Gå til innhold

Hvordan godta at min venninne finner tilbake til sin utro ektemann?💐

Anbefalte innlegg

Kort historie.

Forholdet har vært dårlig i 2-3 år. Han har trolig vært utro i noe av denne perioden med ei dame. Min venninne har vært knust ett års tid, også før bruddet. Jeg har brukt utallige timer til samtaler sikkert fem  ganger i uken i over ett år. Forholdet hadde vart i mange år å han var hennes store kjærlighet. Han ble sammen med ny dama rett etter bruddet. For noen  siden ble han singel (hans valg) å gjett hvem som nå er på. Han angrer, flotte ord, fine handlinger osv osv. De tilbringer mer tid sammen, ligger i armene til hverandre osv.  Jeg ser hva som skjer å helt ærlig jeg liker det ikke. Han gikk rett fra min venninne til den nye, å nå fra den nye til min venninne. Jeg er så sint på han. De har flere barn sammen, så jeg forstår at dette er vanskelig. Det vrir seg innvendig å jeg har egentlig ikke noe med det. Jeg må lære meg å holde kjeft, ikke kommentere min mening osv. Hva har dere andre gjort i en lignende situasjon? Brukt ørepropper så man slipper å høre på hvor flott dette rasshølet har blitt? Telle til 1000? Droppe å ta tlf?Jeg klarer ikke fake like en utro x mann som måte søt fordi elskerinnen ikke var like fantastisk som han trodde, å han vil tilbake til det trygt han hadde. 

Anonymkode: fde18...38e

Fortsetter under...

Du har da ikke noe med å godta noe som helst. Du kan si hva du mener og be henne om å ikke bruke deg som fortrolig, men hun skal selvsagt ikke ta hensyn til dine følelser. Du skal ikke se bort fra at de får det godt sammen etter denne krisen, noen ganger må man oppleve å miste noe før man ser verdien i det man har. 

Anonymkode: 8dcff...0f5

Min venninne gjorde det samme, tok tilbake mannen som hadde vært utro en rekke ganger og behandlet henne som søppel over mange år. Hele tiden ble jeg brukt til å trøste og støtte henne.

Jeg var veldig klar på at dette var hennes valg, og at jeg ikke var interessert i å bli brukt som samtaleterapeut lengre. Hver gang hun kom inn på noe rundt mannen som var negativt brøt jeg henne av, med klar beskjed om at dette gidder jeg ikke å høre noe om. 

6 måneder etterpå fant han seg en annen....

Og hun måtte innrømme at jeg hadde rett hele tiden...

Anonymkode: 815aa...794

Hun velger for seg og du velger for deg. Si hva du tenker én gang og si også at det ikke blir noen ny runde med samtaleterapi fem ganger i uken med klager over den samme mannen som du hjelp henne ut av gjørma etter sist. 

Anonymkode: 70192...070

Annonse

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Hun får gjøre som hun vil. Men hun har mistet deg som fortrolig. 

Anonymkode: 3a8b6...1e9

Så man kan bare være noen fortrolig om de gjør som du sier? 

Anonymkode: a1b9e...c61

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Hun får gjøre som hun vil. Men hun har mistet deg som fortrolig. 

Så man kan bare være noen fortrolig om de gjør som du sier? 

Nei. Men HI kan ikke "være der" for henne 5 ganger i uken hvis det går galt igjen. Eller hun kan. Men høres ikke ut som hi ønsker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...