Gå til innhold

Og husmorprisen går til.... ikke meg!

Anbefalte innlegg

Hvor dum kan et menneske være? Hadde hvite klær som var gule etter solkrem. La de i en bøtte med klorvann ca 30 min, før jeg satte de til vask. 

Prøvde jeg på ETT plagg først? Nei...

Ble det krise? Ja...

Alle gule flekker er nå rosa i stedet. Hva skjedde?

Og en annen ting, alle skryter av "the pink stuff". Kjøpte en beregnet på tekstiler, men de hvite skoene mine blir ikke en brøkdel hvitere. 

Hvorfor klarer jeg ingenting? Hva gjør DU, som FUNGERER? Takk for tips❤️

Anonymkode: 2223b...f44

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Solkrem er fryktelig vanskelig å fjerne. Husker jeg googlet det en gang  og toppresultatet var "Unngå å få solkremflekker på klærne". Jeg har ikke noe tips, men du er ikke alene.

Anonymkode: 76ad4...0ad

Å, kanskje det er derfor 🤔 klærne er jo ellers kritthvite etter kloring 😅

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vet ikke om det funker på solkrem, men jeg synes PåStell sitronsåpe fungerer bra på sminke, gulning etter svette / Deodorant osv. 

Kjøpes på apotek, husfliden og sikker flere steder. 

Anonymkode: b5002...2b7

Takk for tips 🙂

Tar zalo på flekkene og bruker blenda til vask og flekkene forsvinner. Joggesko blir tatt i maskinen på 40 grader. Fungerer det og. Har jeg en flekk som setter seg, er det fordi jeg ikke tok det med en gang. Pink stuff har jeg ikke hørt om en gang. Det at zalo brukes til flekker er veldig innarbeidet her i landet og bytter ikke det ut med noe annet når det fungerer.

prekæs skrev (58 minutter siden):

Tar zalo på flekkene og bruker blenda til vask og flekkene forsvinner. Joggesko blir tatt i maskinen på 40 grader. Fungerer det og. Har jeg en flekk som setter seg, er det fordi jeg ikke tok det med en gang. Pink stuff har jeg ikke hørt om en gang. Det at zalo brukes til flekker er veldig innarbeidet her i landet og bytter ikke det ut med noe annet når det fungerer.

Men det er forskjell på en ketchup-flekk og dette gule fra solkrem. Kan ikke ta det med én gang fordi frunne til at t-skjortene blir gule er jo fordi de smører seg, tar på klær, og så blir det solkrem på tøyet. Kan ikke tro at zalo bleker t-skjortene igjen 😕

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Bare å skylle godt og klore en gang  til, eller spraye med vanish og legge i bløt. Vaske det noen ganger så går det rosa bort. Er en kjemisk reaksjon med solkremen og ikke farge i tøyet.

Anonymkode: f2d4f...75a

Uff, jeg som kastet dem i søpla. Prøvde å kjøre dem i maskinen, men de var like rosa-flekkete. 

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Trodde alle visste at det ble rosa

Anonymkode: e08ef...645

Utrolig mye kvinnekunnskap som er gått i glemmeboken fordi mange ikke bryr seg om kunsten å være kvinne mer.

Anonymkode: f482e...6fe

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Utrolig mye kvinnekunnskap som er gått i glemmeboken fordi mange ikke bryr seg om kunsten å være kvinne mer.

Kan du forklare meg sammenhengen med flekker på klær og kvinnelighet? 

Anonymkode: dbce3...1dd

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Husmorkunnskap mener du kanskje? 

Mulig du ikke fikk med deg at kvinner i dag har litt mer å henge i enn kun å være husmor.. 

Anonymkode: df1cc...3c5

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nå er det nå en gang slik at mannen har like mye ansvar i huset som kvinnen så å skylde på kvinner er meningsløst. Du får heller si at befolkningen har mistet en del kunnskap på veien da ting ofte blir gjort på annet vis enn for 40 år siden.

Anonymkode: b6ef5...ba0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...