Gå til innhold

Hund med inn på cafe?!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvilke land i Europa refererer du til at dette er vanlig?

Jeg har aldri sett det i utlandet.

Anonymkode: 13050...b81

Frankrike, Italia, Kroatia, Spania, Korsikaer iallfall alle land hvir du kan ha med hund overalt.

Anonymkode: e2827...fd1

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Æsj 

Anonymkode: efd51...037

Hvorfor er det æsj at en hund ligger u der bordet og slapper av på restaurant. Skoene dine som ligger på samme sted som hundene er antagelig mye mer møkkete en hunden.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

I mitt bakeri er det ikke lov med hund inne. Men det er uendelig mange som «skal bare». En gang måtte jeg kaste varer fordi en hund hoppet opp på benken med forlabbene og ville stjele bakst og med det rev ned varer på gulvet. En annen gang måtte jeg kaste varer fordi en våt hund ristet av seg vannet ved disken. Det kostet meg mye penger begge ganger, og også mange kunder. Først fordi varene ble svinn, men også fordi varene ikke kunne selges. Og så hadde jeg med det mindre utvalg. Og de fikk begge beskjed om å ta hunden ut før de fikk kjøpe noe. Eller hun som kom inn med hund etter stengetid. Jeg sier «jeg har akkurat vasket, så ikke ta hunden med inn nå», og svaret er «den er nybadet da….» mens hun så dumt på meg. Jeg viste henne alle hårene på gulvet, hun trakk på skuldrene og sa at sånn skjer jo over alt.

Ingen av disse var villig til å erstatte noe. De to første genererte kasting av varer for 1000kr eller mer. Det var liksom min feil når jeg hadde varene fremme sånn…

De fleste tar ikke med hund inn altså. Men de som gjør det er de som ikke tar ansvar

Anonymkode: b3879...91f

Bra at varene egentlig nesten ikke er verdt noe

Anonymkode: dd4e1...4e5

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Hva f*** har det å si?
Så lenge man ikke har lov til å ha med hund inn der skal man selvfølgelig ikke ta med seg hunden sin inn det, og selvfølgelig skal hundeeieren som tok med hunden sin inn likevel erstatte varene.

Anonymkode: ba731...3d3

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Idioter fins det over alt, både med og uten hund.
Jeg er helt enig med deg, dersom det står at man ikke får ta med seg hund inn så skal man heller ikke gjøre det, ferdig snakket, og ja, selvfølgelig skal eieren av hunden erstatte det hunden ødelegger for deg.

Men det er ikke det som diskuteres her.
Enkelte steder er det lov å ha med seg hund inn, og da må man faktisk få lov til å ha med seg hunden sin inn uten at andre klager på det, og vel, de som ikke liker det kan heller dra å besøke deg.

Hva er det som diskuteres her da? For det står i HI «Det som er litt løye er når det står skilt eller klister ingen hund adgang men de som jobber der bryr seg ikke». Altså var det ikke tillatt med hun der HI var heller. Og eier brød seg ikke. Og de ansatte turte ikke si fra…

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Hva? 1000kr er en god del i omsetning på et lite sted. Sånn ca 1/5 av dagsinntekten på bakevarer. Og når det blir ødelagt, så har jeg tapt beløpet for ingrediensene, tapt salget av varene og tapt penger jeg må bruke på nye ingredienser. Selv om varene kunne selges for 1000kr, så er taper større enn det. Sånn hvis man kan noe om å drive et utsalgssted

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hva er det som diskuteres her da? For det står i HI «Det som er litt løye er når det står skilt eller klister ingen hund adgang men de som jobber der bryr seg ikke». Altså var det ikke tillatt med hun der HI var heller. Og eier brød seg ikke. Og de ansatte turte ikke si fra…

Er fullstendig enig i at dersom det ikke var lov å ha med seg hund inn det er den hundeeieren idiot.
Men syns også det er helt feil å kalle alle hundeeiere for idioter siden noen er det.
Har også sagt i andre innlegg i denne tråden at det er helt innenfor å si i fra dersom det ikke er lov å ha med seg hund inn, men det er faktisk eier som bestemmer om hund skal være tillatt eller ikke. Jeg fikk mer inntrykk av at det var de på jobb, og ikke eier som ikke brydde seg, i så fall bør man sende beskjed ti eier. Er det derimot eier som ikke bryr seg så er det faktisk ikke annet man kan gjøre enn å finne et annet sted neste gang.

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Er fullstendig enig i at dersom det ikke var lov å ha med seg hund inn det er den hundeeieren idiot.
Men syns også det er helt feil å kalle alle hundeeiere for idioter siden noen er det.
Har også sagt i andre innlegg i denne tråden at det er helt innenfor å si i fra dersom det ikke er lov å ha med seg hund inn, men det er faktisk eier som bestemmer om hund skal være tillatt eller ikke. Jeg fikk mer inntrykk av at det var de på jobb, og ikke eier som ikke brydde seg, i så fall bør man sende beskjed ti eier. Er det derimot eier som ikke bryr seg så er det faktisk ikke annet man kan gjøre enn å finne et annet sted neste gang.

Det var begge som ikke brydde seg om det. Men det stod en lapp om at det ikke var lov. Det kan være at betjeningen ikke turer si i fra også. De som trosser slike skilt er som regel vanskelige å snakke til. Hva andre kafeer gjør er så klart opp til dem, men i denne tråden står det at hundeeier trosset forbudet og at betjeningen ikke sa ifra. Det var det jeg diskuterte. Ikke alle andre eiere. Jeg har også forbud hos meg, som noen ikke bryr seg om. Og de aller fleste følger forbudet mitt. Problemet er at de som ikke gjør det, de er ikke hyggelige folk. Med eller uten hund.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Frankrike, Italia, Kroatia, Spania, Korsikaer iallfall alle land hvir du kan ha med hund overalt.

Korsika er ikke et land. Det er en fransk øy. 

Anonymkode: 063c4...09a

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hva? 1000kr er en god del i omsetning på et lite sted. Sånn ca 1/5 av dagsinntekten på bakevarer. Og når det blir ødelagt, så har jeg tapt beløpet for ingrediensene, tapt salget av varene og tapt penger jeg må bruke på nye ingredienser. Selv om varene kunne selges for 1000kr, så er taper større enn det. Sånn hvis man kan noe om å drive et utsalgssted

Hvis du kunne solgt det for 1000 kr så var vel de reelle kostnadene sikkert under 100 kr.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du kunne solgt det for 1000 kr så var vel de reelle kostnadene sikkert under 100 kr.

Hva har det å si? Inntekten er tapt, hunden skulle ikke være der uansett hva kostnaden var. Det er ikke så vanskelig å skjønne.  

Anonymkode: 1a1ad...02e

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Hvilke land i Europa refererer du til at dette er vanlig?

Jeg har aldri sett det i utlandet.

Anonymkode: 13050...b81

Tyskland, Frankrike, Spania blant andre. 

Anonymkode: a6250...f22

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og tapet er 1000 kr. Man produserer jo for å tjene penger. Man skal betale husleie, strøm, forsikring, ev lønn til ansatte, råvarer osv. 

Hva er egentlig poenget ditt? At det er greit at andre ødelegger varene dine?

Anonymkode: 30b91...990

Anonym bruker skrev (1 time siden):

De er nok mer enn det. Kostnader utgjør ca 70%. Og så kommer de kostnadene man bruker på å kjøpe inn nytt i tillegg. Jeg skjønner at det er et vanskelig regnestykke, men de færreste som driver butikk har kostnader på 10%. 

Anonym bruker skrev (På 31.8.2024 den 18.50):

I mitt bakeri er det ikke lov med hund inne. Men det er uendelig mange som «skal bare». En gang måtte jeg kaste varer fordi en hund hoppet opp på benken med forlabbene og ville stjele bakst og med det rev ned varer på gulvet. En annen gang måtte jeg kaste varer fordi en våt hund ristet av seg vannet ved disken. Det kostet meg mye penger begge ganger, og også mange kunder. Først fordi varene ble svinn, men også fordi varene ikke kunne selges. Og så hadde jeg med det mindre utvalg. Og de fikk begge beskjed om å ta hunden ut før de fikk kjøpe noe. Eller hun som kom inn med hund etter stengetid. Jeg sier «jeg har akkurat vasket, så ikke ta hunden med inn nå», og svaret er «den er nybadet da….» mens hun så dumt på meg. Jeg viste henne alle hårene på gulvet, hun trakk på skuldrene og sa at sånn skjer jo over alt.

Ingen av disse var villig til å erstatte noe. De to første genererte kasting av varer for 1000kr eller mer. Det var liksom min feil når jeg hadde varene fremme sånn…

De fleste tar ikke med hund inn altså. Men de som gjør det er de som ikke tar ansvar

Nettopp! Det er sånn hundeeiere er for dumme til å skjønne. 

Anonymkode: b2404...27d

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nettopp! Det er sånn hundeeiere er for dumme til å skjønne. 

Anonymkode: b2404...27d

Det at noen hundeeiere er idioter betyr ikke at alle er det.

Nei, man tar ikke med seg hunden sin inn der hvor det ikke er lov, og ja, dersom hunden gjør skade, som for eksempel av den typen som beskrives i innlegget du siterer er det rett og rimelig at hundeeier erstatter tapet.

Og når det er sagt, jeg har hund selv.

Anonym bruker skrev (På 31.8.2024 den 12.08):

Dere som er allergisk mot alt av dyr dere kan faktisk ikke benytte dere av offentlige tilbud. Hold dere hjemme. Ingen synes dere er noe hyggelige. Folk som ikke liker dyr er verdiløse, faktisk mindre verdt enn den hunden dere hater. 

Anonymkode: 115b5...bb1

Hvis de med allergi skal holde seg hjemme, så foreslår jeg at du også gjør det. For du tar virkelig førsteplassen i å være ufordragelig!!

Anonymkode: 52d7e...8e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...