Gucci_Helene Skrevet 29. august 2024 #26 Skrevet 29. august 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvis hun ser ut som et femøres ludder vil hun også bli behandlet som det. Anonymkode: a3d5e...ac3 For en tullete ting å si!!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2024 #27 Skrevet 29. august 2024 Gucci_Helene skrev (3 minutter siden): For en tullete ting å si!! Hvorfor? Du får det du ber om. Ergo må du vite hva du ber om. Anonymkode: a3d5e...ac3
Gucci_Helene Skrevet 29. august 2024 #28 Skrevet 29. august 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor? Du får det du ber om. Ergo må du vite hva du ber om. Anonymkode: a3d5e...ac3 Jenter og kvinner skal da kunne få kle seg som de vil uten at de skal behandles som det du skrev?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2024 #29 Skrevet 29. august 2024 Gucci_Helene skrev (15 minutter siden): Jenter og kvinner skal da kunne få kle seg som de vil uten at de skal behandles som det du skrev? Hvorfor tror du hun kler seg som hun gjør? For at andre skal bli interesserte i intellektet hennes? Come on. Uansett hvordan man kler seg så sender man ut noen signaler. Hvilke signaler man sender ut bestemmer man selv, men man bestemmer ikke hvordan andre reagerer på disse signalene man hyler ut. Anonymkode: 012c4...f91
prekæs Skrevet 29. august 2024 #30 Skrevet 29. august 2024 Kanskje hun trenger å se seg avbildet. Et fotografi av henne, virker muligens bedre enn å se seg i speilet. Bare å be henne delta på et familiebilde det.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2024 #31 Skrevet 29. august 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Nei, det er feil. Men likevel. Hi Anonymkode: 46f14...33c Hvordan kan du påstå at det er feil? Anonymkode: 59724...67c
Anonym bruker Skrevet 29. august 2024 #32 Skrevet 29. august 2024 Vanskelig…men jeg heller nok mot at jeg ville sagt noe….særlig i forhold til de mer vulgære aspektene i stilen. Håret og mangel på bh hadde jeg latt fare mens tydelig brystvorter og cameltoe hadde jeg nevnt at er upassende i samtlige anledninger. og jo…hun med ludder-kommentaren har et poeng…man blir faktisk ikke tatt seriøst med en slik fremtoning, og det bør nevnes for en 17-åring! Anonymkode: 2e72e...075
Anonym bruker Skrevet 29. august 2024 #33 Skrevet 29. august 2024 Gucci_Helene skrev (4 timer siden): Jenter og kvinner skal da kunne få kle seg som de vil uten at de skal behandles som det du skrev? Ja, de skal egentlig det. Men, det er ikke det som er realiteten. Anonymkode: 38097...e74
Anonym bruker Skrevet 29. august 2024 #34 Skrevet 29. august 2024 Hadde dette vært min datter så hadde vi hatt en prat om dette, ja. Jeg hadde ikke satt pris på at min datter hadde kledd seg slik. Og det hadde jeg glatt snakket med henne om. Dere snakker om at de må få gjøre som de vil, vi skal ikke bry oss osv. Jenta er 17 år! Det er nå man virkelig må bry seg. De trenger masse veiledning på forskjellige områder selv om de er store. Anonymkode: 38097...e74
Anonym bruker Skrevet 30. august 2024 #35 Skrevet 30. august 2024 Jeg tenker at det er forskjell på å snakke om klesstilen og hvordan ulike klesstiler kan oppfattes av andre rundt en, altså hvilke signaler man sender ut, og å blande seg i den forstand at man prøver å overstyre dem. Min datter er litt yngre enn din, 15 år, og har en veldig flott figur, noe hun nok har blitt mer bevisst på selv den siste tiden. Det går mye i topper med tidvis noe raus utringning og bar midje, men hun bruker heldigvis BH og litt løsere bukser. Jeg snakker med henne om klær, og siden vi har omtrent samme størrelse i klær og hun innimellom har lånt mine klær, har jeg innimellom tatt på noen av hennes klær og fått et "herregud, mamma, du kan ikke gå med den!", og så har vi snakket litt om hvorfor hun mener det. Jeg tror det har vært nyttig, og de mest utfordrende klærne har hun droppet nå. Anonymkode: 2c590...3f0
Anonym bruker Skrevet 30. august 2024 #36 Skrevet 30. august 2024 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Ikke si det! Husker jeg følte meg fin og kul som 16-åring, helt til stemor kritiserte måten jeg kledde meg på. Anonymkode: f60b8...89d Men altså. Dukker jenta opp med pupper og kjønnsorgan i fri drift i bestemors begravelse, må jo mor veilede litt. Kjipt eller ikke. Anonymkode: 1b320...065
MissSaigon Skrevet 30. august 2024 #37 Skrevet 30. august 2024 Selvsagt hadde jeg sagt noe. Ungdommer må veiledes, og å kle seg så upassende (i alle settinger) er helt uaktuelt i vårt hus.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2024 #38 Skrevet 30. august 2024 Sørg for at hun kler seg bedre ved mer seriøse anledninger. Ikke vær den som sier at hun burde kle seg annerledes, la andre gjøre den jobben. Hun flommer over av hormoner og synes selvsagt at hun er fin slik hun er. Mange er veldig merkelig i den alderen, vi ler alle av det når vi blir eldre. Du bør se forbi alt dette, hun er datteren din. Anonymkode: f87e0...d0e
Anonym bruker Skrevet 30. august 2024 #39 Skrevet 30. august 2024 Nå har ikke ungen mitt vært så ekstrem, men jeg har slått ned på tacky klesstil lenge. Nå er hun straks 20 og på vei ut døra, men hun har såpass respekt for meg at hun ikke kler seg som ett ludder rundt meg. Jeg har bestandig sagt fra om jeg syns hun (eller de andre ungene) ikke ser ut, og da har de skifta. Anonymkode: fec01...3ec
Gucci_Helene Skrevet 30. august 2024 #40 Skrevet 30. august 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Men altså. Dukker jenta opp med pupper og kjønnsorgan i fri drift i bestemors begravelse, må jo mor veilede litt. Kjipt eller ikke. Anonymkode: 1b320...065 Er forskell på begravelser og slike ting enn til vanlig
Anonym bruker Skrevet 30. august 2024 #41 Skrevet 30. august 2024 Jeg hadde helt klart snakket med henne. Hvordan vil hun at andre skal oppfatte henne, hvordan vil hun fremstå? Ja, vi som er hunkjønn skal kunne kle oss som vi vil uten å bli dømt eller trakassert, men sånn er ikke verden. Vi kan stå på krava eller sørge for å ta best mulig vare på oss selv. Anonymkode: 64ffe...e6f
Anonym bruker Skrevet 30. august 2024 #42 Skrevet 30. august 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde helt klart snakket med henne. Hvordan vil hun at andre skal oppfatte henne, hvordan vil hun fremstå? Ja, vi som er hunkjønn skal kunne kle oss som vi vil uten å bli dømt eller trakassert, men sånn er ikke verden. Vi kan stå på krava eller sørge for å ta best mulig vare på oss selv. Anonymkode: 64ffe...e6f Dette gjelder da begge kjønn. Gutter kan heller ikke kle seg hvordan de vil uten at folk dømmer dem. Anonymkode: 012c4...f91
Anonym bruker Skrevet 30. august 2024 #43 Skrevet 30. august 2024 Gucci_Helene skrev (3 timer siden): Er forskell på begravelser og slike ting enn til vanlig Ja, det var derfor jeg sa at jeg i utgangspunktet hadde holdt kjeft, men sagt fra hvis det ble helt feil til anledningen. Anonymkode: 1b320...065
LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. august 2024 #44 Skrevet 30. august 2024 En del av det å være foreldre er faktisk å veilede barna og å lære dem sosiale koder. Så selv om du ikke akkurat trenger å si så mye på hår, farger på klærne etc, så er det helt på sin plass å fortelle henne at pupper og camel toe i fri dressur ikke passer seg i opptil flere anledninger. Og at hvis man går slik kledd, kan det fort komme reaksjoner fra omverdenen som ikke nødvendigvis er så positive.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2024 #45 Skrevet 30. august 2024 Anonym bruker skrev (På 29.8.2024 den 17.30): Men det er en kamp jeg har valg å ikke ta. Jeg sagt at hun selv for bestemme hvordan hun vil gå kledd, hun er tross alt 17 år. Men at hun kanskje vil angre når hun blir eldre. Noen av dere synes sikkert ikke dette høres så ille ut, men det har seg slik at hun har veldig store pupper. Jeg mener virkelig store. Hun velger bevisst å droppe BH'en for å vise puppene sine. I tillegg er også brystvortene veldig stive og store. Hun velger så de trangeste toppene hun finner i klesskapet. Og så velger hun også veldig trange bukser, slik har hun får en tydelig sprekk i skrittet, på en måte så du ser konturene av underlivet hennes. Jeg synes hun skal bestemme dette selv, men sliter litt å se henne på denne måten. Hun har også bleket håret helt hvitt. Hun har gått sånn i hele sommer. Burde jeg slutte å bry meg å bare la hun holde på? Hadde dere sagt noe hvis deres datter hadde gått slik? Hun er 17 år. Anonymkode: 46f14...33c Vil tippe hennes venner har ganske lik stil. De tilpasser seg ofte venner og hva de andre går med. Bare ikke bland deg, for alle moter og stiler endrer seg. Men du kan jo spørre henne om hun trenger bh er eller sports bh etc. at hun bare må si fra hvis hun trenger det. Så kan du vipse henne. Anonymkode: 3c2ff...e3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå