Gå til innhold

Vrir seg inne i magen av min datters klesstil...

Anbefalte innlegg

Men det er en kamp jeg har valg å ikke ta. Jeg sagt at hun selv for bestemme hvordan hun vil gå kledd, hun er tross alt 17 år. Men at hun kanskje vil angre når hun blir eldre. Noen av dere synes sikkert ikke dette høres så ille ut, men det har seg slik at hun har veldig store pupper. Jeg mener virkelig store. Hun velger bevisst å droppe BH'en for å vise puppene sine. I tillegg er også brystvortene veldig stive og store. Hun velger så de trangeste toppene hun finner i klesskapet. Og så velger hun også veldig trange bukser, slik har hun får en tydelig sprekk i skrittet, på en måte så du ser konturene av underlivet hennes. Jeg synes hun skal bestemme dette selv, men sliter litt å se henne på denne måten. Hun har også bleket håret helt hvitt. Hun har gått sånn i hele sommer. Burde jeg slutte å bry meg å bare la hun holde på? Hadde dere sagt noe hvis deres datter hadde gått slik? Hun er 17 år. 

Anonymkode: 46f14...33c

Fortsetter under...

Ai, vanskelig. Du kan i alle fall være helt trygg på at din kritikk vil trygge henne i sin tro på at hun ser kuul ut. Ville holdt kjeft. Men sagt fra hvis hun var upassende kledt i spesiell situasjoner; familiemiddag, teater, begravelse, jobbintervju, skoleavslutning etc. 

Anonymkode: 1b320...065

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ai, vanskelig. Du kan i alle fall være helt trygg på at din kritikk vil trygge henne i sin tro på at hun ser kuul ut. Ville holdt kjeft. Men sagt fra hvis hun var upassende kledt i spesiell situasjoner; familiemiddag, teater, begravelse, jobbintervju, skoleavslutning etc. 

Anonymkode: 1b320...065

Ikke si det! Husker jeg følte meg fin og kul som 16-åring, helt til stemor kritiserte måten jeg kledde meg på. 

Anonymkode: f60b8...89d

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Men sagt fra hvis hun var upassende kledt i spesiell situasjoner; familiemiddag, teater, begravelse, jobbintervju, skoleavslutning etc

Tro meg, da sier jeg ifra. 

Hi

Annonse

Joda, 17-åringer bestemmer selv klesstil. Men det går fint an å si ifra når noe er upassende. 

ungdom må lære sosiale ferdigheter. Å leve i samhandling med andre handler om å få tilbakemelding på egen adferd  hvorfor i all verden skal man ikke gi tilbakemelding når ungdommen kler seg vulgært?

cameltoe er uansett ikke kult - selv på en 17-åring! 

Anonymkode: dc277...43c

Tror jeg ville latt de buksene og trøyene ligge, men tatt en prat og BH.
Har man store pupper, og ikke bruker BH kan man fort få rygg- og skulder problemer senere.
Det fins BH'er som ikke er heldekkende slik at hun fremdeles kan vise dem frem, og de får oftere finere form av å ha litt støtte

Anonymkode: fc1d1...c03

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så du tror jeg har oppdratt henne slik? Bruk huet før du skriver. 

Hi

Du har tydeligvis ikke klart å gi henne gode verdier eller selvrespekt 

Anonymkode: d0679...ec9

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det er feil. Men likevel. 

Hi

Kan det fungere bedre å argumentere med at brystene vil "sagge" over tid hvis hun ikke støtter de opp?

Anonymkode: 00297...bfd

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Kan det fungere bedre å argumentere med at brystene vil "sagge" over tid hvis hun ikke støtter de opp?

Anonymkode: 00297...bfd

Å bløffer for henne gjør jeg ikke. Men skjønner tankegangen din. 

Hi

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Joda, 17-åringer bestemmer selv klesstil. Men det går fint an å si ifra når noe er upassende. 

ungdom må lære sosiale ferdigheter. Å leve i samhandling med andre handler om å få tilbakemelding på egen adferd  hvorfor i all verden skal man ikke gi tilbakemelding når ungdommen kler seg vulgært?

cameltoe er uansett ikke kult - selv på en 17-åring! 

Anonymkode: dc277...43c

Ungdomstiden er nettopp en alder for å utforske egen stil og hvem man er. 

De må få lov til å gjøre egne feil i eget liv, lære og senere le av dem, og sosiale ferdigheter innebærer ikke nødvendigvis å kle seg slik en 30- år eldre forelder vil at de skal kle seg. Vi er ikke unge lengre, vi har ikke peiling. 

Du kan be om passende antrekk til anledninger som bryllup, begravelse og liknende HI, men ikke bland deg ellers. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Å bløffer for henne gjør jeg ikke. Men skjønner tankegangen din. 

Hi

Det er jo ikke bløff? Tyngdekraften gjør jo sitt, og en god bh støtter og hindrer at det ‘trekker nedover’, spesielt med store bryster. 

Jeg skal gå mot majoriteten her og si at det ikke hadde vært aktuelt å kle seg slikt her i huset. Vi har et ansvar for hvordan man fremstår og det er ikke greit å presse pupper og underliv på folk. Jeg er skikkelig dobbeltmoralsk i denne saken for jeg mener at de unge må få prøve og feile for å finne stilen sin, men de må også få beskjed når de trekker det for langt. 

Det er vanskelig å sette grenser for så store barn, men om hun ikke hører så opphører også mammaservicen. 

Anonymkode: 1c035...8ed

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

De må få lov til å gjøre egne feil i eget liv, lære og senere le av dem, og sosiale ferdigheter innebærer ikke nødvendigvis å kle seg slik en 30- år eldre forelder vil at de skal kle seg. Vi er ikke unge lengre, vi har ikke peiling. 

Du kan be om passende antrekk til anledninger som bryllup, begravelse og liknende HI, men ikke bland deg ellers. 

Klart vi har peiling. Vi har øyne å se med, og vi ser at det ikke er sosialt akseptert å kle seg på den måten som hi sin datter gjør. 

Anonymkode: 1c035...8ed

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Du har tydeligvis ikke klart å gi henne gode verdier eller selvrespekt 

Anonymkode: d0679...ec9

For noe tull.

Det er meget mulig at grunnen til at hun tør å gå kledd som hun gjør nettopp er mot, åpenhet, selvrespekt og fordomsfrihet (svært gode verdier!)

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jada. Jøss. 

Ja. Ser du billig ut selv? Siden du blir så defensiv? Det er en del av oppdragelsen å lære barna hvilke signaler de sender ut. Det er nemlig de signalene som former responsen de får fra omgivelsene. Det er sosial kompetanse.

Anonymkode: a3d5e...ac3

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Joda, ungdommen utforsker. De må få ts egne valg og forhåpentligvis lære av dette. 
Det betyr imidlertid ikke at man som foreldre aldri kan veilede, eller fortelle de at de gjør dårlige valg. Man vinner ikke alltid fram, men man skal selvfølgelig siviles likevel. 

Vi veileder jo på alle andre områder i livet, så hvorfor ikke dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...