Anonym bruker Skrevet 31. august #1 Del Skrevet 31. august Jeg har en bror som er gift med ei meget spesiell dame. De begge kuttet meg ut for noen år siden etter at jeg sa ifra og satte ned foten ang at svigerinnen frotset i arven etter vår forelder. Jeg mente hun ikke hadde noe med arveoppgjøret og gjøre og ikke skulle gå å ta ting hun hadde lyst på. Hun har jo strengt tatt ikke noe med vår arv å gjøre. Dette falt i dårlig jord. Min bror har alltid vært sjefete, nedlatende og skal bestemme alt. At lille meg satt ned foten var aldeles ufattelig for de. Så ble det sletting av meg på sosiale medier, barnslige greier. har prøvd snakke med min bror om dette men det er håpløst. Har sendt meldinger der jeg skriver at vi må komme oss videre og er familie osv. får ikke svar. Nå har jeg ikke sett broren min på over 1 år, og heller ikke tantebarna mine. Vi bor 10 min unna i bil. det har vært ei sorg, men siste halvåret har jeg akseptert at relasjonen er ødelagt og ferdig. resten av familien synes dette er dumt, og legger skylden på meg. Hadde ikke jeg sagt i fra ang arven så hadde det aldri blitt slik osv. Så jeg må sitte med det ansvaret. Saken er jo at min bror har fått lov til å styre på i alle år, og mine foreldre har slik respekt for han at de ikke har turt å satt han på plass. et eks. Vi var til foreldrene våre på middag for mange år siden. Jeg var glad og lettet etter bestått siste eksamen og var endelig ferdig utdannet. En slitsom studietid med barn og hus og jobb. Normalt sett gratulerer man og sier det er bra jobba etc. kommentaren fra min bror var som følger.. utdanningen din betyr ingenting. Tror du du blir rik nå da? foreldrene mine sitter der og sier ikke et ord. Anonymkode: 0c2c8...91c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. august #2 Del Skrevet 31. august Om hun bruker opp din brors del av arven har ko ikke noe å si for deg. Var det selve arveoppgjør dere kranglet om. Det er uansett ikke hennes skyld hva din bror sa en gang for lenge siden. Det høres ut som du og broren din har en helt ulik oppfatning om hva som har hendt og hvem som har skyld i uenigheten. Prøv å se ting fra din brors side og forstå hvordan han tenker. Selv om du har rett så kan det løse opp i problemene om du gir uttrykk for at du forstår din brors ståsted, selv om du ikke er enig. Anonymkode: 5d153...a24 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150132151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. august #3 Del Skrevet 31. august Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Om hun bruker opp din brors del av arven har ko ikke noe å si for deg. Var det selve arveoppgjør dere kranglet om. Det er uansett ikke hennes skyld hva din bror sa en gang for lenge siden. Det høres ut som du og broren din har en helt ulik oppfatning om hva som har hendt og hvem som har skyld i uenigheten. Prøv å se ting fra din brors side og forstå hvordan han tenker. Selv om du har rett så kan det løse opp i problemene om du gir uttrykk for at du forstår din brors ståsted, selv om du ikke er enig. Anonymkode: 5d153...a24 Hva min bror gjør med sine penger er ikke mitt problem. Men da vi skulle fordele innboet forsynte hun seg grovt uten at vi søsken hadde snakket om hvem som skulle ha hva. Det var det jeg reagerte på. Hentet ting fra skuffer og skap hun ville ha. Uten at vi andre søsken hadde fått sett på det. Hun har jo strengt tatt ikke noe med innboet å gjøre. Det har heller ikke min mann og de andre partnerene av våre søsken. Anonymkode: 0c2c8...91c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150132152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. august #4 Del Skrevet 31. august Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Om hun bruker opp din brors del av arven har ko ikke noe å si for deg. Var det selve arveoppgjør dere kranglet om. Det er uansett ikke hennes skyld hva din bror sa en gang for lenge siden. Det høres ut som du og broren din har en helt ulik oppfatning om hva som har hendt og hvem som har skyld i uenigheten. Prøv å se ting fra din brors side og forstå hvordan han tenker. Selv om du har rett så kan det løse opp i problemene om du gir uttrykk for at du forstår din brors ståsted, selv om du ikke er enig. Anonymkode: 5d153...a24 Neida, hun kan ikke noe for hva han sier og har sagt tidligere. Men hun hater meg etter jeg sa fra om at det ikke var greit at hun forsynte seg med innboet, og da raknet det helt for henne. Min bror må støtte henne, så da er jeg den slemme. Vil tro han ikke får lov å ha kontakt med meg, og vil tro han får mye styr om han har det. Så han orker sikkert ikke dramaet. Anonymkode: 0c2c8...91c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150132154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. august #5 Del Skrevet 31. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har en bror som er gift med ei meget spesiell dame. De begge kuttet meg ut for noen år siden etter at jeg sa ifra og satte ned foten ang at svigerinnen frotset i arven etter vår forelder. Jeg mente hun ikke hadde noe med arveoppgjøret og gjøre og ikke skulle gå å ta ting hun hadde lyst på. Hun har jo strengt tatt ikke noe med vår arv å gjøre. Dette falt i dårlig jord. Min bror har alltid vært sjefete, nedlatende og skal bestemme alt. At lille meg satt ned foten var aldeles ufattelig for de. Så ble det sletting av meg på sosiale medier, barnslige greier. har prøvd snakke med min bror om dette men det er håpløst. Har sendt meldinger der jeg skriver at vi må komme oss videre og er familie osv. får ikke svar. Nå har jeg ikke sett broren min på over 1 år, og heller ikke tantebarna mine. Vi bor 10 min unna i bil. det har vært ei sorg, men siste halvåret har jeg akseptert at relasjonen er ødelagt og ferdig. resten av familien synes dette er dumt, og legger skylden på meg. Hadde ikke jeg sagt i fra ang arven så hadde det aldri blitt slik osv. Så jeg må sitte med det ansvaret. Saken er jo at min bror har fått lov til å styre på i alle år, og mine foreldre har slik respekt for han at de ikke har turt å satt han på plass. et eks. Vi var til foreldrene våre på middag for mange år siden. Jeg var glad og lettet etter bestått siste eksamen og var endelig ferdig utdannet. En slitsom studietid med barn og hus og jobb. Normalt sett gratulerer man og sier det er bra jobba etc. kommentaren fra min bror var som følger.. utdanningen din betyr ingenting. Tror du du blir rik nå da? foreldrene mine sitter der og sier ikke et ord. Anonymkode: 0c2c8...91c Du må bare holde deg unna disse folkene. ❤️ Du gjorde ikke noe feil. Tragisk at dine foreldre lar dette pågå. Har noen slike i familien her også. Etter mange mange år, sa jeg nok er nok. Det falt ikke i god jord. Ble et helvete. Men jeg orket ikke å bli tråkket på lenger. De kommer aldri til å forandre seg. Anonymkode: b834b...3e7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150132179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. august #6 Del Skrevet 31. august Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Du må bare holde deg unna disse folkene. ❤️ Du gjorde ikke noe feil. Tragisk at dine foreldre lar dette pågå. Har noen slike i familien her også. Etter mange mange år, sa jeg nok er nok. Det falt ikke i god jord. Ble et helvete. Men jeg orket ikke å bli tråkket på lenger. De kommer aldri til å forandre seg. Anonymkode: b834b...3e7 Min bror har nok alltid hatt vanskelig med å uttrykke seg, ikke så god på kommunikasjon. Er det noe så skal det ikke snakkes om, og de som tar opp ting «rister han på hodet» av. kan være småfrekk med andre, men tåler ikke noe i retur. Jeg er fortsatt åpen for at vi kan ha kontakt, men jeg er der at jeg har gitt opp å ta kontakt eller prøve å få til en dialog. Nå får det være opp til de. Og det føler jeg er helt ok. Det kan jeg leve med, for jeg har virkelig prøvd. Man skal ikke tråkke på andre, og spesielt ikke i en familie der alle skal støtte hverandre Anonymkode: 0c2c8...91c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150132182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. august #7 Del Skrevet 31. august Du får ikke gjort noe med at andre er usiviliserte idioter dessverre. Folk som grafser i andres arv er verste sort. Anonymkode: d51ea...4ee Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150132232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. august #8 Del Skrevet 31. august Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Du får ikke gjort noe med at andre er usiviliserte idioter dessverre. Folk som grafser i andres arv er verste sort. Anonymkode: d51ea...4ee Jeg sa fra og var irritert, kunne sikkert sagt det på en enda finere måte. Og beklaget meg tusen ganger i ettertid for at jeg sa det på den måten hun ble lei seg på. Men forklarte at det er mye affeksjons verdi samt sorg og vondt å tømme barndomshjemmet, og en trenger litt tid til å gå gjennom tingene og tenke litt over hva en ønsker og bli enig mellom oss søsken. Derfor ble jeg forbannet når svigerinne drar ut av skapende og skal ha. respektløst. Hun mente nok ikke å ta over noe, men hun tålte hvertfall ikke at jeg sa fra. så da ble det slik Anonymkode: 0c2c8...91c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150132241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. august #9 Del Skrevet 31. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg sa fra og var irritert, kunne sikkert sagt det på en enda finere måte. Og beklaget meg tusen ganger i ettertid for at jeg sa det på den måten hun ble lei seg på. Men forklarte at det er mye affeksjons verdi samt sorg og vondt å tømme barndomshjemmet, og en trenger litt tid til å gå gjennom tingene og tenke litt over hva en ønsker og bli enig mellom oss søsken. Derfor ble jeg forbannet når svigerinne drar ut av skapende og skal ha. respektløst. Hun mente nok ikke å ta over noe, men hun tålte hvertfall ikke at jeg sa fra. så da ble det slik Anonymkode: 0c2c8...91c Hun hadde jo ikke noen som helst grunn til å være tilstede når du og dine søsken skulle fordele arv etter dine foreldre! Hun skulle vært kastet ut. Anonymkode: fef2b...2ea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150132269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. september #10 Del Skrevet 1. september Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hun hadde jo ikke noen som helst grunn til å være tilstede når du og dine søsken skulle fordele arv etter dine foreldre! Hun skulle vært kastet ut. Anonymkode: fef2b...2ea Nja, vi er 4 søsken og hun var med. Ingen som kaster ut ei svigerinne. Men når hun begynte å plukke i skapene var det flere som reagerte, men ingen turte å si noe der og da. Hun bryr seg ikke om oss andre søsken, kun om broren vår. Hun forstår ikke at dette er mellom oss 4 søsken. Hun oppførte seg som at dette var mellom henne og broren min. Gikk rundt og sa: «per» er dette noe vi trenger? Denne kan vi ta. Uten en tanke på oss andre søsken. Det er noe som mangler der Anonymkode: 0c2c8...91c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150132275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. september #11 Del Skrevet 1. september Anonym bruker skrev (4 timer siden): Nja, vi er 4 søsken og hun var med. Ingen som kaster ut ei svigerinne. Men når hun begynte å plukke i skapene var det flere som reagerte, men ingen turte å si noe der og da. Hun bryr seg ikke om oss andre søsken, kun om broren vår. Hun forstår ikke at dette er mellom oss 4 søsken. Hun oppførte seg som at dette var mellom henne og broren min. Gikk rundt og sa: «per» er dette noe vi trenger? Denne kan vi ta. Uten en tanke på oss andre søsken. Det er noe som mangler der Anonymkode: 0c2c8...91c Å si til broren din hva hun liker og kunne tenke seg syns jeg ikke er rart. Det er jo ting som skal inn i deres hjem, men det kan hende det hadde vært bedre om ingen av søsknene hadde hatt med seg noen.. hvordan gjorde dere delingen egentlig? Forsynte søsknene seg bare med det de ville ha? Skrev dere Luster over hva dere var interessert i og ble enige etterpå? Lagde derre hauger og trakk lodd? Anonymkode: 5d153...a24 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150132288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. september #12 Del Skrevet 1. september Anonym bruker skrev (5 timer siden): Nja, vi er 4 søsken og hun var med. Ingen som kaster ut ei svigerinne. Men når hun begynte å plukke i skapene var det flere som reagerte, men ingen turte å si noe der og da. Hun bryr seg ikke om oss andre søsken, kun om broren vår. Hun forstår ikke at dette er mellom oss 4 søsken. Hun oppførte seg som at dette var mellom henne og broren min. Gikk rundt og sa: «per» er dette noe vi trenger? Denne kan vi ta. Uten en tanke på oss andre søsken. Det er noe som mangler der Anonymkode: 0c2c8...91c Nja? Arveoppgjør et et anliggende for arvinger, ikke for arvingers familie. Anonymkode: fef2b...2ea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150132300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. september #13 Del Skrevet 1. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Å si til broren din hva hun liker og kunne tenke seg syns jeg ikke er rart. Anonymkode: 5d153...a24 Det finnes mer elegante måter å gjøre ting på enn å grafse til seg, og spørre «trenger vi denne, Per» uten å i det hele tatt undersøke om noen andre vil ha samme tingen. Denne svigerinna er helt åpenbart ikke sivilisert nok til å i det hele tatt være til stede under et arveoppgjør. Da mannen min og hans søsken skulle gå gjennom tingene etter sine foreldre drev jeg da ikke å «prøv å få med deg stolen på soverommet, den hadde passet her!». Altså, ærlig talt. Jeg hadde INGENTING med hvordan de fordelte tingene seg i mellom. Og mannen min klarte fint å sende meg bilde og spørre «vil vi ha denne» om det var snakk om noe som kanskje skulle hjem til oss, uten at jeg hadde spesialbestilt det på mannens vegne først. Anonymkode: d51ea...4ee Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150132342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. september #14 Del Skrevet 2. september Anonym bruker skrev (På 1.9.2024 den 10.02): Det finnes mer elegante måter å gjøre ting på enn å grafse til seg, og spørre «trenger vi denne, Per» uten å i det hele tatt undersøke om noen andre vil ha samme tingen. Denne svigerinna er helt åpenbart ikke sivilisert nok til å i det hele tatt være til stede under et arveoppgjør. Da mannen min og hans søsken skulle gå gjennom tingene etter sine foreldre drev jeg da ikke å «prøv å få med deg stolen på soverommet, den hadde passet her!». Altså, ærlig talt. Jeg hadde INGENTING med hvordan de fordelte tingene seg i mellom. Og mannen min klarte fint å sende meg bilde og spørre «vil vi ha denne» om det var snakk om noe som kanskje skulle hjem til oss, uten at jeg hadde spesialbestilt det på mannens vegne først. Anonymkode: d51ea...4ee Enig! Så må man tenke på at er er emosjonelt og sorgfullt i tillegg. Jeg ønsket meg en duk som min svigerinne ikke hadde noe forhold til. Denne duken hadde min besteforelder brodert, og jeg var oppvokst med den duken, så for meg var dette en stor verdi, men for min svigerinne kanskje noe som burde kastes. Derfor bør det være søsken som fordeler dette, og ikke innblandet familie Anonymkode: 0c2c8...91c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150132856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september #15 Del Skrevet 3. september Anonym bruker skrev (På 31.8.2024 den 18.51): Du må bare holde deg unna disse folkene. ❤️ Du gjorde ikke noe feil. Tragisk at dine foreldre lar dette pågå. Har noen slike i familien her også. Etter mange mange år, sa jeg nok er nok. Det falt ikke i god jord. Ble et helvete. Men jeg orket ikke å bli tråkket på lenger. De kommer aldri til å forandre seg. Anonymkode: b834b...3e7 Stiller hundre prosent bak denne. Reparere relasjon til en som manipulerer på den måten er bortkastet tid og energi. Det blir ikke noe bedre hvis reparasjonen innebærer at du nok en gang skal krype for urimelig oppførsel. Da har du det faktisk bedre uten kontakt. At du får skylden og ansvaret her sier jo alt om hvor dysfunksjonelt det forholdet er. Den største sorgen er så klart tantebarna, man strekker seg gjerne lengre for å beholder den relasjonen. Kanskje det åpner seg en mulighet når de blir eldre. Hvordan er forholdet ditt til de andre søsknene? Anonymkode: e37e1...202 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150132879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september #16 Del Skrevet 3. september Anonym bruker skrev (2 timer siden): Stiller hundre prosent bak denne. Reparere relasjon til en som manipulerer på den måten er bortkastet tid og energi. Det blir ikke noe bedre hvis reparasjonen innebærer at du nok en gang skal krype for urimelig oppførsel. Da har du det faktisk bedre uten kontakt. At du får skylden og ansvaret her sier jo alt om hvor dysfunksjonelt det forholdet er. Den største sorgen er så klart tantebarna, man strekker seg gjerne lengre for å beholder den relasjonen. Kanskje det åpner seg en mulighet når de blir eldre. Hvordan er forholdet ditt til de andre søsknene? Anonymkode: e37e1...202 Godt forhold til andre søsken. Det er veldig vondt at jeg ikke får den relasjonen med mine tantebarn, de er barnehagebarn. Men min bror har ikke sett eller snakket med mine barn som er store siden dette. De har mistet en onkel. ingen kontakt siden vi ikke møtes, og ikke en snap eller melding eller noe Anonymkode: 0c2c8...91c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150132916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september #17 Del Skrevet 3. september Dette var trist lesing Hi 😞Hvordan mennesker kan være slemme og uten følelser, du sa ifra og nå er du slem, tragisk🫤 Vet hvordan du har det selv om det ikke helt kan sammenlignes, jeg har over 20 år blitt forskjellsbehandlet av mine foreldre, men tør ikke å si ifra for jeg er helt sikker på at det blir ett helvete, noe som din tråd beviser, så da tier jeg heller for å bevare freden. Anonymkode: 18dcc...60b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150132927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september #18 Del Skrevet 3. september Når arv skal fordeles, uansett hvor mye eller lite det er, bør "svigerbarn" og alle andre enn søsken holdes langt unna. Uansett hvor kjekke og greie de forskjellige er og hvor godt forhold man i utgangspunktet har. Arv kan få fram utrolige ting i folk, selv når det ikke dreier seg om store verdier. Også i søskenforhold kan det jo oppstå diskusjoner og noen ganger er det ett søsken som er mer "grådig" eller mer opptatt av hundre prosent "rettferdighet" enn andre, men i de fleste tilfeller kan søsken oftere forstå eller mene at det er greit at Kari får den tingen fordi de vet hvor knyttet hun var til den da hun var yngre eller har et spesielt forhold til stolen etter oldeforeldre fordi hun er den eneste som kan huske dem. Eller at Per får litt mer enn de andre enten fordi han trenger det mer eller fordi han er den som har stått på mest og tatt best vare på foreldrene / husket bilen eller hva det nå er. Jeg føler virkelig med deg, HI, og håper virkelig at broren din blir litt mindre (eh - mye mindre) tøffel en dag og at han kommer til fornuft sånn at dere kan få et bedre forhold igjen. Anonymkode: 2355e...140 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150133107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september #19 Del Skrevet 3. september Anonym bruker skrev (14 timer siden): Dette var trist lesing Hi 😞Hvordan mennesker kan være slemme og uten følelser, du sa ifra og nå er du slem, tragisk🫤 Vet hvordan du har det selv om det ikke helt kan sammenlignes, jeg har over 20 år blitt forskjellsbehandlet av mine foreldre, men tør ikke å si ifra for jeg er helt sikker på at det blir ett helvete, noe som din tråd beviser, så da tier jeg heller for å bevare freden. Anonymkode: 18dcc...60b Det er både og med det å ta det opp. Hvis jeg ikke hadde tatt det opp den gangen hadde det ikke blitt som det er nå, samtidig hadde jeg kanskje ergret meg over å ikke si fra, og det hadde skjedd andre ting som hadde ført til dette «bruddet» Det viktigste kanskje i din situasjon er at du er klar over og har oversikt over hvordan dette er, og hvordan dette føles for deg. Så kan du selv regulere og beskytte deg mot den urettferdigheten. Jeg har en far som har vært egoist, drukket litt og ikke tatt ansvar for oss barna. Vokste opp med mamma. var mye skuffet og lei meg og sint mot han da jeg var yngre. Men på et tidspunkt bare godtok jeg at han er som han er, da slapp mye av de vonde følelsene. Men det nære forholdet mellom meg og mamma fikk pappa aldri oppleve med oss. Tenker det er hans tap. Jeg har et veldig godt forhold til mine barn, og er glad jeg ikke har hans gener der. Anonymkode: 0c2c8...91c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150133108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september #20 Del Skrevet 3. september Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Når arv skal fordeles, uansett hvor mye eller lite det er, bør "svigerbarn" og alle andre enn søsken holdes langt unna. Uansett hvor kjekke og greie de forskjellige er og hvor godt forhold man i utgangspunktet har. Arv kan få fram utrolige ting i folk, selv når det ikke dreier seg om store verdier. Også i søskenforhold kan det jo oppstå diskusjoner og noen ganger er det ett søsken som er mer "grådig" eller mer opptatt av hundre prosent "rettferdighet" enn andre, men i de fleste tilfeller kan søsken oftere forstå eller mene at det er greit at Kari får den tingen fordi de vet hvor knyttet hun var til den da hun var yngre eller har et spesielt forhold til stolen etter oldeforeldre fordi hun er den eneste som kan huske dem. Eller at Per får litt mer enn de andre enten fordi han trenger det mer eller fordi han er den som har stått på mest og tatt best vare på foreldrene / husket bilen eller hva det nå er. Jeg føler virkelig med deg, HI, og håper virkelig at broren din blir litt mindre (eh - mye mindre) tøffel en dag og at han kommer til fornuft sånn at dere kan få et bedre forhold igjen. Anonymkode: 2355e...140 Det er helt riktig. Min bror og mine søsken var ikke griske, men jeg mistet all lyst til å fordele boet etter dette styret, så jeg trakk meg veldig tilbake. Fikk ikke med meg noe nesten. Jeg har alt jeg trenger, og mangler ingenting. Men alt skjedde så fort og det ble dårlig stemning og ugreit. Jeg var såret og klarte ikke se hva jeg ønsket meg. Så bestemte meg for å bare drite i det. heldigvis så satt ene foreldren min ned foten og sa at jeg også skulle ha noe av verdi, så det fikk jeg. Tingene i huset er en ting, men dårlig stemning mellom søsken var det verste. frekke kommentarer fra bror.. jeg satt med en vase i hånden, og tenkte på om det var noe jeg kom til å bruke eller bare bli stuer bort. Da kommer det en kommentar.. passer vel ikke inn hos deg denne. Dette fordi jeg er opptatt av interiør og stil. Helt unødvendig. Anonymkode: 0c2c8...91c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150133109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september #21 Del Skrevet 4. september Selvsagt er et arveoppgjør sårt og når noen forsyner seg (selv søsken) uten de andre tilstede eller godkjennelse, blir man lei seg. Bra du sa fra. Problemet her er jo ikke din svigerinne, det er din bror som ikke er snill. Og han har åpenbart overført sine holdninger til henne, eller klart å finne en som er klin lik seg. Du har det bedre uten en slik i livet ditt. Man MÅ ikke like og være venn med egen familie. Det leieste for deg oppi dette er at du får skylden for «bråket». Jeg har en søster som er litt som din bror, hun er bipolar da og i vanskelige perioder er det jeg som får det. Jeg setter da grenser, og da bryter helvete løs. Min søster er manipulativ og har i mange år klart å lure folk i familien. Det har i mange år vært en forståelse av at hun og jeg krangler om alt. Jeg krangler ikke, jeg setter grenser. Det sårer at jeg får skylda for en krangel som aldri har eksistert når faktum er at jeg har trukket meg unna og sagt jeg ikke vil. Folk har begynt å se hva som skjer nå da, i mangel på klagemur hos meg har hun gjort det samme mot andre slektninger. Poenget er, du satt grenser for deg selv, BRA! Du kan ikke gjøre noe med hvordan andre oppfatter situasjonen og hva de mener. Du må riste dette av deg, oppføre deg voksent. Du sa fra om en sår situasjon (ta ting fra dødsbo) du har strukket ut en hånd og forsøkt å rydde opp. Nå kan du ikke gjøre mer. Du har gjort alt riktig. Omgi deg med mennesker som gir deg påfyll og som verdesetter deg. Du vil aldri få dette fra din bror. Og du kan fint leve et godt liv uten han i livet ditt. Selvsagt trist, men han trekker deg ned. Anonymkode: a3436...747 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150133115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september #22 Del Skrevet 4. september Anonym bruker skrev (7 timer siden): Når arv skal fordeles, uansett hvor mye eller lite det er, bør "svigerbarn" og alle andre enn søsken holdes langt unna. Uansett hvor kjekke og greie de forskjellige er og hvor godt forhold man i utgangspunktet har. Arv kan få fram utrolige ting i folk, selv når det ikke dreier seg om store verdier. Også i søskenforhold kan det jo oppstå diskusjoner og noen ganger er det ett søsken som er mer "grådig" eller mer opptatt av hundre prosent "rettferdighet" enn andre, men i de fleste tilfeller kan søsken oftere forstå eller mene at det er greit at Kari får den tingen fordi de vet hvor knyttet hun var til den da hun var yngre eller har et spesielt forhold til stolen etter oldeforeldre fordi hun er den eneste som kan huske dem. Eller at Per får litt mer enn de andre enten fordi han trenger det mer eller fordi han er den som har stått på mest og tatt best vare på foreldrene / husket bilen eller hva det nå er. Jeg føler virkelig med deg, HI, og håper virkelig at broren din blir litt mindre (eh - mye mindre) tøffel en dag og at han kommer til fornuft sånn at dere kan få et bedre forhold igjen. Anonymkode: 2355e...140 Jeg har hørt fra andre at all arv etter mine foreldre går til barna til min bror. Det er ikke 100% sikkert, men det er det jeg har hørt. Jeg bryr meg ikke, jeg trenger ikke å få noe som helst, men min mann sier at det burde fordeles mellom min bror og meg og at når den dagen kommer så kommer han til å stille opp for meg, slik at jeg ikke blir lurt selv om jeg sier at jeg bryr meg ikke om det, at jeg bryr meg meg om mitt forhold til bror. Men har har ei kone som elsker penger. Hun er nemlig slik: «han kjører tesla, han har sikkert mye penger» eller, det har skjedd en gang at hun har sagt til oss «jeg må sjekke bil registrering nummeret deres for å se hvor mye lån på bilen dere har»…osv… Bekkager Hi at jeg blander meg i din tråd men vi har så mye som ligner.🩷 Anonymkode: 18dcc...60b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150133137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september #23 Del Skrevet 4. september Anonym bruker skrev (På 1.9.2024 den 3.07): Nja, vi er 4 søsken og hun var med. Ingen som kaster ut ei svigerinne. Men når hun begynte å plukke i skapene var det flere som reagerte, men ingen turte å si noe der og da. Hun bryr seg ikke om oss andre søsken, kun om broren vår. Hun forstår ikke at dette er mellom oss 4 søsken. Hun oppførte seg som at dette var mellom henne og broren min. Gikk rundt og sa: «per» er dette noe vi trenger? Denne kan vi ta. Uten en tanke på oss andre søsken. Det er noe som mangler der Anonymkode: 0c2c8...91c ALLE kaster ut ei svigerinne i den sammenhengen. Anonymkode: 0ae25...6a4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150133156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september #24 Del Skrevet 4. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har hørt fra andre at all arv etter mine foreldre går til barna til min bror. Det er ikke 100% sikkert, men det er det jeg har hørt. Jeg bryr meg ikke, jeg trenger ikke å få noe som helst, men min mann sier at det burde fordeles mellom min bror og meg og at når den dagen kommer så kommer han til å stille opp for meg, slik at jeg ikke blir lurt selv om jeg sier at jeg bryr meg ikke om det, at jeg bryr meg meg om mitt forhold til bror. Men har har ei kone som elsker penger. Hun er nemlig slik: «han kjører tesla, han har sikkert mye penger» eller, det har skjedd en gang at hun har sagt til oss «jeg må sjekke bil registrering nummeret deres for å se hvor mye lån på bilen dere har»…osv… Bekkager Hi at jeg blander meg i din tråd men vi har så mye som ligner.🩷 Anonymkode: 18dcc...60b De har ikke lov til å kutte deg ut, du får uansett pliktdelsarv. Anonymkode: 0ae25...6a4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150133157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september #25 Del Skrevet 4. september Anonym bruker skrev (6 timer siden): De har ikke lov til å kutte deg ut, du får uansett pliktdelsarv. Anonymkode: 0ae25...6a4 Kuttet ut relasjonen ikke arven Anonymkode: 0c2c8...91c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449499-konflikt-med-bror/#findComment-150133282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå