Gå til innhold

Godteri og vekttap

Anbefalte innlegg

Jeg spiser mye godteri. 3-4 hele poser chips I uka, pluss mye sjokolade og smågodt. Prøver holde meg til helg, men der er jo 3 dager...

Om jeg greier kutte ned til chips og litt godteri kun lørdag, og evt grønnsaker med rømme dip fredag, vil jeg sa gå ned i vekt? Kun basert på mindre kalorier inn?

Anonymkode: e82bc...cc8

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449476-godteri-og-vekttap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Jeg spiser mye godteri. 3-4 hele poser chips I uka, pluss mye sjokolade og smågodt. Prøver holde meg til helg, men der er jo 3 dager...

Om jeg greier kutte ned til chips og litt godteri kun lørdag, og evt grønnsaker med rømme dip fredag, vil jeg sa gå ned i vekt? Kun basert på mindre kalorier inn?

Det avhenger av om det er nok til å ligge i kaloriunderskudd eller ikke. Det er umulig å svare på ut fra den informasjonen der. 

Anonymkode: 44104...70e

Kommer helt an på om drt forårsaker kalirounderskudd eller ei. Går du opp slik du spiser nå? Hvis du gjør det, kan kuttet for eks kun stoppe vektoppgang og være på vedlikehold. 
når det er sagt, så bør du virkelig se på kostholdet ditt uansett. Det er ekstreme mengder usunn mat i uken, stappfulle av mettet fett, sukker og kalorier. Kan ikke skjønne at et voksen menneske spiser dette i løpet av en uke. 

Anonymkode: fd8a6...160

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Kommer helt an på om drt forårsaker kalirounderskudd eller ei. Går du opp slik du spiser nå? Hvis du gjør det, kan kuttet for eks kun stoppe vektoppgang og være på vedlikehold. 
når det er sagt, så bør du virkelig se på kostholdet ditt uansett. Det er ekstreme mengder usunn mat i uken, stappfulle av mettet fett, sukker og kalorier. Kan ikke skjønne at et voksen menneske spiser dette i løpet av en uke. 

Anonymkode: fd8a6...160

Jeg går sakte opp ja slik det er nå. 

Ja, jeg vet og det er jo det jeg skal prøve på nå. Har bare måtte hatt det slik en periode pga "den perfekte stormen" med masse tragiske greier privat som kom på en gang og jeg har vært helt ute. Eneste som hjalp meg gjennom dette var den kosen/trøsten det ga å spise dette. 

Men, nå er jeg på vei opp av gjørma og til et bedre sted, og tenkte å begynne her. Jeg er fortsatt ikke i stand til å trene pga helseutfordringer. 

Bare kutt sukkeret. Det er hardt den første uka, men så blir det bedre :)

Helse, Mat | Eksperter bekymret: Så lite godteri skal til for at det blir et problem (lierposten.no)

Sukker er som heroin, du blir bare hekta. Jeg snakker av erfaring. OG jeg sprekker, så er ingen moralpreken dette altså :) Tar jeg en bit må jeg ha mer. Og mer. Og mer....

Anonymkode: ff813...722

Jeg har gått med 15 kg ved å følge to regler.

1. Spise 3 ganger i døgnet, ingen småspising mellom måltidene 

2. Aldri spise karbohydrater alene. Fiber, proteiner og sunt fett i alle måltider. 

Ikke noe nei-mat. Men skal jeg ha en sjokolade, eller potetgull, blir det som dessert etter et av de tre måltidene.

Når småspisingen ble borte ble jo kaloriinntaket mye mindre. Og når jeg ikke kunne småspise snacks i hytt og pine spiste jeg mye mindre.

Anonymkode: c703c...37b

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Bare kutt sukkeret. Det er hardt den første uka, men så blir det bedre :)

Helse, Mat | Eksperter bekymret: Så lite godteri skal til for at det blir et problem (lierposten.no)

Sukker er som heroin, du blir bare hekta. Jeg snakker av erfaring. OG jeg sprekker, så er ingen moralpreken dette altså :) Tar jeg en bit må jeg ha mer. Og mer. Og mer....

Teller karbohydrater i chips inn der? Jrg kan fint greie meg uten smågodt og sjokolade, det er det salte sprøe godteriet jeg er mest hekta på. Men når jrg førstes har hivd innpå av det blir det gjerne noe søtt oppå. 

Ja, jeg vil tro du vil gå ned. Du vil ikke gå ned dersom du kompenserer med å spise tilsvarende mye mer av sunn mat, men i praksis skal det mye til å gjøre det. Godteri og chips er veldig kaloritett, så det tilsvarer mye i vanlig mat.

Anonymkode: 8a274...691

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Teller karbohydrater i chips inn der? Jrg kan fint greie meg uten smågodt og sjokolade, det er det salte sprøe godteriet jeg er mest hekta på. Men når jrg førstes har hivd innpå av det blir det gjerne noe søtt oppå. 

Det er jo ikke bare karbohydrater i chips, men ekstremt mye fett, som inneholder mye kalorier. 

Anonymkode: 4d48b...090

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det er jo ikke bare karbohydrater i chips, men ekstremt mye fett, som inneholder mye kalorier. 

Anonymkode: 4d48b...090

Ja, det skjønner jeg jo. Jeg bare kjenner mer på avhengighet til chips ikke sukker som ble nevnt. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg personlig klarer å gå ned selv om jeg spiser smågodt (i små mengder) men potetgullet gjør det umulig 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...