LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. august #26 Del Skrevet 30. august Å tilrettelegge for at barna skal få ta den utdanningen de ønsker er da virkelig ikke å «sy puter under armene på dem». Det er å være oppegående, deltakende foreldre. Hva andre måtte mene om det, tenker jeg du godt kan drite langt i. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449470-tilrettelegge-for-at-barn-kan-f%C3%A5-den-utdanningen-de-%C3%B8nsker-seg/page/2/#findComment-150131800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. august #27 Del Skrevet 30. august Ikke bry deg om hva andre sier og mener.. at han «bør» ta studiespes er bare idiotisk å si av andre. Han følger sine drømmer og interesser. Utdanningen begynner nå, og han kan bygge seg opp og endre utdannelse senere eller bygge på om han ønsker det. Ingen andre kan singback andre skal studere eller utdanne seg til. jeg sto også opp tidlig i et helt år, og kjørte sønnen min på bussen til kl 6. han pendlet til en skole 1,5 time unna. Mange som pendlet. Folk var også slik: «han kan jo bo på hybel, han bør sykle til bussen selv osv. folk har så utrolig mye meninger om at ungdommen skal slite og ha det tyngst mulig, og hvertfall ikke få det en selv ikke hadde. Jeg sto opp tidlig med glede for å bidra til at han fikk oppfylt målet sitt. Det var snakk om 1 år. Etter dette fikk han tidenes lærlingplass og er ferdig fagarbeider til våren. Det var et hardt år, da jeg selv ikke begynte på jobb før 8 og var ferdig 16. så måtte jeg ut igjen å hente han på bussen kl 17. pluss andre barn fra før. Alt går når man er innstilt og det er for en periode for å hjelpe barna. Enkelte tenker at det er kun master og universitet som betyr noe. Men min sønn vil tjene 600.000 i året og være ferdig utdannet som 19 åring uten studielån. Han får gjør det han liker aller best. Jeg har høyere utdannelse og tjener mindre enn det han gjør når han er ferdig. Anonymkode: c7416...7e3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449470-tilrettelegge-for-at-barn-kan-f%C3%A5-den-utdanningen-de-%C3%B8nsker-seg/page/2/#findComment-150131850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå