Gå til innhold

Er dette mye alkohol?

Anbefalte innlegg

Vanlig helg, vi var bare hjemme foran tv på kvelden. Samboer drakk 2 halvlitere med øl fredag, og noe mer på kvelden som jeg ikke fikk med meg hva var, men sannsynligvis en vodka drink eller fler. I går drakk han to øl som er sånne bokser på litt over halvliteren. Så ser jeg at det har minket minst 2 dl på baccardi razz flasken. Mulig det var det han også drakk fredag. Han la seg 4 i natt, og han må slepes opp alltid på helg rundt 12-13.

Er dette normalt? Jeg drikker annet enn på fest ikke så vet liksom ikke. 

Anonymkode: d0126...114

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449512-er-dette-mye-alkohol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Vanlig helg, vi var bare hjemme foran tv på kvelden. Samboer drakk 2 halvlitere med øl fredag, og noe mer på kvelden som jeg ikke fikk med meg hva var, men sannsynligvis en vodka drink eller fler. I går drakk han to øl som er sånne bokser på litt over halvliteren. Så ser jeg at det har minket minst 2 dl på baccardi razz flasken. Mulig det var det han også drakk fredag. Han la seg 4 i natt, og han må slepes opp alltid på helg rundt 12-13.

Jeg synes det er mye. Håper ikke dere har barn..

Anonymkode: 7980b...afe

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg synes det er mye. Håper ikke dere har barn..

Anonymkode: 7980b...afe

Joda, og ølen og første drinken inntas når de er våkne. Det er de som alltid vekker ham for at vi skal spise felles frokost de få dagene i uka alle er hjemme samtidig. 

Å drikke to halvlitere og et par drinker hjemme en helg er ikke så galt, men om han gjør det flere ganger i uka, hver uke, så blir jo totalen ganske mye...

Her i huset ville det vært mye. Mannen min kan ta et par øl en helgekveld han også, men han drikker de glassflaskene på 0,33 og aldri sprit. Drikker heller ikke hver helg, denne helga er det ikke rørt alkohol.

Men folk er jo forskjellig.

Legg inn forbruket i den testen til Av og til.

Anonymkode: 12b61...549

Annonse

Ikke store mengder for en mann. Helt vanlig å kose seg med en øl eller to. Drinker derimot, da går varsellampene mine. Hadde en eks som var alkoholiker da, og jeg synes ikke sprit er noe man drikker utenom fest. 
Men som jeg sa, mengden er ikke avskrekkende. 
Siden du har så kontroll på dl og spriten så tenker jeg at dette er noe som er gjentakende og et problem for deg. 
Du må være voksen og ta det opp med han. Ingen vei utenom, snakk om det. 
For meg er drinker og konjakk utenom fest ikke akseptabelt. Akevitt til jul og kanskje en konjakk er ok da, jeg er på ingen måte hysterisk. En vanlig helgedag så skal ikke det skje for ofte at sprit drikkes. 

Anonymkode: b9cda...73b

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Å drikke to halvlitere og et par drinker hjemme en helg er ikke så galt, men om han gjør det flere ganger i uka, hver uke, så blir jo totalen ganske mye...

Her i huset ville det vært mye. Mannen min kan ta et par øl en helgekveld han også, men han drikker de glassflaskene på 0,33 og aldri sprit. Drikker heller ikke hver helg, denne helga er det ikke rørt alkohol.

Men folk er jo forskjellig.

Legg inn forbruket i den testen til Av og til.

Han drikker dette hver helg ja. Og noen øl i løpet av uka også. Blir nok tilsvarende i kveld også siden han begynner sent i morgen på jobb. 

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Ja, det er normalt. Det er helg, slutt å legge deg oppi hvor mye han drikker. 

Anonymkode: 036f2...9ed

Hvis dette er noe som skjer hver helg, hver kveld, alltid, så er det alt for mye.  

Det egentlige problemet er vel at en voksen mann som har barn må vekkes av barna sine i helgen.  

Jeg har ingen problemer med at folk drikker alkohol, heller ikke mye om forholdene ligger til rette for det, f.eks. om man er på hyttetur uten barn.  Men hvis jeg forstår deg rett, så bruker mannen din helgene på å drikke og å sove ut rusen.  Du bruker helgene på barn.  DET er et stort problem.  

Klarer mannen din å gå noen uker uten alkohol?  Klarer han å unngå drikking fredag kveld fordi dere skal kjøre et sted lørdag morgen?  Klarer han å unngå alkohol en helg fordi du er bortreist og han har ansvar for barn alene?  Når sto han sist opp en lørdag eller søndag og laget frokost til deg og barna?  Er han ellers arbeidsom og grei?  

Anonymkode: 1f019...937

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Hvis dette er noe som skjer hver helg, hver kveld, alltid, så er det alt for mye.  

Det egentlige problemet er vel at en voksen mann som har barn må vekkes av barna sine i helgen.  

Jeg har ingen problemer med at folk drikker alkohol, heller ikke mye om forholdene ligger til rette for det, f.eks. om man er på hyttetur uten barn.  Men hvis jeg forstår deg rett, så bruker mannen din helgene på å drikke og å sove ut rusen.  Du bruker helgene på barn.  DET er et stort problem.  

Klarer mannen din å gå noen uker uten alkohol?  Klarer han å unngå drikking fredag kveld fordi dere skal kjøre et sted lørdag morgen?  Klarer han å unngå alkohol en helg fordi du er bortreist og han har ansvar for barn alene?  Når sto han sist opp en lørdag eller søndag og laget frokost til deg og barna?  Er han ellers arbeidsom og grei?  

Anonymkode: 1f019...937

Dette er vanlig i helger og ferier ja. Og litt øl, vin og en og annen drink/cognac ut over fri dager også. 

Han klarer å ikke drikke (mye) om han må opp på noe ja. Men hvis han ikke skal på noe dagen etter så drikkes det og han sover til han blir vekket. Jeg ville helst sett at han ikke drakk når barna var våkne, men det bryr ikke han seg om. 

Jeg kan ikke huske sist han stod opp først på en helg eller feriedag, det er mange år siden.

Nei, han er hverken arbeidsom, tvert imot eller grei ellers. Men dette føler jeg liksom er litt dealbreaker. Og, et rødt flagg også om han på sikt skal ha samvær alene med barna. Da kan han jo ikke drikke så han ikke er "kjørbar". Husker når de var små, ene barnet måtte ofte på legevakt kveld/natt pga et medisinsk problem, og da måtte jeg alltid dra siden han hadde promille. 

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Dette er vanlig i helger og ferier ja. Og litt øl, vin og en og annen drink/cognac ut over fri dager også. 

Han klarer å ikke drikke (mye) om han må opp på noe ja. Men hvis han ikke skal på noe dagen etter så drikkes det og han sover til han blir vekket. Jeg ville helst sett at han ikke drakk når barna var våkne, men det bryr ikke han seg om. 

Jeg kan ikke huske sist han stod opp først på en helg eller feriedag, det er mange år siden.

Nei, han er hverken arbeidsom, tvert imot eller grei ellers. Men dette føler jeg liksom er litt dealbreaker. Og, et rødt flagg også om han på sikt skal ha samvær alene med barna. Da kan han jo ikke drikke så han ikke er "kjørbar". Husker når de var små, ene barnet måtte ofte på legevakt kveld/natt pga et medisinsk problem, og da måtte jeg alltid dra siden han hadde promille. 

Akkurat det med å være kjørbar trenger ikke være noe problem, jeg mistet lappen i 6 mnd etter en hodeskade, og da tok vi taxi. Det ordner seg liksom. Må han til legevakten med en unge så tar han taxi om han har drukket alkohol.

Men de andre tingene er jo et problem. Han følger ikke opp hverken familien eller ungene, og det ødelegger forholdet deres og samholdet i familien.

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Han er alkis og en elendig familiemann.

Anonymkode: ca0b1...26c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...