine barn er det mulig å komme opp med? 

Anonymkode: 465be...2d7

Trodde dette var en helt vanlig spørsmål å stille? Har du en råd? Skal jeg være med å spleise hjemme hos henne om vi drar dit eller møtes uten mannfolka? Eller hvordan jeg får frem når partner ikke er interresert i å henge rundt med oss

Jeg synes det letteste er å møtes ute på en lekeplass. Ta med kaffe og noe å spise, og så kan babyen styre rundt mens dere skravler. 

Det er mye større sannsynlighet for at babyen mister tålmodigheten på kafé eller restaurant. 

the amazing spidermamma skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det letteste er å møtes ute på en lekeplass. Ta med kaffe og noe å spise, og så kan babyen styre rundt mens dere skravler. 

Det er mye større sannsynlighet for at babyen mister tålmodigheten på kafé eller restaurant. 

Kanskje dette er lettere for større barn? 
Venninnen min er mer på restaurant/cafe eller at de besøker oss hos min kjæreste til nå, vi har tilbydd oss å dra dit for det blir jo kanskje lettest for dem også. Da baby har sine ting tilgjengelig der. Slipper alle å bli stresser på restaurant om baby blir veldig urolig.

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Trodde dette var en helt vanlig spørsmål å stille? Har du en råd? Skal jeg være med å spleise hjemme hos henne om vi drar dit eller møtes uten mannfolka? Eller hvordan jeg får frem når partner ikke er interresert i å henge rundt med oss

Nei, det er ikke et vanlig spørsmål å stille. Det er ikke vanlig å lage så mye styr. La foreldrene bestemme hva de tar barnet med på, og hvor. Hvis mannen din ikke henge med dere så trenger han vel ikke å gjøre det? Du må slutte å bestemme for alle. 

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Nei, det er ikke et vanlig spørsmål å stille. Det er ikke vanlig å lage så mye styr. La foreldrene bestemme hva de tar barnet med på, og hvor. Hvis mannen din ikke henge med dere så trenger han vel ikke å gjøre det? Du må slutte å bestemme for alle. 

Bestemme for alle? Er det og bestemme om partner ikke ønsker barn hjemme hos seg? Jeg kan jo ikke tvinge han til besøk av venner med barn

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Bestemme for alle? Er det og bestemme om partner ikke ønsker barn hjemme hos seg? Jeg kan jo ikke tvinge han til besøk av venner med barn

Han kan vel ordne opp i det selv om han har problemer med det. Du styrer voldsomt med vennene dine. Hvor ofte er dette egentlig et tema?

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Kan dere ikke møtes hos deg når det ikke passer å møtes hos henne? Så lenge du ikke bor hos kjæresten din er det rart å møtes der.

Selv likte jeg godt å møtes i skogen eller på stranda.

Anonymkode: 1679d...760

Det har jeg aldri skjenket en tanke... Vi har møttes overalt, hos oss, hos dem, ute i naturen osv.

Om kjæresten din ikke vil ha barn i huset sitt så får dere møtes hos deg da 

Har aldri hørt om noen som ikke vil ha barn i huset sitt heller jeg da.

Anonymkode: d6d30...ae5

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Vi har en vennepar med en 8 måneders gammel baby. Tingen er at baby er begynt å krabbe så mye liv i den minste, og vi har pleid å ha det hjemme hos kjæresten min (middags besøk osv)  mens hun fortsatt var gravid eller har vi vert hjemme hos dem 2 ganger etter baby var født og møtes ute uten mannfolka.  Jeg vet ikke hvordan det blir med baby hjemme hos kjæresten da han er redd for tinga sine og at baby skal gå rundt å ta ting som den ikke burde. Og så har vi heller ikke ting til baby som den trenger som stol osv. det har vert lettest å besøke dem da de har alt tilgjengelig  til baby i hus. Jeg vil heller ikke si rett ut at partner ikke er så gira på baby i hans leilighet. Jeg har prøvd at vi kanskje kan gå ut i cafe/barnevennlig restaurant vi to men hun vil helst alle oss 4 fordi det er kos men min manne er ikke så interessert i å dra på restaurant med baby, noe jeg kanskje skjønner da det blir litt mye skriking og grining for han sin del.

Hvordan er lettest å omgås? Først tenkte jeg at om vi går til dem kan vi være med å spleise for middag, eller dra dit om kvelden? 

Hva med å snakke sammen? 
Du fir inntrykk av at dere er to par sommer henger litt med hverandre. Samtidig så virker dere ikke nære for dette er jo vanlig å bare snakke om og avtale? Mulig dere også er litt i utakt da du kanskje ønsker å treffe dem oftere enn det de har mulighet for/interesse for/ork til i denne fasen av livet? 
De fleste med barn som er begynte å bli veldig mobile synes det er enklest å være hos seg selv. Der er huset mer tilpasset. Det å gå på restaurant med baby på den alderen hadde ikke vært mitt førstevalg i alle fall. Hør med dem hva de har lyst til og så finner dere noe som passer begge. Babyer sover mye så det å treffes der hvor det er mulig å tilpasse babyens rytme er jo bra. Er det rom for å gi babyen mat og en liten trilletur, kan dere jo treffes når babyen sover? Og om kjæresten din ikke vil være med så er det greit det også. Da treffes dere enten uten han, eller om de vil treffes når dere er med alle fire så får dere finne et tidspunkt og sted der kjæresten din også kan være med. 

Anonymkode: d35fc...f45

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Men da har du det hos deg, da, ikke hos ham.

Anonymkode: 37f55...b94

For å svare på spørsmålet så møtes vi over alt. Hjemme hos dem, hjemme hos oss, på tur, i parken, på kafè osv. Selv om det ikke er tilrettelagt for baby hos oss så tar jo foreldrene ansvar for at barnet verken skader seg eller ødelegger ting. 

Hvis kjæresten din ikke vil ha de på besøk (da hadde jeg satt spørsmålstegn ved hvordan han ev vil forholde seg til egne barn, om det blir aktuelt i fremtiden) så får dere møtes andre plasser. 

Snakker du ikke med venninnen din om slike ting? 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...