Gå til innhold

Jeg har en dyr bil.

Anbefalte innlegg

Hehe, kjenner til det. Ungen min har egen bil, men ønsker å låne min fordi den er jo gratis å bruke. (For henne, ikke meg) Hun får låne den, men ikke mannens Tesla. Det syns hun er ekstremt urettferdig og teit, men det får hun bare synes. Jeg kjøper ikke bil for at ungene mine skal bruke de. Jeg har sett hvordan hun kjører, det er ikke sjans i havet at hun får kjøre Tesla alene

Anonymkode: 84a0a...866

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Hehe, kjenner til det. Ungen min har egen bil, men ønsker å låne min fordi den er jo gratis å bruke. (For henne, ikke meg) Hun får låne den, men ikke mannens Tesla. Det syns hun er ekstremt urettferdig og teit, men det får hun bare synes. Jeg kjøper ikke bil for at ungene mine skal bruke de. Jeg har sett hvordan hun kjører, det er ikke sjans i havet at hun får kjøre Tesla alene

Det er jo ganske rart at både du, hi og andre er så bekymret for bilen, men at ungdommen tydeligvis er utrygg på veien, det holder dere ikke våkne om natta? Jeg vil heller at ungdommene skal kjøre vår trygge bil enn en billig, gammel og utrygg bil. Det er en ting som kan erstattes, mens barna våre sitt liv og helse er uerstattelig. 

MissSaigon skrev (10 minutter siden):

Det er jo ganske rart at både du, hi og andre er så bekymret for bilen, men at ungdommen tydeligvis er utrygg på veien, det holder dere ikke våkne om natta? Jeg vil heller at ungdommene skal kjøre vår trygge bil enn en billig, gammel og utrygg bil. Det er en ting som kan erstattes, mens barna våre sitt liv og helse er uerstattelig. 

Han har egen bil. En helt grei bil. 

Anonymkode: 25bf1...275

MissSaigon skrev (1 time siden):

Hvem sier at hun har en billig, gammel og utrygg bil? Hun har en flott, trygg bil hun, men det koster henne jo drivstoff å bruke den. Bruker hun min er det jo ingen kostnad. Og Teslaen vil hun bare kjøre fordi den går fra 0 til 100 på nullkommasvisj. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvem sier at hun har en billig, gammel og utrygg bil? Hun har en flott, trygg bil hun, men det koster henne jo drivstoff å bruke den. Bruker hun min er det jo ingen kostnad. Og Teslaen vil hun bare kjøre fordi den går fra 0 til 100 på nullkommasvisj. 

Ikke er jeg bekymra for bilen min heller, det er jo derfor hun får låne den. Men kun fordi det er gratis syns jeg er en dårlig grunn. Bilene våre er forsikra, men nå er hun gammel nok til å ha sin egen og kostnadene det medfører. 

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hæ? Skal ungdommen få kjøre i stykker bilen så snart de runder 18 mener du? Det å være uten bil i flere dager gjør ingenting? Jobben har sikkert forståelse for det? Det dreier seg om å kunne kjøre rundt en rekke plasser. Den er jo til nytte for alle når alle blir kjørt i den.

Anonymkode: 52f36...767

Hvis du har valgt å bare ha en dyr bil og at det er fordi bilen er dyr ungdommen ikke får bruke den, er det egoistisk osv. Du kunne byttet til en bil det ikke var så farlig med eller du kunne byttet til to billige biler slik at det var mulig for ungdommen også å kjøre.

Anonymkode: c6061...41d

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja. Jeg trenger bilen i dag. Jeg trengte den ikke i natt. Hvis den blir skadet så har jeg ikke bil selv i noen dager. 

Barnet har egen bil! Men ønsker å bruke min pga den er kulere

Anonymkode: 25bf1...275

Da faller jo også argumentet om at du trenger bilen, og det blir et problem hvis den blir skadet, bort. Du kunne jo da eventuelt kjøre barnets bil. 

Det er egoistisk, men i den situasjonen synes jeg egoismen er ganske grei.

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvis du har valgt å bare ha en dyr bil og at det er fordi bilen er dyr ungdommen ikke får bruke den, er det egoistisk osv. Du kunne byttet til en bil det ikke var så farlig med eller du kunne byttet til to billige biler slik at det var mulig for ungdommen også å kjøre.

Ungen har jo egen bil. Hvorfor skal man låne foreldrene sine fordi de er kulere?

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Ikke er jeg bekymra for bilen min heller, det er jo derfor hun får låne den. Men kun fordi det er gratis syns jeg er en dårlig grunn. Bilene våre er forsikra, men nå er hun gammel nok til å ha sin egen og kostnadene det medfører. 

Du skrev at hun ikke fikk låne Teslaen pga måten hun kjører på...

MissSaigon skrev (Akkurat nå):

Du skrev at hun ikke fikk låne Teslaen pga måten hun kjører på...

Ja, fordi Teslaen er langt sprekere og går mye fortere enn det hun har bruk for. Hun har bare hatt lappen i ett år, og kjører ganske (det jeg vil kalle) aggressivt. Da få en bil med så mange HK er helt uaktuelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...