Gå til innhold

Mensenblødning, men likevel gravid? Noen erfaringer å dele?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått positive graviditetstester noen dager nå, men startet å blø litt den dagen mens skulle startet. Nå er jeg på dag 3 med blødninger, men testene er like positive, eller hakket mer positiv/sterkere i fargen på strekene. 

Blødningen er ikke like kraftig som min normale mens er, og heller ikke samme menssmerter som jeg bruker å ha de første dagene av syklusen. Mest smerter den dagen IKM skulle vært, utenom det nesten ingenting. 

Skjønner jeg må til lege å måle HCG via blodprøve blant annet, det skal jeg. Men er det noen som har stått i samme situasjon som vil dele hvordan det gikk? 😊

Anonymkode: 6d9ba...bc9

Fortsetter under...

Jeg har fire barn, blødd i alle svangerskapene, og aldri mistet.

Tror det er ganske vanlig altså.

Så lenge du ikke blør så mye, og ikke har kramper/smerter fra livmoren kan det fint være det de kaller en festeblødning eller blødning fra skjeden. 

Søsteren min blødde også, hun har veldig liten blødning ved mens også, så hun skjønte ikke at hun var gravid før hun var 3 mnd på vei. Husker legen hennes sa at man ikke blør fra inn livmoren, men noen får så skjøre slimhinner i skjeden at de blør fra dem.

Anonymkode: cf897...ff8

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ikke for å skremme deg, men jeg var gravid utenfor livmoren, i ene egglederen.

Endte med haste operasjon hvor de fjernet ene egglederen. 

Anonymkode: 915cb...500

Det er jeg veldig redd for at det er ja! Hvordan utartet det seg fra du fikk positiv test til du fant ut at det var i egglederen? Hadde du gravid symptomer og stigende graviditetstester?

Anonymkode: 6d9ba...bc9

Jeg har tre barn, i to av svangerskapene «hadde jeg mensen» gjennom hele svangerskapene. Men fikk tidlig oppfølging og kunne senke skuldrene litt, hadde også et slags utposing oppi en plass som fylte seg med blod og slapp ut innimellom, det var mer skummelt men visstnok ufarlig. Så ja, gledeshistoriene finnes!

Anonymkode: 7e41d...2c3

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...