Gå til innhold

Barnefar som blander seg opp i va jeg bruker til barnet her hjemme.

Anbefalte innlegg

Det er helt åpent bart at noen produkter vil være forskjellig fra begge hjem og ikke helt likt. Skjønner ikke helt hva barnefaren vil frem til. Feks nå har han ment at barnet har sagt at hun ikke bruker balsam her i hus og om jeg kan få tak i. Vi bruker en som er shampoo og detangler 1 in2, som ikke er sterk for øyene. Jeg liker ikke helt at han prøver å bestemme om hva vi skal ha i hjemmet eller kjøpe (vis det ikke er nødvendig), jeg har aldri brukt balsam som barn utenom det er noe jeg ikke har hørt eller fått med meg i det siste? 
Ting og produkter blir jo ikke det samme hos meg eller barnefar. Skal liksom det være det samme med håndsåpe tenker jeg? Vi bruker vanlig såpe ikke sånn flytende skal jeg måtte kjøpe flytende såpe fordi de bruker det hos han? (Dette var en eksempel. Barnet har brukt samme shampoo i 6 år uten noe problem så skjønner ikke hva barnefar vil frem med..

Anonymkode: c32a9...934

Fortsetter under...

Å Jesus, er dette virkelig noe å bruke en eneste kalorie på? Dere begge gjør som dere vil så lenge det ikke er til ulempe for barnet. 

Når det gjelder håndsåpe, er flytende helt klart mer hygienisk enn såpestykke.

Anonymkode: c89ba...51b

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det er helt åpent bart at noen produkter vil være forskjellig fra begge hjem og ikke helt likt. Skjønner ikke helt hva barnefaren vil frem til. Feks nå har han ment at barnet har sagt at hun ikke bruker balsam her i hus og om jeg kan få tak i. Vi bruker en som er shampoo og detangler 1 in2, som ikke er sterk for øyene. Jeg liker ikke helt at han prøver å bestemme om hva vi skal ha i hjemmet eller kjøpe (vis det ikke er nødvendig), jeg har aldri brukt balsam som barn utenom det er noe jeg ikke har hørt eller fått med meg i det siste? 
Ting og produkter blir jo ikke det samme hos meg eller barnefar. Skal liksom det være det samme med håndsåpe tenker jeg? Vi bruker vanlig såpe ikke sånn flytende skal jeg måtte kjøpe flytende såpe fordi de bruker det hos han? (Dette var en eksempel. Barnet har brukt samme shampoo i 6 år uten noe problem så skjønner ikke hva barnefar vil frem med..

Balsam er da noe man bør bruke og som er helt vanlig, så her har han helt rett. Mulig det at han bruker det på barnet gjør at håret reddes.

Og vanlig såpe? Mener du sånn klump? Er det noen under 90 som bruker det??

Er dette er tulleinnlegg? Skjønner jo hvorfor han er bekymret. 

Anonymkode: 46750...8ec

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Balsam er da noe man bør bruke og som er helt vanlig, så her har han helt rett. Mulig det at han bruker det på barnet gjør at håret reddes.

Og vanlig såpe? Mener du sånn klump? Er det noen under 90 som bruker det??

Er dette er tulleinnlegg? Skjønner jo hvorfor han er bekymret. 

Jeg skrev at den siste biten var en eksempel  vis du ikke leste innlegget🤣

Annonse

Jeg tenker det kan være en god tanke å prøve å sette seg inn i årsaken til at far tar opp dette med deg nå. Det kan være etter ønske fra barnet som har blitt eldre og ønsker en mer «voksen» lukt av håret. Og det kan være barnet som synes det er flaut å få besøk av venner med det såpestykket på vasken. Men, er redd for å såre ved å ta det opp…

Anonymkode: 21d5e...cb8

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg skrev at den siste biten var en eksempel  vis du ikke leste innlegget🤣

Ja, men du virker jo ikke å være helt på nett da.

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg tenker det kan være en god tanke å prøve å sette seg inn i årsaken til at far tar opp dette med deg nå. Det kan være etter ønske fra barnet som har blitt eldre og ønsker en mer «voksen» lukt av håret. Og det kan være barnet som synes det er flaut å få besøk av venner med det såpestykket på vasken. Men, er redd for å såre ved å ta det opp…

Såpe stykket var en eksempel😑 

barnet har aldri tatt det opp her før og heller ikke nå.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Men, det kan være barnet har tatt det oppmed far fordi hen er redd for å såre deg. Jeg antar barnet bor hovedsaklig hos far og er på samvær hos deg (mor). Da er det lettere å ta slike ting med den man er i det daglige hos…

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Men, det kan være barnet har tatt det oppmed far fordi hen er redd for å såre deg. Jeg antar barnet bor hovedsaklig hos far og er på samvær hos deg (mor). Da er det lettere å ta slike ting med den man er i det daglige hos…

Omg.. det er omvendt kjære deg 😅 

skjønner ikke hvorfor du prøver å disse meg her og spekulerer at barnefar som har annen ver helg har hovedomsorg.

tipper på om far skrev dette hadde det vert dobbel moralsk her

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Omg.. det er omvendt kjære deg 😅 

skjønner ikke hvorfor du prøver å disse meg her og spekulerer at barnefar som har annen ver helg har hovedomsorg.

tipper på om far skrev dette hadde det vert dobbel moralsk her

Ok, da stemmer nok det 😊 

Annonse

Det kan hende at barnet har sagt til far ar det ønsker balsam hos deg, men ikke ønsker å si det selv. Og da hjelper far til. Kan du ikke bare spørre barnet da? «Har du lyst til at jeg kjøper balsam til deg på butikken i dag?» svarer hun ja- kjøp det, svarer hun nei, lar du smser være. Det handler ikke nødvendigvis om å blande seg, men å bistå et barn

Anonymkode: d7483...f53

Balsam er da helt normalt å bruke, også på barn. Hvis barnet har langt hår er balsam anbefalt. 

Og du bruker et såpestykke for å vaske hendene? Du virker jo litt gammeldags når du sier ting som at "jeg bruke jo aldri balsam så det er ikke nødvendig" og såpestykke som jeg ikke tror noen under 70 bruker lenger. De ER jo uhygienske. 

Generelt sett enig at far ikke skal legge seg borti slik, men dette er jo småting. Det kan godt hende barnet har sagt til far at det foretrekker slik det er hos han. Det er jo ikke verre enn å spørre om det helst vil bruke balsam og flytende såpe. 

Pobie skrev (4 minutter siden):

Balsam er da helt normalt å bruke, også på barn. Hvis barnet har langt hår er balsam anbefalt. 

Og du bruker et såpestykke for å vaske hendene? Du virker jo litt gammeldags når du sier ting som at "jeg bruke jo aldri balsam så det er ikke nødvendig" og såpestykke som jeg ikke tror noen under 70 bruker lenger. De ER jo uhygienske. 

Generelt sett enig at far ikke skal legge seg borti slik, men dette er jo småting. Det kan godt hende barnet har sagt til far at det foretrekker slik det er hos han. Det er jo ikke verre enn å spørre om det helst vil bruke balsam og flytende såpe. 

Hun har kort hår nå. 

Hadde hi skrevet «jeg skjønner ikke hvorfor ikke far kan bruke de produktene jeg mener han skal bruke når barnet er der på samvær», så hadde ho fått tyn for å legge seg opp i hva far gjør og ikke gjør.

Hi: Far kan hoppe og drite i hvilke produkter du kjøper inn. Anbefaler deg å bare ignorere sånne dustete meldinger, ikke gidd å svare engang.

Anonymkode: 384d6...471

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hadde hi skrevet «jeg skjønner ikke hvorfor ikke far kan bruke de produktene jeg mener han skal bruke når barnet er der på samvær», så hadde ho fått tyn for å legge seg opp i hva far gjør og ikke gjør.

Hi: Far kan hoppe og drite i hvilke produkter du kjøper inn. Anbefaler deg å bare ignorere sånne dustete meldinger, ikke gidd å svare engang.

Anonymkode: 384d6...471

Takk for din saklig kommentar 👍som andre her inne ikke klarer å være.

har ikke svart på meldingen, siden syns det er litt små irriterende at han legger seg opp i hva vi bruker her i hus. Spesielt da barnet bare er der annen ver helg. Jeg sitter ikke der å legger meg oppi hva han bruker og gjør mens han selv så vidt børster barnets hår om morningen.. og ville barnet skulle ha kort hår fordi han er sløv og ikke orker å børste. 

Hva barnefaren bruker til barnet der, er noe jeg selvfølgelig ikke noe jeg pleier å legge meg oppi. Men har det vært noen unntak. Sønnen har vært så plaget av blemmer i munnen så da sa tannlegen spesifikk hvilken tannkrem han burde bruke fast for å unngå det. Så første gang kjøpte jeg med en tannkrem som han kunne ha hos faren så han kunne se hvilken han måtte bruke.

Å så har vi en gutt med mye eksem som blir verre av mange vanlige håndsåper,så forklarte det, å sendte bildet av hvilken håndsåpe vi bruker her hjemme som han tåler.

Anonymkode: 8d931...751

Kan vel hende far ser at håret til barnet er tørt og flokete når det kommer til ham da, og så 2-1 detangler er for små småbarn, de trenger vanlig shampoo og balsam om håret er langt og ikke er småbarnshår lenger. Tror ikke far prøver å bestemme her, men kanskje gi deg et tips.

Anonymkode: 232cf...75d

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Takk for din saklig kommentar 👍som andre her inne ikke klarer å være.

har ikke svart på meldingen, siden syns det er litt små irriterende at han legger seg opp i hva vi bruker her i hus. Spesielt da barnet bare er der annen ver helg. Jeg sitter ikke der å legger meg oppi hva han bruker og gjør mens han selv så vidt børster barnets hår om morningen.. og ville barnet skulle ha kort hår fordi han er sløv og ikke orker å børste. 

Du klipte barnet kort fordi barnefar, som har barnet annen hver helg, bare børstet håret på morgenen?? Du tror det er et problem? Tror nok det du driver med gir større problemer...

Anonymkode: 75926...317

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

La barnet bruke balsam. Skaff deg flytende såpe, såpestykke er helt ut pga hygiene. 

Liker du å krangle? Hvorfor nruke energi på så lite? Slitsomt. Unødvendig. 

Anonymkode: ec613...37c

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Vi tar det opp! Det er uhygienisk. Såpe er ikke så dyrt altså. 

Anonymkode: ec613...37c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...