Gå til innhold

Ikke invitert i bryllup - fikk sms om at jeg kunne vippse

Anbefalte innlegg

Noen bekjente skal gifte seg. Relasjonen til disse er som følger: Min brors kone (altså min svigerinne) har en bror som skal gifte seg. Hans fremtidige kone tok i bruk hans telefon og skrev:

"Hei, gratulerer med babyen. Det er ikke det som er årsaken til at jeg skriver" Ville bare si at når vi gifter oss lørdag, så ønsker vi oss penger til å ferdigstille kjøkkenet vårt og at du kan vippse til dette nummeret som jeg skriver fra nå" Hilsen Irene. 

Jeg vet at min bror ikke har lyst til å delta i det bryllupet hvor serveringen blir suppe. Hvordan ville dere ha respondert på en slik sms?

Syntes det var meget frekt. Skal de gi meg gave for nettopp å ha født? Hun mente jo ikke engang å gratulere. 

Anonymkode: 33b30...749

Fortsetter under...

Angående spørsmål om Vipps så ville jeg bare ignorert det. Du kan jo bare takke for gratulasjonen for baby, hun ga deg vel sikkert igjen ting heller? For det er jo egentlig ganske typisk slike folk. Vil ha, vil ha men gir veldig sjeldent noe selv. Mitt inntrykk iallfall 😂 

Jeg hadde også takket for gratulasjonen, ønsket lykke til med bryllupet og oversettelse tiggingen. Hadde ikke gitt penger og ikke nevnt det.

Og broren din må selvfølgelig delta i bryllupet til broren til sin kone, selv om han ikke er enig med valg av meny. At noen velger å ha brullup på budsjett er virkelig helt greit.

Anonymkode: 00837...647

Annonse

Hadde gjort som de andre skriver: takket for gratulasjoner og gratulert tilbake/ sendt lykkeønskninger. 

Jeg vet om en som gjorde det samme. De sendte ut meldinger til alle de kunne komme på. De skrev at de skulle reise bort og gifte seg. De skulle bare ha et lite bryllup så få var invitert, men de hadde valgt en dyr variant så de håpet alle ville være med å hjelpe dem dem på denne spesielle dagen med å gi dem en pengegave.... 

Anonymkode: 10677...ca7

"Gratulerer med den store dagen, og viktigere, takk for baby-gratulasjon! Vi ønsker oss en vipps til dette nummeret øremerket oppussing av babyrommet"

Dette hadde vært fristende å svare, men jeg hadde nok vært for feig.

Anonymkode: d881e...a46

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hadde gjort som de andre skriver: takket for gratulasjoner og gratulert tilbake/ sendt lykkeønskninger. 

Jeg vet om en som gjorde det samme. De sendte ut meldinger til alle de kunne komme på. De skrev at de skulle reise bort og gifte seg. De skulle bare ha et lite bryllup så få var invitert, men de hadde valgt en dyr variant så de håpet alle ville være med å hjelpe dem dem på denne spesielle dagen med å gi dem en pengegave.... 

Anonymkode: 10677...ca7

Folk er jammen ikke snau😱

Anonymkode: dfc0a...5ee

MissSaigon skrev (4 timer siden):

Jeg hadde takket for hilsen og ønsket til lykke med dagen, og selvsagt ikke vippset en krone.

Men hva har menyen i bryllupet med denne saken å gjøre?

Eventuelt hadde jeg vippset 20 eller 30 kr, og sett om de ga beskjed om at det var vippset en null for lite ;) regner med at de ikke tror at en så liten sum er riktig. Neida, men joda...

Annonse

kulepenn skrev (14 minutter siden):

Men dere er vel invitert? Det gikk ikke helt klart frem. 

Er du ikke invitert: ingen gave

Er du invitert, uavhengig om du går i bryllup eller ikke: gi gave

Ikke invitert i bryllup står det i overskriften.

Anonymkode: e644a...38e

Uansett om man er invitert eller ei, tjukkeste slekt eller bare perfier; Dette er ikke en sms man sender. Og i tillegg være så frekk å slenge på "det er ikke derfor jeg sender melding"... Sånne folk hadde jeg kutta ut

Anonymkode: b4fda...10e

"Hehe, du er litt av en skøyer. Om du vipser meg for barselgave til lille Truls kan jeg vipse deg en liten bryllupsgave til et selskap jeg ikke er bedt i.... Eller kanskje vi bare skal droppe å gi gaver til hverandre 😂. Ha en fin dag da, så sees vi sikkert siden vi blir en del av hverandres storfamilie. Hilsen Trine"

Anonym bruker skrev (1 time siden):

"Hehe, du er litt av en skøyer. Om du vipser meg for barselgave til lille Truls kan jeg vipse deg en liten bryllupsgave til et selskap jeg ikke er bedt i.... Eller kanskje vi bare skal droppe å gi gaver til hverandre 😂. Ha en fin dag da, så sees vi sikkert siden vi blir en del av hverandres storfamilie. Hilsen Trine"

Denne var fin 😊

Anonymkode: cd91a...7e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...