Gå til innhold

Hund med inn på cafe?!

Anbefalte innlegg

Satt i går med min venninne på starbucks og plutselig kommer det en litt spesiell dame inn med liten/middels hund i armene. Og bestiller mens hun holder hunden i armen og lar hunden sitte opp i sofaen😅

Synes det var litt rart at ingen ansatte sa noe. Hadde vert noe annet synes jeg om det var snakk om sitteplass ute men dette var inne. Tenker på hva er det med slike eiere som tror det er greit å drasse med seg en bikkje inn på cafe. Det som er litt løye er når det står skilt eller klister ingen hund adgang men de som jobber der bryr seg ikke. 

Anonymkode: efd51...037

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449488-hund-med-inn-p%C3%A5-cafe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sagt det før og sier det igjen. Hundeeiere skjønner det ikke, de har skylapper, de er litt korte rett og slett. De har dem i sofa, sengen og overalt🤢 Ja, veldig rart at en ansatt sa ifra, når det åpenbart ikke er lov. Men jeg som gjest hadde sagt ifra. 

Anonymkode: b2404...27d

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har sagt det før og sier det igjen. Hundeeiere skjønner det ikke, de har skylapper, de er litt korte rett og slett. De har dem i sofa, sengen og overalt🤢 Ja, veldig rart at en ansatt sa ifra, når det åpenbart ikke er lov. Men jeg som gjest hadde sagt ifra. 

Jeg ville sagt fra men da hadde sikkert jeg blitt sett som den fæle🥲 uansett om det er mot deres lov, en førerhund er noe annet men dette var en slags veske bikkje.

Anonymkode: efd51...037

Allergi eller ikke. Hunder på cafe eller andre spisesteder er en uting. Hundehår og sikkel. Æsj! 

Hadde det vært en førerhund hadde jeg absolutt godtatt det fordi nytteverdien for eier er større enn mitt ubehag. Utover det ville jeg nok ikke besøkt den cafeen flere ganger når de tillater hunder i sofa og nærmest oppå bordet der man skal spise

Anonymkode: fa5c4...95a

Annonse

Sånn går det når du ansetter unge mennesker som i grunn kun tenker på hva de skal bli senere i livet. 

De fleste hundeeiere er ikke av den typen her, heldigvis. Førerhund er selvfølgelig, men de har nok neppe eier under armen 😅

Anonymkode: cd8ee...ed0

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Er hundeeiere slik, altså? Alle? Jeg har hund som ikke får være i møbler eller senger, er jeg også kort? 

Var i Oslo i sommer og var overrasket over hvor ofte hunder var med på kafé og bar. Ikke et miljø jeg ville tatt hunden min med, men bor man midt i Oslo så er vel hundene vant med det. Å lage en stor sak av at andre tar med hundene sine rundt om skjønner jeg ikke at noen gidder. Hvor mye kan det plage folk som ikke er allergisk, egentlig?

Anonymkode: 30b91...990

Nå er det opp til hvert enkelt sted om det er lov med hund eller ikke, mao det finnes ingen lovhjemmel som gir ett forbud. Butikker, cafe, resturanter mm er i privat eie, og eier kan bestemme om det skal være lov eller ikke. Min tante driver en cafe hvor det er lov å ha med hunder inn. De fleste kunder synes det er hyggelig, men noen klager på at det er lov. Min tantes respons til de som klager er at på hennes sted er hunder velkomne, og hvis det ikke passer vedkommende må vedkommende finne seg ett annet sted. 

Anonymkode: 42d25...e19

Annonse

Dere som er allergisk mot alt av dyr dere kan faktisk ikke benytte dere av offentlige tilbud. Hold dere hjemme. Ingen synes dere er noe hyggelige. Folk som ikke liker dyr er verdiløse, faktisk mindre verdt enn den hunden dere hater. 

Anonymkode: 115b5...bb1

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Dere som er allergisk mot alt av dyr dere kan faktisk ikke benytte dere av offentlige tilbud. Hold dere hjemme. Ingen synes dere er noe hyggelige. Folk som ikke liker dyr er verdiløse, faktisk mindre verdt enn den hunden dere hater. 

Er det sammenheng mellom det å gå på cafe uten hunder og det å ikke like dyr? 

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Nå ble det en menneskerettighet å ha hund? 

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Nå ble det en menneskerettighet å ha hund? 

Når ble det en menneskerett å ferdes i områder uten dyr? 
Menersker som ikke liker dyr er mennesker uten verdi. De er også smålige, lite tolerante, rasistiske og som jeg sa uten verdi i dagens samfunn. Man kan måle menneskers verdi ut fra hva de tolererer. Og når man ser på hund, katt what ever som noe som ikke skal synes så tenker jeg verden klarer seg uten slike mennesker. De gjør aldri noen forskjell uansett. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Menersker som ikke liker dyr er mennesker uten verdi. De er også smålige, lite tolerante, rasistiske og som jeg sa uten verdi i dagens samfunn. Man kan måle menneskers verdi ut fra hva de tolererer. Og når man ser på hund, katt what ever som noe som ikke skal synes så tenker jeg verden klarer seg uten slike mennesker. De gjør aldri noen forskjell uansett. 

Ut ifra dette dumme innlegget velger jeg å ikke diskutere med deg. Liker ikke å diskutere med dumme mennesker. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ut ifra dette dumme innlegget velger jeg å ikke diskutere med deg. Liker ikke å diskutere med dumme mennesker. 

Så hvorfor svarer du da?? Hvis du ikke vil diskutere så svarer du ikke? Kan lure på hvem som er dum. Etter hundehatere kommer dumme mennesker, og du krysser av i begge bokser nå. I en brennende bygning hadde jeg reddet ut alle hunder før du ble vurdert. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ja, empati og forståelse for andre er viktig i verden. Det å se og forstå at andre har andre utfordringer og at verden er annerledes for andre enn en selv er viktig og det er langt fra alle som mestrer dette :)

Anonymkode: a6ebe...149

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Hva med meg som liker hund og hest, men ikke katt og gnagere? Får jeg leve? Litt på nåde, kanskje

Anonymkode: 30b91...990

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Håper du er ironisk. Hunder har ingenting på kafe å gjøre, ei heller katter, øgler, hamstere eller fugler. Dessuten er det en vesentlig forskjell på å være allergisk og å ikke like dyr. 

Anonymkode: f27db...92c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...